Σε μια πορεία αντιστρόφως ανάλογη με εκείνη της αγοράς, η Jeep εμφάνισε τελευταία την πιο σημαντική από πλευράς δυνητικoύ ενδιαφέροντος έκδοση του Avenger, αυτήν με το ήπια υβριδικό σύνολο που απαντά ταυτόχρονα σε πολλαπλές ανάγκες και επιθυμίες.
Διατηρώντας το ύφος που το καθιέρωσε στη συνείδηση πολλών ως το πιο ιδιαίτερο μοντέλο Jeep στον 21ο αιώνα, το Avenger συμπυκνώνει στα τέσσερα μέτρα του μήκους του όλη τη χρήσιμη τεχνολογία στα πεδία της συνδεσιμότητας, της οδικής συμπεριφοράς, της αποδοτικότητας και των χαμηλότερων εκπομπών ρύπων.
Για τα δύο τελευταία η ειδοποιός διαφορά εδώ έναντι της αμιγώς ηλεκτρικής και της θερμικής του έκδοσης προκύπτει από τη χρήση του mild-hybrid 48V υβριδικού συνόλου στο οποίο συνδυάζονται:
- ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.199 κ.εκ. του ομίλου Stellantis
- το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι ταχυτήτων και
- ο ενσωματωμένος σε αυτό σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη 29 ίππων ο οποίος τροφοδοτείται από τη μεικτής χωρητικότητας 0,9 kWh μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού για χωροταξικούς και άλλους λόγους που σχετίζονται με την κατανομή βάρους.
Αριθμητικά η απόδοση του συστήματος φτάνει τους 100 ίππους που, αν και ακούγονται λίγοι, μόνο τέτοιοι δεν φαίνονται, καθώς η συνδυαστική λειτουργία του συνόλου είναι και αποτελεσματική και ευχάριστη.
Τα δε μεγέθη του κατασκευαστή για την επιτάχυνση (10,6 δευτερόλεπτα), τη μέγιστη ταχύτητα (184 χλμ./ώρα) και τις εκπομπές ρύπων (111 γρ./χλμ.) εναρμονίζονται με τον ρόλο ενός B-SUV που οφείλει να τιθασεύει τη σπιρτάδα του με μέτρο την κατανάλωση καυσίμου η οποία φλερτάρει με τα 6,0 λίτρα/100 χλμ.
Σημεία ενδιαφέροντος
Η αισθητική διαφορετικότητα του Avenger είναι εμφανής παντού, εντός και εκτός αμαξώματος, αποτελώντας συγκριτικό λειτουργικό πλεονέκτημα απέναντι σε άλλα B-SUV που υπερτερούν, για παράδειγμα, στον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών αλλά δεν διαθέτουν ένα τόσο συμπαγές αποτύπωμα στον δρόμο.
Σε μια εποχή που τα μοντέλα κάθε κατηγορίας γιγαντώνονται, το Avenger είναι αγχολυτικό στην καθημερινή χρήση, στοιχείο που ενισχύεται και από τη μινιμαλιστική προσέγγιση των σχεδιαστών στον θάλαμο επιβατών με τις πολλές θήκες για μικρότερα και μεγαλύτερα αντικείμενα (34 λίτρα δίνει ο κατασκευαστής αλλά δεν έχει καμία σημασία αν ο χρήστης βολεύεται), την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη 10,1 ιντσών, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών και τους φυσικούς διακόπτες για τη λειτουργία, για παράδειγμα, του κλιματισμού.
Λαμβάνοντας υπόψη τις σύνθετες επιλογές χειρισμού μέσω οθόνης του κλιματισμού στα γαλλικά μοντέλα του ομίλου Stellantis, το Avenger αποδεικνύεται παράδεισος χρηστικότητας ενώ, παρά την αμερικανική καταγωγή της μάρκας, είναι βέβαιο ότι εδώ έχει ενσωματωθεί αρκετό από το μπρίο των Ιταλών που επιβλέπουν την κατασκευή του, με οπτικές και ακουστικές (όπως ο πρωτότυπος ήχος των φλας) λεπτομέρειες που προκαλούν σχεδόν τα ίδια χαμόγελα τα οποία υποστηρίζουν ο αρχικός χώρος αποσκευών των 380 λίτρων και η ηλεκτρική λειτουργία της πόρτας του χώρου αποσκευών.
Αρκούν όμως αυτά (και ένα λαχανί χρώματος «e» πίσω) για να υποστηρίξουν την ορθότητα της επιλογής σε μια τιμή από 26.757 ευρώ; Μα δεν είναι μόνο αυτά, αφού, αν και δικίνητο, το Avenger απέχει 20 εκατοστά από το έδαφος και σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου κατάβασης Hill-Descent, το Selec-Terrain και τις λειτουργίες Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow, εύλογα δημιουργεί την προσδοκία για κίνηση μακριά από την άσφαλτο με βελτιωμένη πρόσφυση, χωρίς ασφαλώς τις μνημειώδεις τετρακίνητες δυνατότητες των μεγαλύτερων Jeep.
Αν το ζητούμενό σας είναι η καλή ποιότητα κύλισης, η σύγχρονη οδική συμπεριφορά (λόγω και του πολύ καλού πλαισίου του αυτοκινήτου) και το περιορισμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε συμπαγείς διαστάσεις, τότε το Avenger e-Hybrid εμφανίζεται αυτοδικαίως στη λίστα με τα προτεινόμενα. Μια σβέλτη και ποιοτική επιλογή στην πιο hot και πολυσυλλεκτική κατηγορία της ελληνικής αγοράς.