Καθώς ο χρόνος τελειώνει, ακούω γύρω μου τη φράση «…να φύγει και να μην ξανάρθει», καθώς το 2020 θα μείνει στην Ιστορία ως η χρονιά της πανδημίας COVID-19.
Αυτό και μόνο αρκεί για να διαγράψουν οποιαδήποτε διάθεση ανασκόπησης στο πεδίο της αυτοκίνησης. Δεν μπορούμε ωστόσο να παραβλέψουμε γεγονότα και αποφάσεις που επηρέασαν και θα συνεχίσουν να επηρεάζουν την καθημερινότητά μας.
Η μείωση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα το 2020 θα ήταν μεγαλύτερη αν οι εισαγωγικές εταιρείες δεν εστίαζαν την προσοχή τους στις λιανικές πωλήσεις, παρέχοντας σε ιδιώτες εκπτώσεις αντίστοιχες με εκείνες που έδιναν τα προηγούμενα χρόνια σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων. Αυτό ήταν ένα καλό μάθημα.
Παράλληλα, η έναρξη εφαρμογής του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» και οι επιδοτήσεις για την απόκτηση οχημάτων, με μπαταρίες έφεραν, επιτέλους, την Ελλάδα ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ που ασχολούνται σοβαρά με την υπόθεση «ηλεκτροκίνηση». Περιθώρια βελτίωσης ασφαλώς υπάρχουν, αλλά κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει τα οφέλη αυτής της δράσης.
Ωστόσο η σημαντικότερη, κατά τη γνώμη μου, απόφαση το 2020 για τους έλληνες οδηγούς ήταν αυτή που οδηγεί στη χιλιομετρική πλέον χρέωση των διοδίων από την 1η Ιανουαρίου 2021 στην Αθηνών – Πατρών. Μια πρακτική που εκλογικεύει το κόστος μετακίνησής μας στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο και δείχνει τον δρόμο για την καθολική εφαρμογή της στο σύνολο των διαδρομών όπου καταβάλλουμε διόδια, πληρώνοντας πια μόνο για τα χιλιόμετρα που πραγματικά διανύουμε.
Εκτός Ελλάδας, το παράδειγμα που έδωσαν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες την περασμένη άνοιξη, μετατρέποντας γραμμές παραγωγής εξαρτημάτων σε εργαστήρια κατασκευής αναπνευστήρων και μέσων προστασίας, ήταν εντυπωσιακό. Σήμερα ορισμένες από αυτές μετατρέπουν εγκαταστάσεις τους σε κέντρα μαζικού εμβολιασμού επιταχύνοντας μια διαδικασία που μας αφορά όλους.
Ολοκληρώνοντας το τελευταίο editorial της χρονιάς, αξίζει να γνωρίζετε ότι το 2020 το κόστος κιλοβατώρας (kWh) στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων έπεσε για πρώτη φορά κάτω από τα 100 δολάρια λόγω της μαζικής παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά λεωφορεία στην Κίνα. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να επιταχύνει τη μείωση της τιμής και των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων, ώστε πριν από το τέλος της νέας δεκαετίας να βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με τις τιμές πώλησης των συμβατικών οχημάτων. Καλή χρονιά σε όλους!
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Έχετε ήδη συνδρομή;Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω
Είσοδος