Η Toyota επενδύει σταθερά τα τελευταία χρόνια στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, έχοντας να επιδείξει επιτυχίες σε πολλαπλές διοργανώσεις και πολύ διαφορετικά τερέν. Εκτός από τους τίτλους και τις δάφνες, η εμπλοκή του ιάπωνα κατασκευαστή με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό επιφυλάσσει μια ταχύτερη εξέλιξη για την «πολιτική» του γκάμα που εμπλουτίζεται και αναβαθμίζεται συνεχώς με βάση τα χρήσιμα συμπεράσματα που έχουν προκύψει από τα αγωνιστικά πεδία που αξιοποιούνται προς όφελος της συνεχούς βελτίωσης των προϊόντων του και της κατασκευής ολοένα ασφαλέστερων και, εν τέλει, καλύτερων αυτοκινήτων.
Συγκοινωνούντα δοχεία
Η σύνδεση ανάμεσα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και την προϊοντική πραγματικότητα μπορεί να είναι πιο προφανής απ’ όλες τις απόψεις, στην περίπτωση των συναρπαστικών εκδόσεων GR που έχουν παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια από την Toyota, ωστόσο οι κατ’ αρχήν τεχνολογικές επιρροές είναι εξίσου χειροπιαστές και σε ό,τι αφορά τα «καθημερινά» μοντέλα των Ιαπώνων. Επιπλέον, σε αντίθεση με το όχι και τόσο μακρινό παρελθόν της φίρμας, τα νέα μοντέλα Toyota φροντίζουν χάρη σε μια εξίσου καινοτόμο όσο και αιχμηρή προσέγγιση στην αισθητική τους η οποία έχει σαφώς σπορ έμπνευση να μεταφέρουν στο ευρύ κοινό εκτός από την τεχνολογία των αγώνων και την επιθετική σχεδίαση των σχετικών εφαρμογών.
Απτό παράδειγμα αυτής της συγκεκριμένης πολυδιάστατα σπορ φιλοσοφίας αποτελεί η νέα, δεύτερη κατά σειρά γενιά του Toyota C-HR που υπακούοντας στην παράδοση καινοτομίας της πρώτης αναμειγνύει τεχνολογία αιχμής με μια πολωτική αισθητική, η οποία είναι αδύνατον να περάσει απαρατήρητη. Πέρα από το αυταπόδεικτο της γοητείας του, αξίζει να γνωρίζει κανείς ότι ακολουθώντας την πρόσφατη παράδοση που έχει δημιουργήσει η Toyota, η έκδοση παραγωγής του C-HR δεν άλλαξε παρά ελάχιστα στοιχεία σε σχέση με το εξίσου φουτουριστικό concept car, Prologue, που ανέλαβε να το συστήσει σε πρώτο χρόνο, πριν την επίσημη πρεμιέρα του η οποία πραγματοποιήθηκε στα τέλη Ιουνίου. Σε ό,τι αφορά την «ελληνική» του πρεμιέρα, αυτή θα πραγματοποιηθεί στις 7/9 στο πλαίσιο της υπερειδικής διαδρομής του EKO Ράλλυ Ακρόπολις στην Πλατεία Νερού όπου μια έκδοση προπαραγωγής του C-HR θα ταξιδέψει στη χώρα μας ειδικά για την περίσταση, καταλαμβάνοντας μια προνομιακή θέση στην εκδήλωση και τείνοντας χείρα… γνωριμίας στο ελληνικό κοινό με αφορμή την πρόσφατη έναρξη των πωλήσεών του και αποτυπώνοντας ανάγλυφα τη σύνδεση ανάμεσα σε μηχανοκίνητο αθλητισμό και αυτοκίνητα παραγωγής τόσο σε τεχνολογικό όσο και σε αισθητικό επίπεδο.
