Είτε έχουμε να κάνουμε με καινούργιας τεχνολογίας ηλεκτρικά οχήματα είτε με συμβατικά κινητήρων εσωτερικής καύσης η ασφάλεια αποτελεί, αυτονόητα, κυρίαρχο ζητούμενο για τους κατασκευαστές καθώς πέρα από περιβαλλοντικούς και άλλους στόχους παντός είδους, εξίσου αυτονόητα, τη μεγαλύτερη σημασία σε τελική ανάλυση έχει να φτάνουμε ασφαλείς στον προορισμό μας. Τα τελευταία χρόνια, η διάδοση της ηλεκτροκίνησης αλλά και η ταυτόχρονη ραγδαία ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας έχουν αλλάξει κάπως τους κανόνες του «παιχνιδιού» της ασφάλειας των αυτοκινήτων. Στην πρώτη περίπτωση η παρουσία των ειδικού χειρισμού, σε ενδεχόμενο ατυχήματος και παρεπόμενης πυρκαγιάς, μπαταριών και το αυξημένο βάρος των EV αυτοκινήτων δημιούργησαν νέες προκλήσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά ταυτόχρονα η γεωμετρική πρόοδος σε επίπεδο τεχνολογιών επιτήρησης και λογισμικού παρείχε στις εταιρείες νέα εργαλεία που λειτουργούν ανασταλτικά ως προς κάθε είδους αυτοκινητικό ατύχημα ή μετριάζουν τις επιπτώσεις του. Συνοπτικά, αν και είναι πολύ νωρίς στην… ηλεκτροκίνηση για κάθε είδους απολογισμό, η παράμετρος ευφυής τεχνολογία συνδυαστικά με το γεγονός ότι οι εταιρείες ξεκίνησαν τον εξηλεκτρισμό από τα προϊόντα που βρίσκονται πιο κοντά στην κορυφή της πυραμίδας του χαρτοφυλακίου τους καθιστούν τα EV εκ των ασφαλέστερων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι τα νεότερα συμβατικά οχήματα δεν είναι εξίσου ασφαλή, απλώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες ως έναν επιπλέον τρόπο προσέλκυσης καταναλωτών προς την ηλεκτρική κατεύθυνση, αλλά και με δεδομένο ότι τα περισσότερα EV σχεδιάστηκαν εξαρχής από λευκό χαρτί,επιστράτευσαν ό,τι νεότερο είχαν να επιδείξουν σε τεχνολογία και σε επίπεδο ασφάλειας, προσθέτοντας και τις απαραίτητες δικλίδες που απαιτούν οι ιδιαιτερότητες της ηλεκτροκίνησης. Το αποτέλεσμα των προσπαθειών είναι ότι ολοένα και συχνότερα, τα βραβεία καινοτομίας και ασφάλειας του EuroNCAP καταλήγουν σε αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις ενώ κάθε άλλο παρά σπάνιο είναι το φαινόμενο η ανεξάρτητη ευρωπαϊκή αρχή δοκιμών πρόσκρουσης που επίσης αναβαθμίζει συνεχώς τις προδιαγραφές της με βάση τα νέα ζητούμενα των EV, να αποδίδει εύφημες μνείες στους κατασκευαστές για την καινοτομία την οποία επιδεικνύουν στις ηλεκτρικές τους υλοποιήσεις.

Δαβίδ εναντίον Γολιάθ

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω