OI MONOMAXOI

ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Toyota Gazoo Racing WRT

Η πρωταθλήτρια του 2022 σε Οδηγούς (με τον Kalle Rovanpera) και Κατασκευαστές έρχεται στην Ελλάδα με τον αέρα των επτά νικών (σε Μόντε Κάρλο, Μεξικό, Κροατία, Πορτογαλία, Κένυα, Εσθονία και Φινλανδία) στους εννέα αγώνες που έχουν πραγματοποιηθεί στο εφετινό πρωτάθλημα και τον οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Ogier (νικητή στο Ακρόπολις το 2011) στη σύνθεσή της.
Στα τέσσερα υβριδικά GR Yaris Rally1 που θα συμμετέχουν στο εφετινό Ακρόπολις θα βρίσκονται ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος με 170 βαθμούς, Φινλανδός Kalle Rovanpera (με συνοδηγό τον συμπατριώτη του Jonne Halttunen), ο Βρετανός Elfyn Evans (με συνοδηγό τον ομοεθνή του Scott Martin – δεύτεροι με 145 βαθμούς), ο Ιάπωνας Takamoto Katsuta (με συνοδηγό τον Ιρλανδό Aaron Johnston – έβδομοι με 58 βαθμούς) και το γαλλικό δίδυμο Sebastien Ogier – Vincent Landais, το οποίο έχει κερδίσει τους εφετινούς αγώνες σε Μόντε Κάρλο, Μεξικό και Κένυα και βρίσκεται στην πέμπτη θέση της βαθμολογίας με 98 βαθμούς.
Αξίζει να γνωρίζετε ότι η ιαπωνική ομάδα με επικεφαλής τον βετεράνο οδηγό αγώνων Jari-Matti Latvala (νικητή του Ράλλυ Ακρόπολις το 2013 με VW Polo R WRC) προηγείται και εφέτος στη βαθμολογία των Κατασκευαστών με 378 βαθμούς (με το GR Yaris Rally1 να έχει σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις 109 από τις 178 Ειδικές Διαδρομές του εφετινού πρωταθλήματος) ενώ έχει ήδη πανηγυρίσει έξι παγκόσμιους τίτλους (το 1993 και 1994 με Celica Turbo 4WD, το 1999 με Corolla WRC και το 2018, 2021, 2022 με Yaris).

Hyundai Shell
Mobis WRT

Με το μαγικό «1-2-3» που πέτυχε στο περσινό Acropolis ανεβάζοντας τους Neuville, Tanak και Sordo στο βάθρο των νικητών η αγωνιστική ομάδα της κορυφαίας κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας επιθυμεί όσο ποτέ άλλοτε να κερδίσει τον εφετινό αγώνα καθώς μετρά μόλις μία νίκη το 2023, εκείνη του Neuville στη Σαρδηνία. Αυτή, σε συνδυασμό με τους τερματισμούς της στους άλλους οκτώ αγώνες την έχει φέρει στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας των Κατασκευαστών με 311 βαθμούς, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε τα δύο παγκόσμια πρωταθλήματα που κέρδισε το 2019 και το 2020. Τα τρία i20N Rally1 που θα συμμετέχουν στο εφετινό Acropolis θα οδηγήσουν ο Φινλανδός Esapekka Lappi (με συνοδηγό τον συμπατριώτη του Janne Ferm – έκτοι στην βαθμολογία με 87 βαθμούς), ο εμπειρότερος όλων στο WRC, Ισπανός Dani Sordo (με συνοδηγό τον Candido Carrera – όγδοοι με 46 βαθμούς) και ο Βέλγος Thierry Neuville (έχοντας δίπλα του τον Martijn Wydaeghe – τρίτοι με 134 βαθμούς).
Ξεχωριστό ελληνικό ενδιαφέρον για την κορεατική μάρκα στo ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 έχει η υποστήριξη που παρέχει η Hyundai Ελλάς, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, στο πλήρωμα των Λάμπρου Αθανασούλα – Νίκου Ζακχαίου, οι οποίοι θα αγωνιστούν με Hyundai i20N Rally2.
Το ελληνικό δίδυμο ήταν πρώτο μεταξύ
των ελληνικών πληρωμάτων στο περσινό Acropolis καταλαμβάνοντας παράλληλα τη 16η θέση στη γενική κατάταξη και την 9η θέση
στην κατηγορία WRC2.

