Με καταγωγή από την Σκωτία και σπουδαία επαγγελματική θητεία εκτός αυτοκινητοβιομηχανίας ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo μοιάζει να ενστερνίζεται ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλον τις αξίες του σκανδιναβικού τρόπου σκέψης, τον οποίο ωστόσο προσαρμόζει στα δεδομένα του σύγχρονου «επιχειρείν»

Ο χρόνος λήψης της τελικής απόφασης που θα οδηγήσει στην πλήρη μετάβαση σε μια αποκλειστικά ηλεκτρική προϊοντική στρατηγική φαίνεται ότι «μετρά» διαφορετικά για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία. Εσείς μνημονεύετε το 2030, αλλά είστε έτοιμοι σήμερα, δεδομένων των συνθηκών, να πάρετε μια οριστική απόφαση;

«Δεν χρειάζεται να πάρουμε μια οριστική απόφαση. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία μας, όπως για παράδειγμα ενδεχόμενες αλλαγές στη νομοθεσία, αλλά αυτό δεν μπορούμε να το ελέγξουμε.

Η δουλειά μου ως διευθύνων σύμβουλος είναι να τοποθετήσω την εταιρεία έτσι ώστε αν ο δρόμος στρίβει προς τα αριστερά, να μπορούμε να στρίψουμε προς τα αριστερά. Αν αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στα ήπια υβριδικά και στα plug-in υβριδικά μοντέλα για περισσότερο χρόνο από ό,τι νομίζαμε, δεν υπάρχει πρόβλημα.

Το 2030 είναι ένα χρονικό ορόσημο, αλλά δεν με ανησυχεί η όποια αλλαγή των αρχικών σχεδίων μας καθώς εξακολουθούμε να επενδύουμε στα BEV (αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα). Θυμηθείτε ότι δεν είδαμε ποτέ την πανδημία ούτε την έλλειψη ημιαγωγών να έρχεται, ωστόσο τα καταφέραμε υπερβαίνοντας τα προβλήματα και σημειώνοντας νέα ρεκόρ πωλήσεων.

Ναι, είπαμε ότι θα είμαστε μια εταιρεία πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2030, αλλά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε όλα όσα συμβαίνουν στην αγορά αυτή τη στιγμή. Αν επιμέναμε, δεν θα ήμασταν ρεαλιστές αλλά δογματικοί».

Θεωρώ λοιπόν πως και μετά το τέλος της δεκαετίας θα εξακολουθήσετε να ασχολείστε με την υβριδική τεχνολογία.

«Σκεφθείτε κάποιον που είναι πιστός πελάτης της Volvo εδώ και χρόνια, ο οποίος ζει σε μια περιοχή όπου δεν έχει πρόσβαση σε υποδομές φόρτισης και δεν έχει δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι. Νομίζω ότι πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα του δώσουμε πρόσβαση και σε άλλες τεχνολογίες για λίγο ακόμα, όσο δηλαδή χρειαστεί, μέχρι να αλλάξει η κατάσταση. Κάποια στιγμή θα αλλάξει.

Είναι σαφές ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι γραμμική, καθώς οι υποψήφιοι πελάτες και οι αγορές κινούνται με διαφορετικές ταχύτητες. Τοι σίγουρο είναι πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο παρέχει μια ανώτερη οδηγική εμπειρία αυξάνοντας ταυτόχρονα τις δυνατότητες χρήσης προηγμένων τεχνολογιών που βελτιώνουν τη συνολική εμπειρία του οδηγού του».

«Έχουμε ήδη δεσμεύσει ονομασίες για τα μελλοντικά μοντέλα μας»

Για μια εταιρεία σαν τη Volvo κάθε νέο ρεκόρ πωλήσεων προϋποθέτει ενίσχυση ή/και αύξηση των γραμμών παραγωγής. Πώς θα διαχειριστείτε αυτή την πρόκληση στο μέλλον;

«Βρισκόμαστε στη μέση μιας σημαντικής φάσης ανάπτυξης της εταιρείας μας. Τα νέα μας ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν πρόσθετη παραγωγική ικανότητα ώστε να διατεθούν με επιτυχία στη διεθνή αγορά. Η Volvo Cars κατασκευάζει μια τρίτη ευρωπαϊκή μονάδα παραγωγής στη Σλοβακία με δυναμικότητα 250.000 αυτοκινήτων ετησίως.

Από την άλλη πλευρά, η ναυαρχίδα μας, το αμιγώς ηλεκτρικό EX90 που παρουσιάσαμε τώρα, παράγεται στο εργοστάσιό μας στο Τσάρλεστον της Νότιας Καρολίνας. Η στρατηγική της Volvo Cars είναι να κατασκευάζει αυτοκίνητα εκεί όπου τα διαθέτει – σε Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ – και να προμηθεύεται πρώτες ύλες εκεί όπου τα κατασκευάζει. Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους για τη βελτιστοποίηση της παραγωγής μας».

Είστε έτοιμοι να διευρύνετε περαιτέρω την γκάμα της Volvo στο πλαίσιο όσων είδαμε σήμερα εδώ; Εννοώ ακόμη ένα μοντέλο της σειράς 90 και άλλα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανάμεσα στο υφιστάμενο EX30 και το EX90;

«Ναι, αν θεωρείτε ότι θα έχουν εμπορικό ενδιαφέρον (σ.σ. γελάει). Για να σας απαντήσω όμως, έχουμε ήδη δεσμεύσει τις απαραίτητες ονομασίες για τα μελλοντικά μοντέλα μας και θα είμαστε έτοιμοι να τα παρουσιάσουμε στον σωστό χρόνο».

Πώς εξελίσσεται το σχέδιό σας για την κατασκευή μπαταριών από την ίδια τη Volvo Cars;

«O στόχος μας είναι να έχουμε τις πρώτες δικές μας μπαταρίες έως το 2026 αξιοποιώντας την αιχμή της τεχνολογίας. Μιλώντας για αυτό, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η Volvo Cars δεν κατασκευάζει απλώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα για την premium κατηγορία, αλλά εισάγει νέες τεχνολογίες στην επόμενη γενιά των EVs, κάτι που αντιπροσωπεύει ένα νέο τρόπο σκέψης, ένα νέο παράδειγμα για εμάς και ολόκληρο τον κλάδο.

Ξεκινώντας από το EX90, όλα τα αυτοκίνητά μας που βασίζονται στη νέα πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα θα εξοπλίζονται με κεντρικούς υπολογιστές και λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης».