Κερδίζοντας τον χαμένο χρόνο που μεσολάβησε από το 2020 όταν έγινε η πρώτη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία με αμιγώς ηλεκτρική γκάμα έως το 2023 όταν ξεκίνησε η νέα προϊοντική εποχή της υπό τη σινογερμανική σκέπη των Mercedes-Benz και Geely, η smart τοποθετεί στο προσκήνιο το τρίτο μοντέλο της μετά τα #1 και #3.
Με τη μορφή πρωτοτύπου, όπως το είδαμε στην έκθεση του Πεκίνου, το Concept #5 είναι πλέον το μεγαλύτερο και πιο προηγμένο τεχνολογικά smart, το οποίο παράλληλα εισάγει ένα νέο σχεδιαστικό ιδίωμα με έντονα off-road χαρακτηριστικά που υποστηρίζονται από το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης, με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα συνδυαστικής απόδοσης υψηλότερης των 400 ίππων, ελαστικά παντός εδάφους και πέντε προγράμματα οδήγησης (Off-road, Sand, Snow, Mud και Rock).
Αν και η συγκεκριμένη διάταξη είναι γνωστή από τα τετρακίνητα #1 και #3 στα εξοπλιστικά επίπεδα Pulse και Brabus και με δεδομένο ότι το #5 στη γραμμή παραγωγής θα βασίζεται στην ίδια SEA πλατφόρμα με εκείνα, η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 800V, η οποία θα μειώσει δραστικά τους χρόνους φόρτισης της μπαταρίας παρά το μέγεθός της.
Η χωρητικότητά της θα ξεπερνά τις 100 kWh, άρα θα είναι μια από τις μεγαλύτερες που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικό όχημα αυτού του μεγέθους, που σχηματικά τοποθετείται ανάμεσα σε Audi Q3 και Audi Q5.
Για αυτό και η smart ισχυρίζεται ότι η αυτονομία κίνησης του #5 θα υπερβαίνει τα 550 χλμ. στον μεικτό κύκλο χρήσης ενώ η διάρκεια φόρτισης σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC θα διαρκεί μόλις 15 λεπτά για τη γνωστή διαδικασία που αναπληρώνει ενέργεια έως το 80% της ωφέλιμης χωρητικότητάς της.
Χωρίς εκπλήξεις
Οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες αποτελούν χαρακτηριστικό κάθε σοβαρού concept car που θέλει να κλέψει τις εντυπώσεις, όπως συμβαίνει σχεδόν πάντα και με την τετραθέσια διάταξη στον θάλαμο επιβατών. Τίποτα από τα δύο ωστόσο δεν φαίνεται ότι θα υιοθετηθεί στην έκδοση παραγωγής, για λόγους κόστους κατασκευής.
Στο άνοιγμά τους αποκαλύπτεται ένα νέο ψηφιακό σύμπαν στο οποίο πρωταγωνιστούν δύο δίδυμες οθόνες αφής 13 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας σε ένα ενιαίο οβάλ σχήμα, δίπλα στον πίνακα οργάνων, διαμορφώνοντας έτσι ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον σε σύγκριση με τα #1 και #3.
Εκτός λογικής για αυτοκίνητο παραγωγής είναι και η απουσία φυσικών διακοπτών για τα φώτα Alarm και τη λειτουργία των παραθύρων, μια επιλογή που αντίκειται στις ισχύουσες προδιαγραφές ασφάλειας.
Σε αυτό το πεδίο η smart αξιοποιώντας ένα νέο hardware και τη σφραγίδα της NVIDIA θα εξοπλίζει το #5 με Lidars που θα διασφαλίζουν την αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2-3 μέσω του Pilot Assist 3.0, παράλληλα με τη μέγιστη δυνατή αποτροπή εμπλοκής σε ατυχήματα.