Ανατρέχοντας στην πυθαγόρεια θεωρία ότι όλα τα πράγματα γύρω μας τελικά ανάγονται σε αριθμούς, η επιλογή του ψηφίου 5 για τον χαρακτηρισμό του νεότερου μοντέλου της smart ήταν αναμενόμενη καθώς εκφράζει στοιχεία με τα οποία η μάρκα θέλει να συστήσει στο κοινό το μεσαίο SUV της: τη διάθεση για περιπέτεια και διασκέδαση αλλά και την παροχή νέου νοήματος στον χρόνο που μπορεί να αφιερώσει κάποιος στον εαυτό του.

Αν προς στιγμήν σκεφτείτε ότι όλα αυτά αφορούν το marketing, οφείλουμε να διευκρινίσουμε ότι η σχεδιαστική ομάδα της smart προσέγγισε – και – με αυτά τα δεδομένα την αισθητική που έπρεπε να έχει το #5 ώστε να διαχωρίζεται πλήρως από τα μικρότερα #1 και #3.
Δεν είναι ωστόσο μόνο το μεγαλύτερο σε μήκος μοντέλο της μάρκας μέχρι σήμερα, προσεγγίζοντας τα 4,7 μέτρα, αλλά θα είναι και το ακριβότερο από τα υπόλοιπα γνωστά smart το ερχόμενο καλοκαίρι όταν θα εμφανιστεί στην ελληνική αγορά, στοιχείο δικαιολογημένο λόγω ικανοτήτων και εξοπλισμού.

Στην ουσία το #5 αποτελεί ένα άλμα προόδου για τη smart, αντιληπτό ήδη από την πρώτη ματιά είτε αυτή αφορά την ποιότητα, τη συναρμογή και την επιλογή των υλικών στο εσωτερικό του είτε τις τρεις διαδοχικά τοποθετημένες οθόνες στο ταμπλό σε ένα πρωτότυπο layout όπου η (μεσαία) δεύτερη δεν συνδέεται με την πρώτη αλλά με την τρίτη μπροστά στον συνοδηγό.
Δεν είναι ωστόσο μόνο αυτά. Σε μια επίδειξη ευρηματικότητας η οποία συνδέεται άμεσα με το κόστος παραγωγής και πώλησης του μοντέλου, η smart επέλεξε για τη βασική έκδοση Pro μια ηλεκτρική αρχιτεκτονική 400V και για τις εκδόσεις πληρέστερου εξοπλισμού μια άλλη, 800V.

Αυτή των 400V συνδυάζεται με μπαταρία LFP (Λιθίου-Φωσφόρου-Σιδήρου) ωφέλιμης χωρητικότητας 74,4 kWh και μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς με αυτονομία κίνησης 465 χλμ. ενώ εκείνη των 800V στα smart #5 Pro+, Premuim, Pulse και Summit Edition (έκδοση περιορισμένης παραγωγής) φιλοξενεί μπαταρία λιθίου NCM (Νικελίου-Μαγγανίου-Οξειδίου Κοβαλτίου) ωφέλιμης χωρητικότητας 94 kWh εξασφαλίζοντας αυτονομία 540-590 χλμ.
Η παράπλευρη ωφέλεια στην αρχιτεκτονική των 800V αφορά τη δυνατότητα υπερταχείας φόρτισης στα 400 kW, κάτι που καθιστά το smart #5 το κορυφαίο αυτοκίνητο της ευρωπαϊκής αγοράς σε επίπεδο ταχυφόρτισης (απαιτούνται μόλις 18 λεπτά της ώρας για την ανάκτηση ενέργειας έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας του), ξεπερνώντας τόσο τη Lotus Eletre (350 kW) όσο και την Porsche Taycan (320 kW). Σημειώστε επίσης ότι το #5 διαθέτει ήδη τη δυνατότητα «Vehicle 2 Load» (για την παροχή ρεύματος από την μπαταρία του σε εξωτερικές συσκευές) ενώ θα ακολουθήσει και εκείνη με την ονομασία «Vehicle 2 Grid» (για την επιστροφή ενέργειας πίσω στο δίκτυο ηλεκτροδότησης) και υπάρχει ήδη η δυνατότητα χρήσης σε ορισμένες χώρες της υπηρεσίας «Plug and Charge» με αυτόματη πληρωμή μέσω του αυτοκινήτου σε αρκετά σημεία φόρτισης.
Διαφορετικό παντού
Το #5 θα διατίθεται σε έξι διαφορετικά εξοπλιστικά επίπεδα, με το πανίσχυρο τετρακίνητο Brabus να βρίσκεται στην κορυφή από κάθε άποψη (χωρίς ωστόσο να μπορούμε να σας πούμε περισσότερα πριν από τις επόμενες εβδομάδες, όταν θα λήξει το, ανεξήγητο, embargo δημοσιότητας για αυτό).

