Μια δεκαετία μετά την πρεμιέρα της V-Class, που από το 2014 ορίζει την κατηγορία των πολυτελών πολυχρηστικών οχημάτων με ευρεία γκάμα εκδόσεων και εξαιρετική απήχηση σε VIPs, οικογενειάρχες με οικονομικές δυνατότητες και άτομα με δραστηριότητες που απαιτούν ειδικό εξοπλισμό, η Mercedes παρουσιάζει τώρα τη δεύτερη γενιά της EQV, η οποία θα διατίθεται πριν από το Πάσχα και στη χώρα μας.
Αμιγώς ηλεκτρική, όπως τα διακριτικά EQ στην ονομασία της υποδηλώνουν, είναι όσο διαφορετική από τη V-Class με τους θερμικούς κινητήρες «πρέπει», συνδυάζοντας τη luxury υπόστασή της σε κάθε επιμέρους λεπτομέρεια με τα ψηφιακά προνόμια που έχουν οι κορυφαίες στο είδος τους EQE και EQS.
Ειδοποιός διαφορά
Αν και σχεδόν αυτονόητα σε οχήματα αυτής της κατηγορίας η προσοχή των περισσότερων εστιάζεται στον τρόπο που μεταφέρουν τους επιβάτες τους, η EQV αποτελεί υπόδειγμα αυτοκινήτου που διαθέτει σε ανάλογες, αν όχι ισχυρότερες, δόσεις τεχνολογία που δεν συναντάς σε κανένα άλλο θεωρητικά ανταγωνιστικό μοντέλο.
Πέρα από τα διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού, ο δυνητικός χρήστης της καλείται να επιλέξει τη διαμόρφωση του εσωτερικού της σε σχέση με τον αριθμό των καθισμάτων, για παράδειγμα αν πίσω από τον οδηγό και τον συνοδηγό θα υπάρχουν δύο σειρές καθισμάτων ή δύο ανεξάρτητες πολυθρόνες με υποπόδια και υποβραχιόνιο ανάμεσά τους, επιλογή που καθιστά την EQV τετραθέσια με υπερπολυτελή χαρακτηριστικά και άφθονο χώρο πίσω από αυτά.
Στη Mercedes δεν κρύβουν ότι προσέγγισαν το πεδίο «άνεση» εμπνεόμενοι από τη βιομηχανία επίπλων, κίνηση που δικαιολογεί και τη σχεδίαση του ταμπλό με την καθαρά μινιμαλιστική αισθητική παρά την κυριαρχία των δύο έγχρωμων οθονών 12,3 ιντσών που αποτελούν το παράθυρο συνδεσιμότητας με τον έξω κόσμο.
Δεν υπάρχει τίποτα στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας που δεν περιλαμβάνεται στον εξοπλισμό αυτού του αυτοκινήτου εκτός, παραδόξως, από τις λειτουργίες V2L και V2G για τη φόρτιση εξωτερικών συσκευών ή την επιστροφή ενέργειας στο ηλεκτρικό δίκτυο από την μπαταρία.
Φόρτιση και αυτονομία
Σχετικά με την τελευταία υπάρχουν επιλογές χωρητικότητας 60 kWh και 90 kWh οι οποίες διαμορφώνουν την αυτονομία κίνησης από τα 277 έως τα 365 χιλιόμετρα. Στην πράξη αυτοί οι αριθμοί μπορούν να ξεπεραστούν χάρη στην αποτελεσματική ανάκτηση της ενέργειας και τη θερμική διαχείριση, για τις οποίες, ωστόσο, θα μιλήσουμε στο ερχόμενο Autohub περιγράφοντας την οδηγική μας εμπειρία.
Με ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW η EQV φορτίζεται με εναλλασσόμενο AC ρεύμα σε wallbox ή με συνεχές DC ρεύμα σε ταχυφορτιστή έως 110 kW, με τη διαδικασία σε αυτή την περίπτωση για την ανάκτηση ενέργειας έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας να απαιτεί έως 40 λεπτά της ώρας. Ανεξαρτήτως μπαταρίας η μέγιστη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 204 ίππους (και η συνεχής ισχύς τους 95 ίππους), μια συνθήκη που διαφοροποιείται από την επιλογή καθενός από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης τα οποία συναντάμε επίσης σε κάθε ηλεκτρικό επιβατικό μοντέλο της Mercedes.
Πληθώρα συστημάτων ασφαλείας
Η ειδοποιός διαφορά εδώ σε σχέση με το παρελθόν εντοπίζεται στην πληθώρα των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, μια πραγματικότητα που υποστηρίζεται από συστήματα όπως:
- το ενεργό φρενάρισμα με λειτουργία cross-traffic που προειδοποιεί τον οδηγό για τα αντίθετα κινούμενα οχήματα και για επικίνδυνους ελιγμούς προσπέρασης
- η ενεργή υποβοήθηση απόστασης DISTRONIC
- η υποβοήθηση τυφλού σημείου
- η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- η έξυπνη υποβοήθηση επιλογής ταχύτητας
- το ATTENTION ASSIST για την κατάσταση συγκέντρωσης του οδηγού
- οι προσαρμοζόμενοι προβολείς MULTIBEAM LED με σύστημα υποβοήθησης υψηλής δέσμης PLUS
- η προσαρμογή ταχύτητας βάσει διαδρομής με αυτόματη επανεκκίνηση σε μποτιλιάρισμα.
Υπάρχουν κι αρκετά ακόμη. Μεταξύ τους και η λειτουργία πλοήγησης με επαυξημένη πραγματικότητα, ο ψηφιακός βοηθός «Hey Mercedes» στο σύστημα infotainment MBUX με στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης και ο απομακρυσμένος έλεγχος λειτουργιών του αυτοκινήτου μέσω ειδικής εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο.