To «μικρό» Avenger αποτέλεσε το 2022 όταν παρουσιάστηκε το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Jeep αλλά και ένα εγχείρημα προσαρμοσμένο στα ευρωπαϊκά μέτρα και προτιμήσεις.
Πλέον η αμερικανοτραφής φίρμα κάνει το επόμενο βήμα στην υλοποίηση της ηλεκτρικής στρατηγικής, έχοντας αυτή τη φορά περισσότερο στραμμένο το βλέμμα στις ρίζες της και στη χώρα καταγωγής της, με ένα πληθωρικό SUV μοντέλο μήκους 4,887 μ. το οποίο, σημειωτέον, αποτελεί την πρώτη παγκόσμια ηλεκτρική πρόταση της Jeep και φιλοδοξεί με τα χαρακτηριστικά του να δώσει ένα νέο στίγμα για την εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας της στο EV παρόν και μέλλον.
Αυτό, κρίνοντας από το νέο Wagoneer S αναμειγνύει σοφά τις παραδόσεις της αμερικανικής φίρμας με τα ζητούμενα της σύγχρονης εποχής καθώς το νέο SUV μοντέλο, πλην των όσων έχει μάθει το καταναλωτικό κοινό να περιμένει από ένα τυπικό Jeep, εστιάζει εξίσου στις έννοιες της πολυτέλειας όσο και των επιδόσεων αξιοποιώντας στο έπακρο τις εξασφαλίσεις της ηλεκτροκίνησης και των νεότερων αντίστοιχων τεχνολογιών του ομίλου Stellantis.
Καθοριστικό ρόλο στην προσωπικότητά του διαδραματίζει η νέα αρχιτεκτονική του πολυσυλλεκτικού ομίλου, STLA Large, την οποία το Wagoneer S θα αναλάβει να συστήσει στην Ευρώπη από τις αρχές του 2025, οπότε και θα ξεκινήσει η διάθεσή του στη γηραιά ήπειρο, αφού κάνει την εμπορική του πρεμιέρα πρώτα στις ΗΠΑ από το προσεχές φθινόπωρο.
Αν και η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική η οποία θα φιλοξενήσει οκτώ συνολικά μοντέλα του ομίλου έως το 2026 θα μπορούσε δυνητικά να υποστηρίξει και διαφορετικές μορφές συνόλων, στην περίπτωση του Wagoneer S η εστίαση της εξέλιξης του μοντέλου είχε αμιγώς ηλεκτρικό πρόσημο και όπως σημειώνουν στελέχη της Jeep, το συγκεκριμένο μοντέλο θα διατεθεί αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητο.
Μια διαφορετική περίπτωση
Οι εξοικειωμένοι με την γκάμα της Jeep στις δύο πλευρές του Ατλαντικού θα γνωρίζουν ότι η Jeep ήδη διαθέτει από το 2020 στην γκάμα της ένα ομώνυμο μοντέλο με V8 κινητήρα 5,7 λίτρων, ωστόσο το νέο Wagoneer S αποτελεί μια εντελώς ξεχωριστή περίπτωση τόσο αισθητικά όσο και ουσιαστικά.
Με βάση τα στοιχεία που έχει ανακοινώσει μέχρι στιγμής η Jeep στην αθέατη πλευρά του SUV παρεπιδημεί ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 600 ίππων και 800 Nm ροπής το οποίο προσφέρει αφενός την εθιμοτυπική για το είδος τετρακίνηση, στην πολύ διαφορετική ηλεκτρική διαμόρφωση 4xe, αλλά και τη δυνατότητα στο διόλου ευκαταφρόνητου μεγέθους Wagoneer S να επιταχύνει από στάση στα 97 χλμ./ώρα σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα.
Για λόγους σύγκρισης, αλλά και για να αντιληφθεί κανείς καλύτερα τη διαφορετικότητα του εγχειρήματος της Jeep με το Wagoneer S σε σχέση με τις συνήθειες του παρελθόντος της, σημειώνουμε ότι το πρόσφατο Audi SQ6 e-tron απαιτεί 4,2 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία του συγκεκριμένου sprint των 0-60 μιλίων βάσει του αμερικανικού συστήματος μέτρησης. Τους δύο ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνει να τροφοδοτεί μπαταρία χωρητικότητας 100 kWh, η οποία υπόσχεται αυτονομία που ξεπερνά τα 480 χλμ., ενώ η φόρτισή της απαιτεί μόλις 28 λεπτά για την αναπλήρωσή της έως το 80% με τη συνδρομή ταχυφορτιστή DC.
Για τους προφανείς λόγους αποδοτικότητας το ιδιαίτερα compact σύνολο με τις δύο διαφορετικές μονάδες (EDM) που ενσωματώνουν το ηλεκτρικό μοτέρ, τη μετάδοση και τα ηλεκτρονικά σε ενιαία, περιορισμένου όγκου συμπλέγματα, ένα για κάθε άξονα, προσφέρει τη δυνατότητα απεμπλοκής του πίσω όταν δεν απαιτείται η συνδρομή του.
Οι δυνατότητες, η σχεδίαση και η πολυτέλεια
Ταυτόχρονα το Wagoneer S διαθέτει όλες εκείνες τις δυνατότητες που υπαγορεύονται από τη φύση του ως Jeep συνεπικουρούμενου του συστήματος Selec Terrain και των πέντε προγραμμάτων οδήγησης (Auto, Sport, Eco, Snow και Sand).
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί από τους Αμερικανούς τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και πολυτέλειας.
Σε ό,τι αφορά το πρώτο σκέλος, εκτός από τα αναγνωρίσιμα σημάδια που το ταυτοποιούν ως αυθεντικό Jeep, ιδιαίτερη μνεία αξίζει στη «βαθιά» αεροτομή στο πίσω τμήμα που χαρακτηρίζει τη σιλουέτα του σε προφίλ και καινοτόμο σχεδιαστική προσέγγιση στις τρίτες κολόνες καθώς και στη νέα ερμηνεία στη γρίλια με τα κάθετα στοιχεία.
Στην προκειμένη περίπτωση, όπως σημειώνει η Jeep «αντί να εξασφαλίζει την ‘ανάσα’ του κινητήρα, είναι πλέον τα ‘μάτια’ του μοντέλου» καθώς φιλοξενεί τα σοφιστικέ συστήματα επιτήρησης.
Η πτυχή στην οποία επιμένει επίσης η Jeep είναι η προσφερόμενη πολυτέλεια, η οποία χάρη στον ηλεκτρικό χαρακτήρα του μοντέλου στοιχειοθετείται αφενός από τον πιο γενναιόδωρο – ακόμα και σε σχέση με το μεγαλύτερο Grand Cherokee – χώρο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος και αφετέρου από την αξιοποίηση πιο πολυτελών και ακριβών υλικών στα ενδότερα, σε έναν συνδυασμό που φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει την αντίληψη πολυτέλειας διά χειρός Jeep.
Τα παραπάνω πλαισιώνονται και από τον «απαραίτητο» όσο και πληθωρικό ψηφιακό εξοπλισμό, ο οποίος φιλοξενείται σε οθόνες συνολικής διαγωνίου 45 ιντσών, συμπεριλαμβανομένης μίας για τον συνοδηγό, υποστηρίζοντας ιδανικά το επιχείρημα των Αμερικανών για ένα βήμα προς τα εμπρός με βάση τα σύγχρονα ζητούμενα.