Επειδή η βολή και η άνεση αποτελούν παραμέτρους επιλογής νέου αυτοκινήτου, συγκεντρώσαμε τα μοντέλα εκείνα, διαφορετικής τιμής, που καλύπτουν προδιαγραφές και ανάγκες όσων αναζητούν επταθέσια ΙΧ.

Peugeot 5008

Με χρόνο άφιξης στη χώρα μας το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς που διανύουμε, η νέα γενιά του γαλλικού SUV αποτελεί μια εντελώς διαφορετική υλοποίηση από κάθε προηγούμενη καθώς βασίζεται σε νέα πλατφόρμα του ομίλου Stellantis που διαμορφώνει το εξωτερικό μήκος του στα 4,79 μέτρα και επιτρέπει για πρώτη φορά τη διάθεση και αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων 210, 230 και 320 ίππων (παράλληλα με την υβριδική έκδοση των 136 ίππων και την Plug-in υβριδική των 195 ίππων), με αυτονομία που φτάνει τα 660 χλμ. με μία φόρτιση.

Αν και η κεντρική σχεδιαστική ιδέα παραμένει αμετάβλητη, το 5008 υιοθετεί τα νέα αισθητικά και λειτουργικά στοιχεία της μάρκας, με τα πιο εντυπωσιακά από αυτά να αφορούν το πανοραμικό i-Cockpit ταμπλό των 21 ιντσών με τις διαδοχικά τοποθετημένες οθόνες υψηλής ευκρίνειας, το μικρότερο τιμόνι, τους νέους διακόπτες και τα περισσότερα από 40 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης.

Mercedes-Benz GLB

Διαθέσιμη ήδη στην Ελλάδα, η ανανεωμένη GLB διατηρεί την πρωτοτυπία της πενταθέσιας/επταθέσιας επιλογής σε αυτές τις εξωτερικές διαστάσεις προτάσσοντας αλλαγές στους προφυλακτήρες, τα φωτιστικά σώματα, τους τροχούς, τις επενδύσεις στο εσωτερικό και τον πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό (με το αναβαθμισμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και τη νέα γενιά MBUX) που περιλαμβάνουν οι διαφορετικές γραμμές AMG Line και Progressive.

Με τέσσερις επιλογές βενζινοκινητήρων, με υβριδική τεχνολογία 48V, απόδοσης 163+14, 190+14, 224+14 και 306+14 ίππων και διαφορετικές επιλογές πετρελαιοκίνησης, η γκάμα της GLB εξοπλίζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT επτά ή οκτώ ταχυτήτων, ενώ οι δύο βενζινοκινητήρες υψηλότερης απόδοσης (στην GLB 250 με τους 224+14 ίππους και στην GLB 35 AMG με τους 306+14 ίππους) διατίθενται με το μεταβλητό σύστημα τετρακίνησης 4MATIC.

Αναφορικά με τον διαθέσιμο πετρελαιοκινητήρα, αυτός αποδίδει 150 ίππους και 320 Nm ροπής στη δικίνητη έκδοση GLB 200 d και στην τετρακίνητη GLB 200 d 4 MATIC ή 190 ίππους και 400 Nm ροπής στην αποκλειστικά τετρακίνητη GLB 220 d 4MATIC.

Dacia Jogger

Η πιο «γήινη» από πλευράς τιμής επταθέσια πρόταση της ευρωπαϊκής αγοράς (στην Ελλάδα η τιμή του ξεκινά από 22.880 ευρώ) στερείται μεν ένα premium σήμα, διαθέτει όμως ευελιξία, έξυπνες χωροταξικές λύσεις, δυνατότητα αφαίρεσης του έκτου και του έβδομου καθίσματος όταν αυτά δεν χρειάζονται, αποκαλύπτοντας έναν μεγάλο χώρο αποσκευών, και εξωτερικό μήκος 4,547 μέτρα.

Παράλληλα με τη σπάνια στις μέρες μας πολυχρηστική μορφή του και την εξοπλιστική «προίκα» που απολαμβάνει από άλλα μοντέλα της Dacia, αξιοποιεί την τεχνογνωσία του ομίλου Renault τόσο στο πεδίο των συστημάτων πολυμέσων και υποβοήθησης της οδήγησης όσο και, κυρίως, στην γκάμα των κινητήρων του.

Πουθενά αλλού δεν συναντάμε εργοστασιακό μηχανικό σύνολο διπλού καυσίμου (βενζίνης / υγραερίου) που χάρη στη διαδοχική χρήση δύο καυσίμων αυξάνει τη συνολική αυτονομία κίνησης αποδίδοντας 100 ίππους και 170 Nm ροπής, ενώ ισχυρότερος, με απόδοση 110 ίππους και 200 Nm ροπής, είναι ο τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας 1,0 λίτρου που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων.

Audi Q7

H παρουσία και τρίτης σειράς καθισμάτων στον εξοπλισμό του Q7 αποτελoύσε ανέκαθεν δείγμα της γενναιοδωρίας που διακρίνει τον θάλαμο επιβατών τεκμηριώνοντας τον ρόλο του στη σειρά των Q μοντέλων της Audi.

Αποτελώντας μια έμπρακτη απόδειξη για τις δυνατότητες της μάρκας να δώσει λύσεις τόσο στο πεδίο του περιορισμού του συνολικού βάρους όσο και στον τρόπο που σταδιακά απέκτησε δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά τα οποία στον δρόμο μπορούν να «κρύψουν» το μέγεθός του, το σημερινό Q7 διατηρεί τις επιβλητικές αναλογίες του, την XL προσέγγιση σε κάθε επιμέρους στοιχείο του και μια premium ατμόσφαιρα ευεξίας η οποία αποδεικνύεται ακόμη και στο έκτο και έβδομο κάθισμα, τα οποία προαιρετικά διαθέτουν λειτουργίες μασάζ και κλιματισμού.

Στην άλλη πλευρά της ύπαρξής του βρίσκονται επιλογές όπως η αερανάρτηση, η τετρακίνηση quattro σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο tiptronic και ένας κινητήρας πετρελαίου 3,0 λίτρων στην έκδοση εξοπλισμού S line 50 TDi Hybrid απόδοσης 286 ίππων, ενώ στην γκάμα του μοντέλου η Plug-in υβριδική έκδοση 55 TFSi e εξασφαλίζει ελάχιστη ηλεκτρική αυτονομία κίνησης 40 χιλιομέτρων.

Mazda CX-80

Η επιστροφή της ιαπωνικής μάρκας στα επταθέσια μοντέλα γίνεται μέσω ενός αυτοκινήτου-κλώνου του μικρότερου CX-60, αξιοποιώντας το μεγαλύτερο μήκος των 4,995 μέτρων για να λάβει θέση ανάμεσα στα premium SUV της μεγάλης κατηγορίας με τις τρεις σειρές καθισμάτων.

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, σε αντίθεση με άλλα, σχετίζονται με τα ξεχωριστά διακοσμητικά στοιχεία στο εσωτερικό του (απόρροια της ιαπωνικής κουλτούρας) αλλά και τη δυνατότητα απόκτησής του και ως εξαθέσιου, με δύο ανεξάρτητα περιστρεφόμενα καθίσματα στη μεσαία σειρά και τη σταδιακή αύξηση του χώρου αποσκευών από τα 258 στα 687 και στα 1.221 λίτρα, ανάλογα με το πόσα από τα καθίσματα είναι κατειλημμένα.

Ο ρόλος του CX-80 ως ναυαρχίδας της μάρκας στην Ευρώπη ήδη από τον Μάιο σε συνδυασμό με την επιχειρηματική τακτική της Μazda επέβαλε την ύπαρξη και πετρελαιοκίνητης ήπια υβριδικής έκδοσης με εξακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 254 ίππων δίπλα στην plug-in υβριδική (PHEV) έκδοση των 327 ίππων που διαθέτει μπαταρία 17,8 kWh και αυτονομία αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης 60 χλμ.

Skoda Kodiaq

Η τοποθέτηση του Kodiaq στην κορυφή της γκάμας της Skoda διαμόρφωσε μια νέα, προαιρετικά επταθέσια, συνθήκη συνδυάζοντας την καλή σχέση αξίας/τιμής της μάρκας με την ποικιλία μηχανικών συνόλων και συστημάτων μετάδοσης κίνησης του συγκεκριμένου μοντέλου.

Έτσι η Skoda απέκτησε τόσο ισχυρό αποτύπωμα στην κατηγορία ώστε το Kodiaq που διατίθεται σήμερα να εξυπηρετεί μια σειρά απαιτήσεων ή επιθυμιών οι οποίες καλύπτονται από κινητήρες βενζίνης 1,5 και 2,0 λίτρων απόδοσης 150 και 245 ίππων αντίστοιχα, μοτέρ πετρελαίου 2,0 λίτρων ισχύος 150 ίππων, κίνηση στους δύο ή σε όλους τους τροχούς, μηχανικό ή αυτόματο DSG7 κιβώτιο ταχυτήτων και τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού, ανάμεσά τους και η πιο σπορ RS.

Ταυτόχρονα η νέα εξοπλιστική προσέγγιση περιλαμβάνει ακόμα και vegan ή ανακυκλωμένα υλικά, εργονομικά καθίσματα με λειτουργίες εξαερισμού και μασάζ, διαφορετικά πολυλειτουργικά τιμόνια, hi-end ηχοσυστήματα, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και μια κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής ως «παράθυρο στον έξω κόσμο» χάρη στα συστήματα συνδεσιμότητας.

Nissan X-Trail

Εκφράζοντας την άποψη των Ιαπώνων για τα οικογενειακά SUV αυτοκίνητα, το X-Trail στην τέταρτη γενιά του διατίθεται ως δικίνητο ή τετρακίνητο, πενταθέσιο αλλά κυρίως επταθέσιο, με εξηλεκτρισμένη αυτοφορτιζόμενη τεχνολογία που συνδυάζει χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και υψηλή απόδοση, πέντε επίπεδα εξοπλισμού και κινητήρες 163, 204 και 213 ίππων.

Η δυνατότητα επιλογής μεταξύ πενταθέσιας (με χώρο αποσκευών 575 λίτρα) ή επταθέσιας έκδοσης (με δυνατότητα φιλοξενίας στην τρίτη σειρά καθισμάτων ατόμων με ύψος έως 160 εκατοστά) αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα το οποίο ενισχύεται από συστήματα υποβοήθησης όπως αυτό της ημιαυτόνομης οδήγησης Nissan ProPilot ή εκείνο του e-Pedal που επιτρέπει στον οδηγό να επιβραδύνει αφήνοντας απλώς το γκάζι.

Όσο για την τεχνολογία e-Power που αποτελεί το κορυφαίο υβριδικό σύστημα της κατηγορίας, συνδυάζεται αποτελεσματικά με την τετρακίνηση e-4ORCE, η οποία εξασφαλίζει εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης χάρη στην απόσταση των 23 εκατοστών από το έδαφος και τα δύο τελευταία (Snow και Off-Road) από τα συνολικά πέντε προγράμματα οδήγησης του αυτοκινήτου.