Vittorio D’ Arienzo στο ΒΗΜΑ: «Πρέπει να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο που ο πελάτης θα επιθυμεί πραγματικά»

«Αν θέλεις να συνδιαμορφώσεις το μέλλον πρέπει αρχικά να ανταποκριθείς σε αυτό που φέρνει και μετά να ηγηθείς» επισημαίνει στο Autohub του Βήματος ο Vittorio D' Arienzo εκ μέρους της Renault.

Ο Vittorio D’ Arienzo, αντιπρόεδρος της Ampere, Platform Global Leader για τα μικρά, compact EV οχήματα του ομίλου Renault, μίλησε στο Autohub για το ηλεκτρικό όραμα του γαλλικού group, τις τεχνολογικές προκλήσεις που τον απασχολούν και τον ρυθμό ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης.

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι ο Luca de Meo μίλησε με ενθουσιασμό για τον ρόλο της Ampere στην εξέλιξη των προϊόντων του ομίλου Renault. Σας δημιουργούν άγχος οι προσδοκίες του;

«Ο Luca πιστεύει πολύ στην Ampere. Μας έδωσε την ευκαιρία να ξεχωρίσουμε ως μέρος του ομίλου, να αναδιατάξουμε πολλά πράγματα και να δημιουργήσουμε την Ampere ως μια ξεχωριστή οντότητα. Προσωπικά μου αρέσει το γεγονός ότι ο ίδιος ως διευθύνων σύμβουλος μας έδωσε την κατεύθυνση να σκεφτούμε ηλεκτρικά. «Γνωρίζετε τι πρέπει να κάνετε, μην ανησυχείτε για τίποτα άλλο. Θέλετε μια νέα πλατφόρμα, ακολουθήστε το σχέδιό σας» μας είπε.

Εμείς ανακατέψαμε όλο το τμήμα λογισμικού, δημιουργήσαμε την ηλεκτρική αρχιτεκτονική της Ampere και δεσμευθήκαμε στο όραμά μας το οποίο προέρχεται από την αγάπη του Luca για τα προϊόντα.

Η ενασχόληση με την ηλεκτροκίνηση μας δίνει περισσότερη ελευθερία στις διαδικασίες ανάπτυξης και στον σχεδιασμό. Δείτε το πολύ μακρύ μεταξόνιο στα νέα μας πρωτότυπα, έχουμε τους μεγαλύτερους τροχούς στην κατηγορία και δημιουργήσαμε την πλατφόρμα με βάση τον σχεδιασμό που είχαμε στο μυαλό μας. Δεν χρειάζεται οι πελάτες να αγαπήσουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως τέτοιο, μόνο και μόνο επειδή είναι ηλεκτρικό.

Πρέπει να έχεις ένα προϊόν με το οποίο να μπορούν πραγματικά να ταυτιστούν και να το αισθάνονται μέρος του τρόπου ζωής τους, όπως ήταν και το προηγούμενο αυτοκίνητό τους».

Πόσο διαφορετικά σκέφτεστε δημιουργώντας τεχνολογία για τις τρεις διαφορετικές εταιρείες του ομίλου, τη Renault, την Alpine και την Dacia;

«Σίγουρα παραμένουμε πιστοί στο DNA κάθε μάρκας και όλες έχουν κάτι ξεχωριστό. Η Dacia για παράδειγμα είναι μια μάρκα που εκτιμάται πολύ αλλά η Renault είναι ίσως η πιο σύνθετη διότι έχει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων που προέρχονται από μια ισχυρή κληρονομιά μοντέλων, όπως το 5 και τώρα το 4.

Η Renault είναι κατά κάποιον τρόπο η μητρική εταιρεία που βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά σε ορισμένες τεχνολογίες. Από την άλλη πλευρά, έχουμε την Alpine, την premium super sport μάρκα μας, η οποία βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο προς την ηλεκτροκίνηση. Απαντώντας στην ερώτησή σας, σκεφτόμαστε το εξής: όταν αγοράζετε ένα Dacia, δεν θέλετε ένα Renault. Οταν επιλέγετε ένα Renault, δεν είστε πιθανώς έτοιμοι για μια Alpine.

Σε συνεργασία με την ειδική ομάδα μηχανικών και το τμήμα προϊόντος και μάρκετινγκ για κάθε μάρκα, λαμβάνουμε δεδομένα που μας επιτρέπουν να διαμορφώσουμε τα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας που θέλουμε να δημιουργήσουμε. Αυτή η μέθοδος μας επιτρέπει να σχεδιάσουμε πλατφόρμες όπως η AmpR Small ώστε να κατασκευάσουμε ένα υπεραποδοτικό Twingo 3,8 μέτρων σε λιγότερο από 24 μήνες και ταυτόχρονα να δώσουμε τη σωστή πλατφόρμα στους μηχανικούς της Alpine για να φτιάξουν το A290 στη βάση του Renault 5.

