Σε μια αγωνιστική πορεία γεμάτη επιτυχίες με δύο συνεχόμενους παγκόσμιους τίτλους στο WRC το 2019 και το 2020, δεκάδες νίκες (με πιο πρόσφατη αυτή στο εφετινό Ράλλυ Σαρδηνίας με τον Thierry Neuville) και την κορυφαία περσινή επιτυχία της με την απόλυτη επικράτηση στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις, η Hyundai Shell Mobis WRT ετοιμάζεται να γράψει ιστορία διεκδικώντας ξανά τη νίκη στον εθνικό μας αγώνα.

Συνδυάζοντας στο έπακρο την ισχύ του υβριδικού συνόλου που έφερε πρώτα τα i20 N Rally1 Hybrid σε 47 Ε.Δ. το 2023 με την αξιοπιστία του αυτοκινήτου και τις ικανότητες των πληρωμάτων της, η αγωνιστική ομάδα δείχνει τον δρόμο για τη βελτίωση όλων των υποσυστημάτων που αξιοποιούνται στα μοντέλα παραγωγής με το διακριτικό N. Δοκιμασμένο σε κάθε είδους επιφάνεια το i20 N Rally Hybrid κινείται από ένανturbo κινητήρα βενζίνης 1.600 κ.εκ., ο οποίος σε συνδυασμό με την υβριδική μονάδα αποδίδει 380+134 ίππους που περνούν σε όλους τους τροχούς μέσω σειριακού κιβωτίου πέντε ταχυτήτων.

Η εξέλιξη του πλαισίου του βάσει των προδιαγραφών της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) μεγιστοποιεί την ασφάλεια του πληρώματος σε κάθε συνθήκη καταπόνησης που υφίσταται το σύνολο της κατασκευής.

«Από τη σχεδίαση του αυτοκινήτου και την αεροδυναμική του έως τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, τον τρόπο διαχείρισης της ενέργειας και βέβαια το βάρος του, όλα είναι πολύ διδακτικά» αναφέρει ο Albert Biermann, ιθύνων νους του τμήματος N για τα μοντέλα επιδόσεων της Hyundai, επισημαίνοντας πως οι ιδέες που δοκιμάζονται στο WRC περνούν στο τμήμα N και στο μέτρο του εφικτού υιοθετούνται άμεσα. «Η εξέλιξη που δέχεται το αγωνιστικό αυτοκίνητο σε συνδυασμό με τα καταπληκτικά αποτελέσματα που πετυχαίνει αποτελούν ένα μεγάλο σχολείο για όλους στο τμήμα N.

Ο δικός μας ρόλος είναι να βρούμε τον πιο αποτελεσματικό, σε επίπεδο κόστους και χρόνου, τρόπο ώστε αυτά τα μαθήματα ζωής να κάνουν τα μοντέλα N κορυφαία από άποψη επιδόσεων και οδικής συμπεριφοράς, προσφέροντας τη γνήσια χαρά της οδήγησης» αναφέρει ο Biermann.

N DIVISION: Η ΑΠΟΛΑΥΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Πολλοί μπορούν να κατασκευάσουν γρήγορα αυτοκίνητα, ελάχιστοι ωστόσο μπορούν να οικοδομήσουν μια φιλοσοφία πίσω από αυτά, κάτι που η Hyundai κατάφερε σε λιγότερο από μία δεκαετία δημιουργώντας το τμήμα υψηλών επιδόσεων N Division παράλληλα με τη συμμετοχή της στο WRC.
Με τη φράση «Never Just Drive» και το γράμμα N να συνδέει τη Namyang, την κύρια πίστα δοκιμών της εταιρείας στη Νότια Κορέα, με τη θρυλική διαδρομή του Nurburgring στη Γερμανία η Hyundai εκμεταλλεύθηκε όλη την αγωνιστική τεχνογνωσία της και ανέπτυξε μια γκάμα μοντέλων υψηλών επιδόσεων η οποία σήμερα περιλαμβάνει όχι μόνο το i20 N ως γνήσιο απόγονο του i20 WRC που κατέκτησε νίκες και δύο παγκόσμια πρωταθλήματα αλλά και τα i30 N και i30 Fastback Ν, τα οποία διατίθενται ήδη και στην ελληνική αγορά. Τους επόμενους μήνες αναμένονται στη χώρα μας τόσο το ολοκαίνουργιο Kona N όσο και το Ioniq 5 Ν, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο πιστοποιεί στην πράξη τη δέσμευση της μάρκας για μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Κοινή συνισταμένη όλων των εκδόσεων N είναι η ιδέα «σπορ αυτοκίνητα για καθημερινή χρήση» και χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν την απόλαυση της οδήγησης όπως το εξελιγμένο πλαίσιο, η υψηλή ιπποδύναμη, τα αυτόματο ή μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων, τα αναβαθμισμένα φρένα, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αλλά και το Performance Driving Data System για την προβολή δεδομένων όπως η ισχύς, η ροπή, η πίεση υπερπλήρωσης, τα φορτία G και το χρονόμετρο γύρου και επιτάχυνσης.
Με μονάδα ελέγχου μετάδοσης που διαθέτει παραμετροποίηση N και αποκλειστικά χαρακτηριστικά όπως τα N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) και N Track Sense Shift (NTS) οι εκδόσεις N της Hyundai συνοδεύονται από πενταετή εγγύηση για οδήγηση σε δρόμο και πίστα ενώ επωφελούνται από το Eco Mode για τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου σε συνθήκες «απλών» μετακινήσεων με το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.