Πολλαπλές αναγνώσεις
Οπως έχει ανακοινώσει η Toyota βάσει των ερευνών που έχει κάνει σε σχέση με την εξαιρετικά δημοφιλή πρώτη γενιά του μοντέλου, ένας από τους κύριους λόγους που οδήγησαν στις αθρόες πωλήσεις του υπήρξε η αισθητική του, η οποία φυσικά στη δεύτερη γενιά έχει εξελιχθεί ακόμα περισσότερο ενσωματώνοντας στοιχεία από το ηλεκτρικό σχεδιαστικό ιδίωμα των Ιαπώνων με δεδομένο και τον πολλαπλώς εξηλεκτρισμένο χαρακτήρα της νέας ενσάρκωσης του μοντέλου που θα είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο και ως plug-in hybrid.
Φυσικά η αισθητική είναι μόνο η «κορυφή του παγόβουνου» σε ό,τι αφορά τις βελτιώσεις του νέου C-HR που βασίζεται σε μια βελτιωμένη εκδοχή της αρχιτεκτονικής TNGA, με τους ιάπωνες μηχανικούς να εστιάζουν ιδιαιτέρως στη βελτίωση της ανάρτησης, του συστήματος διεύθυνσης αλλά και των φρένων προκειμένου να προσφέρουν μια πιο διασκεδαστική εμπειρία, προσαρμοσμένη «κατά παραγγελία» στα μέτρα των απαιτήσεων των ευρωπαίων οδηγών και δικτύου.
Η αποδοτικότερη διάταξη του μήκους 4,36 μ., πλάτους 1,83 μ. και ύψους 1,56 μ. «σπορ coupe», όπως αρέσκεται να το χαρακτηρίζει η ιαπωνική φίρμα, επιφυλάσσει ένα πορτ-μπαγκάζ κατά 11 λίτρα μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά όσο και οφέλη για την ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών, με την αντίστοιχη αίσθηση να ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την παρουσία πανοραμικής ηλιοροφής στον επιπλέον εξοπλισμό του αυτοκινήτου.
Αναβάθμιση εφ’ όλης της ύλης
Μένοντας στο εσωτερικό, σημαντικές βελτιώσεις έχουν συντελεστεί και σε επίπεδο ψηφιακής τεχνολογίας με κυρίαρχη την παρουσία ενός νέου συστήματος infotainment με οθόνη έως 12,3 ιντσών, βελτιωμένα γραφικά και εφαρμογές, λογισμικά Apple CarPlay και Android Auto, σύστημα έξυπνης πλοήγησης που συμπεριλαμβάνει και τους σταθμούς φόρτισης (PHEV). Την εξοπλιστική εικόνα συμπληρώνει ο ατμοσφαιρικός φωτισμός 64 αποχρώσεων αλλά και σύστημα ψηφιακού κλειδιού που επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιήσει το smartphone του ως το κλειδί του αυτοκινήτου. Νεολογισμούς επιφυλάσσει και το παλμαρέ συστημάτων άνεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης. Ενδεικτικά αναφέρουμε το σύστημα αποτροπής βίαιης επιτάχυνσης σε περίπτωση που τα συστήματα επιτήρησης εντοπίσουν εμπόδιο εν όψει καθώς και το βελτιωμένο σύστημα που επιβραδύνει προοδευτικά και αυτόματα το αυτοκίνητο σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας.
Σε επίπεδο κινητήρων το C-HR θα είναι διαθέσιμο ως υβριδικό επωφελούμενο από την αντίστοιχη τεχνολογία πέμπτης γενιάς της Toyota αλλά και ως plug-in υβριδικό. Η εισαγωγική υβριδική έκδοση επωφελείται από κινητήρα 1,8 λίτρων και ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδοντας 140 ίππους, δίνοντας τη σκυτάλη στη δίλιτρη υβριδική, ισχύος 198 ίππων. Ο ίδιος δίλιτρος κινητήρας βενζίνης των1.987 κ.εκ. εφοδιάζει και την κορυφαία plug-in υβριδική έκδοση, η οποία προσθέτει στην εξίσωση ένα ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ (163 ίπποι) προσφέροντας συνδυαστικά 223 ίππους καθώς και μια σαφώς μεγαλύτερη μπαταρία 13,6 KWh, η οποία εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 66 χλμ. και μειώνει δραστικά τις τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων σε 0,9 λίτρ./χλμ. και 19 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα – έναντι 4,8 λίτρων και 103 γρ. της εισαγωγικής υβριδικής έκδοσης.