Προσανατολισμένοι στην ηλεκτρική τεχνολογία δεν χρειάζεται να σκεφτόμαστε πράγματα που απασχολούν όσους ασχολούνται με τα θερμικά αυτοκίνητα, όπως π.χ. ο χώρος της δεξαμενής καυσίμου. Ειλικρινά απλοποιεί τη δουλειά μας το να σκεφτόμαστε μόνο ηλεκτρικά. Φυσικά αυτό απαιτεί μια υψηλή επένδυση αλλά στοχεύουμε να είμαστε ουδέτεροι ως προς τον άνθρακα, αυτό είναι το μέλλον.

Αν λοιπόν θέλεις να συνδιαμορφώσεις το μέλλον πρέπει αρχικά να ανταποκριθείς σε αυτό που φέρνει και μετά να ηγηθείς. Για να το πετύχεις πρέπει να φτιάξεις ένα αυτοκίνητο που ο πελάτης θα επιθυμεί πραγματικά».

Σας ανησυχεί η επιβράδυνση της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης για την οποία όλοι μιλούν;

«Όχι, δεν ανησυχώ. Προέρχομαι από μια μακρά περίοδο εμπειρίας σχεδιασμού στρατηγικής και γνώσης των πελατών. Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι λίγο-πολύ φυσιολογικό λαμβάνοντας υπόψη δύο διαφορετικές πτυχές: η πρώτη είναι ότι η αγορά έχει ωθηθεί από τις κυβερνήσεις μέσω κινήτρων. Δεν κινείται από τους πελάτες, έτσι τη στιγμή που αφαιρείς πλέον τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα, αφαιρείς την ουσία που συντηρεί την αγορά.

Η δεύτερη πτυχή είναι ότι στον κόσμο των κινητήρων εσωτερικής καύσης έχεις μια ευρεία γκάμα οχημάτων σε οποιαδήποτε τιμή, σε οποιοδήποτε στυλ αμαξώματος. Φθηνά SUV, ακριβά sedan, καταπληκτικά hatchback, μια πολύ μεγάλη ποικιλία επιλογών.

Στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θεωρώ ότι ακόμα δεν υπάρχει η προσφορά που ανταποκρίνεται στις ανάγκες κάθε πελάτη. Πολλοί σκέφτονται μόνο το μέγεθος της μπαταρίας και την αυτονομία που παρέχει αλλά εμείς δεν πουλάμε μπαταρίες. Πουλάμε αυτοκίνητα, λύσεις κινητικότητας, σχεδιασμό, τεχνολογία. Και το Renault 5, το Renault 4 και στο μέλλον το Twingo ακολουθούν ακριβώς αυτόν τον δρόμο.

Η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί από μόνη της επιχείρημα πώλησης. Το επιχείρημα είναι «αγαπώ το αυτοκίνητο» και αν το προσφέρεις στον πελάτη και το δοκιμάσει τότε σίγουρα θα το αγοράσει».

 Αναφέροντας τις μπαταρίες, τι πιστεύετε για την τεχνολογία τους;

«Ξεκινήσαμε την ανάπτυξη των LFP εντός της Ampere επειδή τώρα η τεχνολογία είναι ώριμη γι’ αυτό. Φυσικά, έχουμε στο ραντάρ μας την τεχνολογία LFMP για το μεσοπρόθεσμο μέλλον και γνωρίζουμε ότι δεν θα αργήσει η μέρα που οι συνθήκες για τις μπαταρίες στερεού τύπου θα είναι οι σωστές για τον πελάτη. Οδηγός μας για την εξέλιξη και τη χρήση τους είναι η χρηστικότητα (αυτονομία και χρόνοι φόρτισης) και το σωστό κόστος.

Ωστόσο στην Ampere δεν μιλάμε μόνο για την μπαταρία. Κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι και ένα e-powertrain, δηλαδή ο ηλεκτροκινητήρας που αναπτύξαμε και παράγουμε εσωτερικά, η αεροδυναμική του, η αντίσταση κύλισης των ελαστικών, το βάρος και η απόδοση των ηλεκτρονικών ισχύος.

Αν λοιπόν θέλω μια μέρα να πετύχω τον στόχο μου, δηλαδή κατανάλωση κάτω από 11 kWh ανά 100 χλμ. (που είναι αυτό που πραγματικά έχει νόημα από την άποψη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου), τότε πρέπει να δουλέψω και στα 5 συστήματα. Για αυτό και όταν σκέφτομαι ότι ο πελάτης θα χρειαστεί 50 χιλιόμετρα περισσότερη αυτονομία, δεν καταφεύγω στην προσθήκη περισσότερων kWh στην μπαταρία. Το πρώτο που σκέφτομαι είναι πως θα προσφέρω στον πελάτη μου μεγαλύτερη εμβέλεια κίνησης χωρίς να επηρεαστεί το βάρος του αυτοκινήτου και το κόστος για εκείνον.

Σήμερα υπάρχουν SUV τα οποία χρειάζονται 20-25 kWh ανά 100 χλμ. αλλά ζυγίζουν δύο τόνους. Αυτά τα αυτοκίνητα σίγουρα δεν είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Ο στόχος μου είναι μια μέρα να μπορώ να παρέχω στον πελάτη ένα αυτοκίνητο με αυτονομία 500 χλμ. και μπαταρία μόλις 40 kWh. Αυτή είναι η επανάσταση, να έχω ένα αυτοκίνητο που θα κινείται σαν φύλλο στον αέρα».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.