Nissan Ariya
Η ιαπωνική φίρμα, όπως όλα δείχνουν, δεν σκοπεύει να αγνοήσει την κατηγορία των υψηλών επιδόσεων ηλεκτρικών SUV, έχοντας ήδη, κατά τα φαινόμενα, παραδώσει το Nissan Ariya στη φροντίδα της Nismo. O εσωτερικός βελτιωτικός οίκος της Nissan έχει ασχοληθεί κατά καιρούς με λιγότερο προφανείς των GT-R και Ζ προτάσεις, ωστόσο η συγκεκριμένη περίσταση θα είναι η πρώτη που καταπιάνεται με μια αμιγώς ηλεκτρική υλοποίηση. Ως υπενθύμιση, η μέχρι σήμερα ισχυρότερη παραλλαγή του Ariya, Performance, εφοδιάζεται με ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 394 ίππων και με μπαταρία 90 kWh. Δεδομένα η έκδοση Nismo θα προσφέρει μια γενναιόδωρη αύξηση του πρώτου και μένει να αποδειχθεί αν θα κυνηγήσει μεγέθη της τάξης του πρόσφατου Hyundai Ioniq 5 N των 650 ίππων. Αυτό που θα πρέπει πάντως να θεωρείται δεδομένο είναι ότι εκτός από την αύξηση ισχύος το Ariya Nismo θα διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης και διεύθυνσης που θα υποστηρίξουν τη νέα δυναμική.
Opel Crossland
H νέα γενιά του γερμανικού SUV που αναμένεται το 2024 θα μπορούσε να θεωρηθεί ως τομή στην πορεία του μοντέλου καθώς τόσο η τεχνολογία όσο και η σχεδίαση δεν θα θυμίζουν σε τίποτα τον σημερινό εαυτό του. Σε επίπεδο σχεδίασης, εκτός από τις επιρροές από τον νέο αισθητικό κώδικα της Opel όπως αυτός πρωτοεμφανίστηκε στο Mokka και μετεξελίχθηκε στα νεότερα μοντέλα της γερμανικής φίρμας, το Crossland θα μεταβάλει και τις αναλογίες του υιοθετώντας μια πιο τετραγωνισμένη σιλουέτα που αναμένεται να ενισχύσει την ευρυχωρία του αλλά και να του δώσει τον ρόλο μιας πιο ορθολογικής και προσγειωμένης επιλογής έναντι του πιο «συναισθηματικού» νέου Peugeot 3008. O πιο γήινος και χρηστικός χαρακτήρας του δεν σημαίνει ωστόσο ότι θα στερηθεί την καινοτομία καθώς αφενός για πρώτη φορά θα είναι διαθέσιμο με αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία σε παραπάνω από μία παραλλαγές κατ’ αντιστοιχία με το μοντέλο της Peugeot. Φυσικά δεν πρόκειται να απεμπολήσει και τους θερμικούς κινητήρες, αν και η συντριπτική πλειονότητα των αντίστοιχων συνόλων με τα οποία θα είναι διαθέσιμο θα συνδυάζονται με κάποιου είδους ηλεκτρική τεχνολογία. Θεαματική προδιαγράφεται η νέα του ψηφιακή υπόσταση η οποία θα ακολουθήσει τις σύγχρονες επιταγές, συνηγορώντας σε μια ριζική αναδιαμόρφωση της εικόνας του εσωτερικού.
