Peugeot 3008: Η μεγάλη πρόκληση

Νικώντας τη φθορά του χρόνου οι Γάλλοι αλλάζουν την εικόνα του 3008, αξιοποιώντας την τόλμη και την εφευρετικότητα οι οποίες στο παρελθόν τους οδήγησαν στην κορυφή.

Για ένα αυτοκίνητο που διατίθεται σε 130 χώρες καταγράφοντας ήδη περισσότερες από 1,3 εκατομμύρια πωλήσεις τα προηγούμενα χρόνια, η μετάβαση στην επόμενη γενιά του αποτελεί πρόκληση. Στην περίπτωση του 3008 η πρόκληση ήταν ακόμη μεγαλύτερη διότι με το συγκεκριμένο μοντέλο συντελέστηκε ένα ποιοτικό και τεχνολογικό άλμα που τοποθέτησε αμέσως την Peugeot στις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας των C-SUV.

Όπως όμως συνηθίζουν να λένε, «το δύσκολο δεν είναι να φτάσεις αλλά να παραμείνεις εκεί», για αυτό και στο νέο 3008 έγιναν οι κινήσεις που έπρεπε ώστε αυτό να διασφαλιστεί.

Τα κινητήρια σύνολα

Η δέσμευση των Γάλλων στην προοπτική της ηλεκτροκίνησης είναι δεδομένη, αλλά οι ίδιοι ήταν και παραμένουν ευέλικτοι προσφέροντας τρεις τεχνολογίες εξηλεκτρισμού για διαφορετικές ανάγκες.

Στη βάση της γκάμας υπάρχει το 3008 HYBRID με υβριδικό σύστημα 48V που προσφέρει τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης κατά 50% σε αστικές διαδρομές, συνδυάζοντας έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Miller με turbo μεταβλητής γεωμετρίας, με έναν ηλεκτροκινητήρα 21 ίππων ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.

Η απόδοση φτάνει στους 136 ίππους εξασφαλίζοντας έως 20% χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης σε σχέση με έναν θερμικό κινητήρα βενζίνης, δηλαδή μεικτή κατανάλωση 5,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 123 γρ./χλμ.

Ένα επίπεδο ψηλότερα βρίσκεται το 3008 Plug-in Hybrid με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και συνδυαστική ισχύ 195 ίππους.

Σε σύγκριση με το προηγούμενο Plug-In Hybrid σύστημα, διαθέτει μπαταρία διπλάσιας χωρητικότητας (21 kWh), η οποία προσφέρει αυξημένη αυτονομία (87 χλμ. και 102 χλμ. σε συνδυασμένο και αστικό κύκλο αντίστοιχα). Η δε πιστοποιημένη κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 0,9 λίτρα/100 χλμ. (με δεξαμενή καυσίμου 55 λίτρων) και οι εκπομπές ρύπων ξεκινούν από 19 γρ. CO2/χλμ., με τους εταιρικούς χρήστες να απαλλάσσονται από τον φόρο εταιρικής χρήσης.

Στην κορυφή βρίσκεται το αμιγώς ηλεκτρικό E-3008, αξιοποιώντας τη νέα πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis που σχεδιάστηκε για να προσφέρει την καλύτερη ηλεκτρική απόδοση στην κατηγορία με αυτονομία έως 680 χλμ., μειωμένο χρόνο φόρτισης (10 λεπτά της ώρας για μια απόσταση 100 χλμ.) και έναν πλουραλισμό εκδόσεων απόδοσης (Ε-3008 210 ίππων με μπαταρία 73 kWh και αυτονομία 527 χλμ., Ε-3008 Dual Motor AWD 320 ίππων, Ε-3008 Long Range 230 ίππων με μπαταρία 98 kWh και μέγιστη αυτονομία 680 χλμ.).

Τα εξοπλιστικά επίπεδα

Με κοινή συνισταμένη τα premium υλικά το νέο 3008 διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, (Allure και GT) με 3 πακέτα προαιρετικού εξοπλισμού ώστε οι συνδυασμοί τους να καλύπτουν κάθε επιθυμία.

Στην έκδοση Allure περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων εσωτερικές επενδύσεις με συνδυασμό δέρματος-υφάσματος, είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, προβολείς και φώτα LED, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, Peugeot Panoramic i-Cockpit με αιωρούμενη κυρτή οθόνη 21 ιντσών, επαγωγικός φορτιστής smartphone, δικτυωμένο σύστημα πληροφόρησης Peugeot i-Connect, και πλήκτρα i-Toggles με δυνατότητα εξατομίκευσης.

Η έκδοση GT διατίθεται σε δίχρωμο αμάξωμα με μαύρη οροφή και εσωτερικές επενδύσεις από Alcantara ενώ ο βασικός εξοπλισμός, επιπλέον της έκδοσης Allure, περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, προβολείς Pixel LED, μπροστινούς αισθητήρες στάθμευσης, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα χώρου αποσκευών, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι

Στο εσωτερικό όλων των εκδόσεων συναντάμε επίσης ατμοσφαιρικό φωτισμό LED, ο οποίος αντανακλάται στην επένδυση από γνήσιο αλουμίνιο η οποία εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό και καλύπτει το επάνω μέρος των δύο μπροστινών θυρών.

Οι τιμές πώλησης

Η τιμή εκκίνησης για το 3008 Hybrid Allure είναι 36.900 ευρώ, ενώ αυξάνεται στα 40.900 ευρώ στην έκδοση GT.

Αντίστοιχα η έκδοση Allure του 3008 Plug-in Hybrid κοστίζει 46.900 ευρώ και η GT 50.500 ευρώ.

Χαμηλότερα ωστόσο λόγω της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 3» ξεκινούν οι τιμές του αμιγώς ηλεκτρικού E-3008 καθώς στην έκδοση Allure των 210 ίππων με αυτονομία 527 χλμ. η τιμή διαμορφώνεται στα 43.500 ευρώ και στην έκδοση GT στα 46.800 ευρώ, ενώ 51.500 και 54.500 ευρώ αντίστοιχα κοστίζουν οι εκδόσεις Allure και GT απόδοσης 230 ίππων με αυτονομία 680 χλμ.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.