Η γκάμα ξεκινά με τα πισωκίνητα Pro (των 340 ίππων) και Pro+ (των 364 ίππων), με την επόμενη έκδοση Premium (επίσης με 364 ίππους) να εξοπλίζεται με πανοραμική ηλιοροφή 1,68 μέτρων ενώ οι επιλογές τροχών ποικίλλουν από 19 έως 21 ίντσες. Ενα σκαλί ψηλότερα βρίσκονται οι τετρακίνητες εκδόσεις Pulse και Summit (αυτή με τη σκάλα στο πλάι του αμαξώματος που βλέπετε στη φωτογραφία) με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και απόδοση που προσεγγίζει τους 588 ίππους εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση σε 4,9 δευτερόλεπτα, μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα αλλά κυρίως αξιοσημείωτες εκτός δρόμου δυνατότητες χάρη στην απόσταση των περίπου 20 εκατοστών από το έδαφος και των πέντε διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης (Off-road, Sand, Snow, Mud και Rock).

Αναμενόμενα επίσης το μεταξόνιο των 2,90 μέτρων στο αμάξωμα των 4,695 μέτρων εξασφαλίζει χώρους υπεράνω κριτικής για όλους τους επιβάτες, με λύσεις αποθήκευσης που περιλαμβάνουν 34 διαφορετικές θήκες στον θάλαμο επιβατών, έναν φωτιζόμενο εμπρός αποθηκευτικό χώρο (frunk) 72 λίτρων (47 λίτρων στις τετρακίνητες εκδόσεις) και χώρο αποσκευών πίσω με χωρητικότητα 630-1.530 λίτρα. Το δε εντυπωσιακό εδώ είναι πως όλα τα καθίσματα μπορούν να ρυθμιστούν ώστε να μετατρέψουν τον θάλαμο επιβατών σε χώρο ύπνου καθώς ρυθμίζεται και η κλίση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.

Ψηφιακό οικοσύστημα
Στην καρδιά του smart #5 βρίσκεται το chipset AMD V2000, «υπεύθυνο» για τη διαισθητική διεπαφή ανθρώπου – μηχανής και για τη λειτουργία του Head-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας διάστασης 25,6 ιντσών, του ψηφιακού πίνακα οργάνων Full HD 10,25 ιντσών και των δύο οθονών OLED 13 ιντσών (την κεντρική και αυτή για τον συνοδηγό). Ο φωνητικός βοηθός με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης σε συνδυασμό με το νέο avatar Leo παρέχει καθοδήγηση και δυνατότητα χειρισμού πολλών λειτουργιών του οχήματος χωρίς να χρησιμοποιούμε τα χέρια μας, ενώ το λειτουργικό σύστημα smart OS 2.0 προσφέρει πλοήγηση παραμετροποιημένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα και ένα νέο video center που επιτρέπει τo streaming μέσα στο όχημα.
Ταυτόχρονα η διαμόρφωση του hardware των συστημάτων ADAS έχει αναβαθμιστεί σε σχέση με τα μικρότερα smart, περιλαμβάνοντας βελτιστοποιημένες λειτουργίες όπως το smart Pilot Assist και το Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και Highway Assist, με την ομάδα Ερευνας και Ανάπτυξης της smart στην Ευρώπη να πραγματοποιεί πέρα από τις υποχρεωτικές δοκιμές, εκτενείς επιπλέον αξιολογήσεις για τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Οσο για το κερασάκι στην τούρτα, δεν είναι άλλο από το ηχοσύστημα Sennheiser Signature Sound System με μέγιστη ισχύ 1.190 Watt, 20 ηχεία που υποστηρίζουν πολλαπλές μορφές εισόδου, από Stereo και Surround έως την πλήρη διαμόρφωση 7.1.4 Dolby Atmos, αναδυόμενο ηχείο στο ταμπλό και επιλογές όπως Sound Effect Adjustment, Immersion Level, Bass Level και Sound Focus Zones.