KIA EV3
H κορεατική φίρμα αποκάλυψε προσφάτως τα σχέδιά της για την προσθήκη δύο ακόμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων στην γκάμα της. Το μικρότερο και πιο ενδιαφέρον από πλευράς δυνητικής δημοτικότητας EV3 θα πάρει τη μορφή ενός compact SUV που μεταφέρει σε πιο περιορισμένες διαστάσεις την ενδιαφέρουσα αισθητική προσέγγιση που γνωρίσαμε από το EV9 όσο και από το EV5. Προς το παρόν η KIA δεν έχει δημοσιοποιήσει τεχνικά χαρακτηριστικά για το μοντέλο, αν και δεδομένα αυτό θα έχει ως αφετηρία την αρχιτεκτονική E-GMP, η οποία φιλοξενεί (και) το EV6. Αυτή αναμένεται να συνδυάζεται με μπαταρίες 58 ή 77,4 kWh όπως ισχύει και για το EV6, προσφέροντας αυτονομία που θα φλερτάρει με τα 500 χλμ. με δεδομένο και το μικρότερο μέγεθος του EV3, το οποίο είναι ανάλογο του Sportage. Aυτονόητα, βάσει των συνηθειών της ΚΙΑ, το EV3 θα είναι διαθέσιμο τόσο σε εκδόσεις με ένα ηλεκτρικό μοτέρ όσο και τετρακίνητες με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ενώ ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στην ψηφιακή του υπόσταση με όλα τα σύγχρονα gadgets να δίνουν τον τόνο σε ένα μινιμαλιστικό όσο και ιδιαίτερα ευχάριστο εσωτερικό.
VW ID.3 GTX
Η VW έχει υποσχεθεί μια έκδοση επιδόσεων GTX για κάθε μοντέλο της σειράς ID. και το προσφάτως ανανεωμένο ID.3 είναι το επόμενο που θα αναλάβει να εκπληρώσει τη συγκεκριμένη υπόσχεση. Αν και η γερμανική φίρμα δεν έχει δημοσιοποιήσει λεπτομέρειες για την έκδοση παραγωγής του ID.3 GTX, έχει ήδη δημιουργήσει μια απολύτως λειτουργική πρωτότυπη εκδοχή του «hot» ηλεκτρικού για την οποία επέλεξε μια διαμόρφωση με δύο κινητήρες, συνδυαστική ισχύ 330 ίππων και τη γνωστή μπαταρία των 77 KWh. Τις προδιαγραφές του πρωτοτύπου συμπλήρωνε μια αγωνιστικού τύπου ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα coilover αμορτισέρ τα οποία όμως, για ευνόητους λόγους κόστους και πολυπλοκότητας, δεν αναμένεται να εφοδιάζουν την έκδοση παραγωγής. Aυτό που μένει να διαπιστωθεί είναι κατά πόσο η VW θα βρει τον «χώρο» τεχνολογικά όσο και εμπορικά για μια δικινητήρια διαμόρφωση, αν και ανεξαρτήτως τελικής απόφασης, η ισχύς θα κυμανθεί πέριξ των 300 ίππων, δημιουργώντας μια ηλεκτρική πρόταση αυξημένου ενδιαφέροντος και λόγω κατηγορίας. Αυτό που μένει επίσης να αποδειχθεί είναι αν οι Γερμανοί με όχημα το συγκεκριμένο μοντέλο θα λανσάρουν τη νέα ηλεκτρική εποχή των διακριτικών GTI.
Lamborghini Urus PHEV
Αν και η ιταλική φίρμα έχει ήδη στο οπλοστάσιό της μια πρόταση με plug-in υβριδική τεχνολογία με τη μορφή της Revuelto, του «super sports supercar», όπως τη χαρακτηρίζουν οι Ιταλοί, που αντικατέστησε την Aventador, η παρουσία μιας αντίστοιχης τεχνολογίας έκδοσης της Urus αναμένεται να ενισχύσει το επιχείρημα της φίρμας από την Μπολόνια στη νέα ηλεκτρική εποχή. Η plug-in υβριδική έκδοση της Urus θα αποτελέσει μέρος της διαδικασίας αναβάθμισης του ιταλικού SUV που αναμένεται να επιστρέψει ανανεωμένο με τη νέα χρονιά. Σε ό,τι αφορά τη «συνταγή» της plug-in υβριδικής παραλλαγής του, επίκεντρο θα αποτελέσει μια αναβαθμισμένη εκδοχή του V8 κινητήρα των 4 λίτρων, η οποία θα συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ και μια μπαταρία 25,9 KWh. Ενας καλός οδηγός για τις επιδόσεις της Urus PHEV αποτελεί η κορυφαία έκδοση της Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid, η οποία προσφέρει συνδυαστική ισχύ 739 ίππων και 950 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα και ταυτόχρονα εκπομπές ρύπων 39 γρ./χλμ. και τη δυνατότητα κίνησης για έως 82 χλμ. με ηλεκτρική ενέργεια. Aσφαλώς κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί με βεβαιότητα ότι η Lamborghini δεν θα επιδιώξει ακόμα υψηλότερες επιδόσεις για τη Urus PHEV, δίνοντας ακόμα μια πιο ακραία εκδοχή του SUV είδους.
