Η αρμόδια επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου επικυρώνοντας την προηγούμενη απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου υπερψήφισε με 52 ψήφους υπέρ και 32 κατά την υιοθέτηση μιας πιο ευνοϊκής για τις αυτοκινητοβιομηχανίες ρύθμισης για τις εκπομπές ρύπων, σύμφωνα με την οποία οι υφιστάμενες προδιαγραφές Euro 6/VI θα εξακολουθήσουν να ισχύουν για τα επιβατικά οχήματακαι τα ελαφρά επαγγελματικά έως τον Ιούλιο του 2030 και έως τον Ιούλιο του 2031 για τα βαρέα οχήματα, αντί του 2025 και του 2027 αντίστοιχα που ήταν η αρχική πρόβλεψη-απαίτηση της Κομισιόν.Υπενθυμίζεται ότι με βάση την αρχική πρόταση της Κομισιόν η οποία ουσιαστικά προς το παρόν δεν μεταβάλλεται ως προς τον στόχο του 2035 ούτε ως προς τις προδιαγραφές Euro 7 που απλώς αναβάλλονται, προβλέπεται η μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου από επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά έως και κατά 35% σε σχέση με όσα προβλέπονται από τις προδιαγραφές Euro 6 και έως κατά 56% για βαρέα οχήματα. Ταυτόχρονα τα μικροσωματίδια που εκλύονται από ελαστικά θα πρέπει να μειωθούν κατά 13% από επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά και κατά 39% για φορτηγά και λεωφορεία ενώ εκείνα που απελευθερώνονται από το σύστημα πέδησης κατά 27% σε αμφότερες τις περιπτώσεις. Ολα τα παραπάνω υπόκεινται φυσικά σε εκ νέου έγκρισή τους από την ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στις αρχές Νοεμβρίου και σε εκ νέου διαπραγμάτευση ανάμεσα στα όργανα της ΕΕ, αν και αναμένεται να πάρουν το πράσινο φως και να τεθούν προς τελική ψήφιση στις αρχές του 2024.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω