Χαμηλότερες των αναμενομένων για τρίτο συνεχόμενο μήνα ήταν τον Οκτώβριο οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη χώρα μας, με τις 9.672 μονάδες του προηγούμενου μήνα να υπολείπονται κατά 14,3% των 11.282 ταξινομημένων επιβατικών οχημάτων του περσινού Οκτωβρίου.

Σύμφωνα με στελέχη εισαγωγικών εταιρειών, καθυστερήσεις που σχετίζονται με εκκρεμότητες στη Διεύθυνση Μεταφορών και ζητήματα που αφορούν τις εγκρίσεις τύπου και τη λίστα τέλους σειράς οχημάτων δεν επέτρεψαν την έγκαιρη έκδοση νέων αδειών κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα η συνολική εικόνα της αγοράς την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024 να είναι οριακά καλύτερη από την αντίστοιχη περσινή, με αύξηση των ταξινομήσεων κατά 1,7%, φτάνοντας έτσι στα 117.707 οχήματα έναντι 115.792 το 2023.

Στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς το ίδιο χρονικό διάστημα ξεχωρίζουν:

  • η κυριαρχία των υβριδικών μοντέλων (με μερίδιο αγοράς 41,8% στο δεκάμηνο έναντι 30,3% την ίδια περίοδο του 2023) σε βάρος εκείνων που έχουν μη υβριδικούς βενζινοκινητήρες.
  • η συνεχιζόμενη μείωση των ταξινομήσεων πετρελαιοκίνητων επιβατικών οχημάτων (με μερίδιο αγοράς 7,6% εφέτος έναντι 13,6% το 2023)
  • το ανύπαρκτο πλέον ενδιαφέρον για οχήματα με κινητήρες φυσικού αερίου (0,0% έναντι 0,3% το 2023)
  • το χαμηλότερο μερίδιο αγοράς των οχημάτων με κινητήρες υγραερίου (με μερίδιο αγοράς 2,0% έναντι 2,4% το 2023).

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ενώ οι ταξινομήσεις καινούργιων ελαφρών και βαρέων φορτηγών εμφανίζονται αυξημένες μόλις κατά 1,6% το 2024, εκείνες των καινούργιων λεωφορείων σημειώνουν θεαματική βελτίωση κατά 271,4% φτάνοντας ήδη από τις 213 μονάδες στο πρώτο δεκάμηνο του 2023 στις 791 έως τα τέλη Οκτωβρίου.