Audi A6 e-tron Avant
Οπως όλα δείχνουν, η γερμανική φίρμα σκοπεύει να τιμήσει την παράδοση των επιβλητικών station wagon και στη νέα ηλεκτρική της εποχή, εξελίσσοντας ήδη μια αντίστοιχη έκδοση αμαξώματος για το A6 e-tron, που όπως και η τετράθυρη έκδοση θα μοιραστεί τις τεχνολογικές της προδιαγραφές με το επίσης επικείμενο όσο και ηλεκτρικό Q6 e-tron.
Αυτές μεταφράζονται σε μια νέα αρχιτεκτονική, τη «διάσημη» Premium Platform Electric, η οποία θα φιλοξενεί μπαταρίες 100 KWh και θα συνδυάζεται με αρχιτεκτονική φόρτισης 800 Volt, επιτρέποντας την αναπλήρωση της ενέργειας με τάση έως 270 kW. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι η επαναφόρτιση έως το 80% θα απαιτεί συνολικά 25 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC.
H Αudi θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε εκδόσεις με ένα ηλεκτρικό ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ με τις αποδοτικότερες εξ αυτών να εξασφαλίζουν αυτονομία έως και 650 χλμ., ενώ η διαθέσιμη ισχύς θα κυμανθεί ανάμεσα σε 402 και 520 ίππους, χωρίς ωστόσο προς το παρόν να έχουν γίνει ανακοινώσεις για τις δεδομένες πιο ακραίες εκδόσεις RS. O χρονικός ορίζοντας άφιξης του A6 e-tron τοποθετείται στο 2024 με την τετράθυρη έκδοση να κάνει την αρχή.
Hyundai Ioniq 7
H άκρως ενδιαφέρουσα σειρά των Ioniq πρόκειται να αποκτήσει το «δικό» της πληθωρικό SUV με τη μορφή ενός επταθέσιου, μεγάλου μεγέθους εκπροσώπου τού περιπετειώδους είδους. Η Hyundai εξάλλου έχει ήδη φροντίσει να παρουσιάσει από την έκθεση του Los Angeles το 2021 ένα αντίστοιχο πρωτότυπο με την ονομασία Concept Seven και το οποίο, αυτονόητα, θα επηρεάσει αισθητικά το Ioniq 7. Σε τεχνολογικό επίπεδο, το μεγάλο SUV θα μοιραστεί πολλά κοινά με το ήδη γνωστό KIA EV9, έχοντας ως αφετηρία την ίδια αρχιτεκτονική E-GMP και επωφελούμενο από μπαταρία 99,8 KWh που θα τροφοδοτεί ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ, προσφέροντας, αναλόγως με τη διαμόρφωση, ισχύ από 204 έως 385 ίππους και κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς αντιστοίχως. Αυτό που εκτός από τη χαρακτηριστική Ioniq αισθητική θα διαχωρίσει το επταθέσιο Hyundai από το ομογάλακτο KIA θα είναι το μέγεθος, καθώς το δεύτερο προδιαγράφεται ελαφρώς μεγαλύτερο σε μήκος ξεπερνώντας τα 5,01 μέτρα. Δεδομένα πάντως θα μάθουμε σύντομα περισσότερα καθώς η πρεμιέρα του έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2024.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω