Παρά τις αστικών προδιαγραφών διαστάσεις του, με μήκος αμαξώματος στα 4,0 μέτρα, o βενιαμίν της Jeep δεν αποποιήθηκε ποτέ την κληρονομιά του κατασκευαστή του, ο οποίος αν και ενέδωσε στη δημιουργία δικίνητων εκδόσεων παραμένει σημείο αναφοράς για τις τετρακίνητες λύσεις που προσφέρει.

Έτσι το Avenger βρίσκεται σήμερα σε θέση να προβάλει μια από τις πληρέστερες σειρές εκδόσεων στην κατηγορία του αποκτώντας πλέον και μια υβριδική τετρακίνητη έκδοση με τα διακριτικά 4xe, η οποία διαθέτει επίσης το σύστημα Selec-Terrain και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση.

Στη συγκεκριμένη έκδοση αξιοποιείται ένα 48V υβριδικό σύστημα με κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων που χρησιμοποιεί turbo με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) ώστε να αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm ροπής.

Παράλληλα ένας ηλεκτροκινητήρας 21 kW, τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη έξι ταχυτήτων, μπορεί να κινήσει το Avenger και αμιγώς ηλεκτρικά.

Η τετρακίνηση εξασφαλίζεται με τη χρήση ενός ακόμα ηλεκτροκινητήρα 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος πίσω, κινώντας τους τροχούς του πίσω άξονα, ενώ μέσω της τεχνολογίας «power looping» η ενέργεια για τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή ώστε το Avenger 4xe να είναι τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται.

Ικανό σε κάθε συνθήκη

Με επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 9,5″ και μέγιστη ταχύτητα 194 χλμ. το Avenger 4xe συνδυάζει επιδόσεις με συγκριτικά χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, την ώρα που το επιπλέον ένα εκατοστό απόστασης από το έδαφος (σε σχέση με την έκδοση e-Hybrid των 100 ίππων) του δίνει καλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης (22ο, 21ο και 35ο αντίστοιχα).

Σε εδάφη καλυμμένα με χώμα ή χαλίκι το Avenger 4xe μπορεί να σκαρφαλώσει σε κλίση έως και 40%, ενώ ακόμα και αν οι μπροστινοί τροχοί δεν έχουν καθόλου πρόσφυση μπορεί να κινηθεί σε επιφάνεια με κλίση έως 20%.

Παρέχει επίσης τη δυνατότητα κίνησης σε περάσματα με νερό βάθους έως 40 εκατοστά, διαθέτοντας στον βασικό εξοπλισμό του ελαστικά M+S αν και υπάρχει και η επιλογή ελαστικών με σφραγίδα All Terrain 3PMSF για δύσκολες καιρικές συνθήκες και πολύ ολισθηρά εδάφη. Μιλώντας για αριθμούς, αξίζει να γνωρίζετε ότι σε ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα το Avenger 4xe μπορεί να είναι μόνιμα τετρακίνητο, με κατανομή ροπής έως και 50:50 σταθερά ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς.

Σε ταχύτητες κίνησης 30-90 χλμ./ώρα ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται και σε αυτή την περίπτωση η κατανομή της ισχύος μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες ενώ πάνω από τα 90 χλμ./ώρα η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.Σε απότομες κατηφόρες ο οδηγός μπορεί να αξιοποιήσει το σύστημα Hill Descent Control για τον έλεγχο του ρυθμού κατάβασης, τη στιγμή που το Selec-Terrain έχει υποστεί ειδική παραμετροποίηση στο συγκεκριμένο Avenger.

Στο πρόγραμμα «Auto» η τετρακίνηση λειτουργεί μόνο όταν χρειάζεται προς όφελος της ισορροπίας κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Στην επιλογή «Snow» διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή σταθερότητα στο χιόνι, στις επιλογές «Sand» και «Mud» οι αλλαγές σχέσεων και ο έλεγχος της πρόσφυσης σε άμμο και λάσπη εμφανίζουν διαφορετική λειτουργία, ενώ στο πρόγραμμα «Sport» μεγιστοποιείται η ισχύς και η ροπή μέσω της λειτουργίας E-Boost.

Αναγνωρίσιμο παντού

Το Avenger 4xe ξεχωρίζει αισθητικά από τα υπόλοιπα χάρη σε λεπτομέρειες σε πράσινη «lime» απόχρωση, μαύρους τροχούς, προβολείς ομίχλης τοποθετημένους ψηλότερα για καλύτερη αποτελεσματικότητα και προστασία, μπάρες οροφής και εμφανές σημείο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος.

Ο μπροστινός προφυλακτήρας επανασχεδιάστηκε για τις ιδιαιτερότητες της εκτός δρόμου οδήγησης, δίνοντας χώρο στους τροχούς να υπερβούν εμπόδια όπως ογκώδεις πέτρες. Επίσης το ραντάρ των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι τοποθετημένο έτσι ώστε να προστατεύεται από μικροχτυπήματα ενώ διατηρείται η επιλογή εξατομίκευσης που δημιουργεί το αυτοκόλλητο για το καπό.

Στο εσωτερικό, οι ιδιαίτερες πινελιές εντοπίζονται στα νέα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων που περιλαμβάνουν πληροφορίες και για τον πίσω ηλεκτροκινητήρα αλλά και στις αδιάβροχες επενδύσεις των καθισμάτων που σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι ανθεκτικότερες από αυτές των υπόλοιπων εκδόσεων, ενώ πλένονται για να διατηρούνται σαν καινούργιες.

Στην Ελλάδα τα πρώτα Avenger 4xe αναμένονται στις αρχές του 2025, με την έναρξη των παραγγελιών να προσδιορίζεται προς το τέλος της εφετινής χρονιάς.