Νέα δεδομένα για την πορεία του διαχρονικά δημοφιλέστερου μοντέλου της γαλλικής φίρμας στη χώρα μας δημιουργεί η πρωτοβουλία της εισαγωγικής εταιρείας των αυτοκινήτων Renault να μειώσει στο μισό τον ΦΠΑ όλων των εκδόσεων, προσφέροντας οικονομικό όφελος έως 3.000 ευρώ στους υποψήφιους αγοραστές του και τη δυνατότητα να αποκτήσουν το εγνωσμένου κύρους supermini σε τιμή που ξεκινά από τα 15.390 ευρώ.
«Multiple choice» αποδοτικότητας
Ήδη από την πρώτη γενιά του και σε όλη την πορεία του, το Clio υπήρξε ένα μοντέλο που, ανάλογα με τα ζητούμενα της κάθε εποχής, διέθετε την πληρέστερη γκάμα επιλογών σε ό,τι αφορά τα κινητήρια σύνολα, μια παράδοση την οποία συνεχίζει με «γεωμετρική πρόοδο» και η νεότερη εκδοχή του, που προσφέρει εκδόσεις βενζίνης, diesel, διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG), αλλά και full hybrid, προσφέροντας μια απάντηση όποια και αν είναι η ερώτηση.
Ξεκινώντας αντιστρόφως από την κορυφαία full hybrid έκδοση του Clio, η οποία συνοδεύεται από όφελος έως και 3.000 ευρώ, προσφέρει τη γενναιόδωρη ισχύ των 145 ίππων χάρη σε ένα σύνολο που εκτός από την απόδοσή του προσφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα σε κάθε επίπεδο.
Η υβριδική τεχνολογία E-Tech
Αναλυτικότερα, με δεδομένο ότι πρόκειται για την υβριδική τεχνολογία E-Tech που συνδυάζει την παρουσία ενός κινητήρα 1,6 λίτρων με ηλεκτρικό μοτέρ 36 KW, γεννήτρια εκκίνησης 18 KW, μπαταρία 1,2 kWh και κιβώτιο multi-mode, ο χρήστης δεν θα βρεθεί ποτέ στη θέση αναζήτησης φορτιστή.
Το κρίσιμο στοιχείο στην περίπτωση της τεχνολογίας E-Tech είναι ότι η διαδικασία επαναφόρτισης συντελείται από το σύστημα ανάκτησης και τη λειτουργία του βενζινοκινητήρα, ενώ οι εκκινήσεις και έως και το 80% των αστικών μετακινήσεων πραγματοποιούνται ουσιαστικά σε ηλεκτρική λειτουργία.
Αυτό σημαίνει ότι το Clio Ε-Tech κινείται κατά προτεραιότητα με ηλεκτρισμό. Ένα στοιχείο που μεταφράζεται και σε μέγιστη εξοικονόμηση ενέργειας, όπως άλλωστε αποτυπώνουν και το μέγεθος συνδυαστικής αυτονομίας 900 χλμ., η τιμή κατανάλωσης καυσίμου των 4,1 λίτρων/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των 93 γρ./χλμ.
Ταυτόχρονα η ισχύς των 145 ίππων και η ροπή των 205 Nm (E-Motor) εγγυώνται γενναιόδωρες επιδόσεις οι οποίες συνοψίζονται στην επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δευτερόλεπτα.
Στο ίδιο μοτίβο μέγιστης εξοικονόμησης, αλλά από διαφορετική σκοπιά, εστιάζει και η έκδοση διπλού καυσίμου LPG με όφελος έως 2.100 ευρώ. Εφοδιάζεται με το εργοστασιακό σύστημα υγραεριοκίνησης και επίκεντρο τον τρικύλινδρο κινητήρα TCe LPG με απόδοση 100 ίππων, ο οποίος χάρη στη διττή φύση του, εμφανίζει 8% μειωμένες ενεργειακές απαιτήσεις σε σχέση με ένα αντίστοιχο σύνολο βενζίνης, ενώ η διπλή δεξαμενή καυσίμου συνεπάγεται συνδυαστική αυτονομία που φτάνει τα 1.200 χλμ.
Οι εκδόσεις βενζίνης
Το Clio είναι εξίσου διαθέσιμο σε «απλές» εκδόσεις βενζίνης με την εισαγωγική εκδοχή του να εφοδιάζεται με τρικύλινδρο κινητήρα 65 ίππων και υπό τη νέα πολιτική της εισαγωγικής της Renault να ξεκινά πλέον από τα 15.390 ευρώ, καθιστώντας ακόμα ελκυστικότερη την απόκτηση του μοντέλου.
Η δεύτερη τη τάξει έκδοση βενζίνης εφοδιάζεται εξίσου με τρικύλινδρο κινητήρα αλλά με απόδοση 90 ίππων, ενώ την γκάμα συμπληρώνει η σταθερή αξία της έκδοσης diesel των 100 ίππων για την οποία το όφελος διαμορφώνεται έως και σε 2.200 ευρώ.
Σύμβολο κύρους
Φυσικά εκτός από την πολλαπλότητα των επιλογών του, το Renault Clio, ως γνήσιο τέκνο μιας εποχής πλήρους ευημερίας, υπήρξε από καταβολής του ένα μοντέλο που ενσωματώνει όλες τις αξίες της γαλλικής σχολής σε ένα σύνολο που ξεχωρίζει για την ολοκληρωμένη του προσωπικότητα, προσφέροντας στυλ, ανέσεις και αρετές που υπερβαίνουν την κατηγορία του και το ανάγουν σε status symbol.
Έτσι, ανεξαρτήτως με το αν είναι κανείς εξοικειωμένος ή όχι με την προοδευτική εξέλιξη της σχεδίασης του Renault Clio στα 24 χρόνια πορείας του ως best-seller, αρκεί μια και μόνο ματιά για να γίνει σαφές ότι οι Γάλλοι έχουν, στη σύγχρονη εκδοχή του, επενδύσει περισσότερο από ποτέ σε μια κομψή πολυπλοκότητα προς όφελος ενός αλάνθαστα γαλλικού στυλ που αποπνέει περισσότερη πολυτέλεια και δυναμισμό.
Πληθωρικό από τη… βάση
Αντίστοιχη είναι η προσοχή που έχει δοθεί και στο εσωτερικό. Ειδικότερα, αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι εκδόσεις του Clio επωφελούνται από ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ή 10 ιντσών που συνδυάζεται, ανάλογα με την έκδοση, με οθόνη infotainment έως 9,3 ιντσών.
Η κάθετου προσανατολισμού υψηλής ευκρίνειας και με πιο διαισθητική λειτουργία οθόνης του infotainment ενσωματώνει τη δέσμη εφαρμογών και πολυμέσων Easy Link που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, σύστημα πλοήγησης, λογισμικά Apple CarPlay και Android Auto με δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης, ενώ μεταβάλλει την εμφάνισή της ανάλογα και με την επιλογή προγράμματος οδήγησης μέσω του συστήματος Multi-Sense.
Ήδη από τη βασική έκδοση Αuthentic το Clio διαθέτει, εκτός από το δίδυμο οθονών των επτά ιντσών για infotainment και ψηφιακό πίνακα οργάνων, δύο θύρες USB, σύστημα κλιματισμού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, πίσω κάθισμα με ανάκλιση και διαιρούμενη πλάτη 60/40.
Για να αντιληφθεί κανείς την προσέγγιση της Renault στη σύγχρονη, προσφάτως ανασχεδιασμένη εκδοχή του Clio αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι η έκδοση Authentic διαθέτει επίσης ως standard προβολείς LED Pure Vision, φώτα ημέρας LED, αισθητήρες φώτων και βροχής, καθώς και θερμαινόμενους και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες.
Το εξοπλιστικό παλμαρέ του γαλλικού μοντέλου συμπληρώνουν 20 συστήματα άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), μεταξύ των οποίων αυτόνομη πέδηση, ρυθμιζόμενο cruise control και σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων ως μέρη της ανθρωποκεντρικής σουίτας οδικής ασφάλειας της Renault, Human First.
Εκτός από τα παραπάνω, το Renault Clio που διατίθεται στη χώρα μας σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις συνοδεύεται από δωρεάν ασφάλιση για 6 μήνες, δωρεάν οδική βοήθεια για 3 χρόνια καθώς και 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.