M-Sport Ford WRT

Αν και εξαιρετικά επιτυχημένη στο παρελθόν με 13 νίκες σε Ράλλυ Ακρόπολις και οδηγούς-θρύλους όπως ο Bjorn Waldergard, o Ari Vatanen, o Miki Biasion, ο Carlos Sainz, o Colin McRae, o Marcus Gronholm αλλά και τους Μarkko Martin και Mikko Hirvonen στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου του, η Ford με τη φροντίδα της βρετανικής M-Sport που την εκπροσωπεί στο WRC από το 2006 έρχεται εφέτος στην Ελλάδα ως το απόλυτο outsider.
Εχοντας πετύχει μόλις μία νίκη στους προηγούμενους εννέα αγώνες του 2023 (με τον Ott Tanak στη Σουηδία) και με τις λιγότερες κερδισμένες Ειδικές Διαδρομές ως τώρα (μόλις 22 από τις συνολικά 178 που αυτοί περιελάμβαναν) η «μπλε οβάλ» ομάδα δείχνει η λιγότερο ανταγωνιστική παραμένοντας στην τρίτη θέση της βαθμολογίας με 205 βαθμούς.
Στα μπάκετ των τριών υβριδικών Ford Puma Rally1 απόδοσης σχεδόν 500 ίππων θα βρίσκονται ο Γάλλος Pierre Louis-Loubet (με συνοδηγό τον Βέλγο Nicolas Gilsoul – δέκατοι στη βαθμολογία με 28 βαθμούς), ο Εσθονός Ott Tanak (με τον συμπατριώτη του Martin Jarveoja – τέταρτοι με 104 βαθμούς) και ο συμπατριώτης μας Ιορδάνης Σερδερίδης (με συνοδηγό τον Βέλγο Frederic Miclotte).
Σημειώστε ότι η τελευταία νίκη της Ford σε Ράλλυ Ακρόπολις (όσο αυτό προσμετράται στο WRC) ήταν το 2009 με τους Mikko Hirvonnen – Jarmo Lehtinen (με Focus RS WRC 09) ενώ οι δύο τελευταίοι παγκόσμιοι τίτλοι Κατασκευαστών που έχει κατακτήσει η ομάδα ήταν το 2007 και το 2017.

Αξίζει να γνωρίζετε…

l To EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2023 έχει επετειακό χαρακτήρα καθώς συμπληρώνει 70 χρόνια παρουσίας στα διεθνή αγωνιστικά δρώμενα, ωστόσο χαρακτηρίζεται ως το 67ο καθώς ο αγώνας δεν πραγματοποιήθηκε για διαφορετικούς λόγους το 1974, το 2010 και τη διετία 2019-2020.
l To Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) δημιουργήθηκε ως θεσμός το 1973, περιλαμβάνοντας τότε το 21ο Ράλλυ Ακρόπολις, στο οποίο κέρδισε ο Jean-Luc Therier οδηγώντας Alpine A110 1800. Ολα πάντως είχαν ξεκινήσει το 1951 με το Ράλλυ ΕΛΠΑ, το οποίο μετονομάστηκε σε «Ακρόπολις» το 1953.
l Η εφετινή διοργάνωση θα έχει και πάλι ως έδρα τη Λαμία, αν και η εκκίνηση θα δοθεί κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης στις 18.00 το απόγευμα της Πέμπτης 7 Σεπτεμβρίου για να ακολουθήσει στις 19.05 της ίδιας ημέρας η Υπερειδική Διαδρομή του αγώνα στην Πλατεία Νερού. Ο τερματισμός θα πραγματοποιηθεί στο Εκθεσιακό Κέντρο της Λαμίας την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου.
l Ο εθνικός μας αγώνας είναι ο δέκατος από τους συνολικά 13 στο WRC το 2023. Περιλαμβάνει 15 Ειδικές Διαδρομές, χωρισμένες σε τέσσερις ημέρες, μήκους 307,89 χλμ., οι οποίες ενώνονται μεταξύ τους με απλές διαδρομές μήκους 927,28 χλμ.
l Κάθε Ειδική Διαδρομή κλείνει τρεις ώρες πριν περάσει το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Για να απολαύσετε τον αγώνα ως θεατές επιλέξτε ένα υπερυψωμένο σημείο και μείνετε μακριά από τον δρόμο καθώς οι πέτρες που εκσφενδονίζονται «ταξιδεύουν» με ταχύτητα δεξιά και αριστερά της διαδρομής.
l Μπορείτε να παρακολουθήσετε την Υπερειδική «EKO Super Special Stage» της Πέμπτης 7 Σεπτεμβρίου είτε δωρεάν από τους χώρους που έχουν οριοθετήσει οι διοργανωτές, είτε καταβάλλοντας 70 ευρώ (50 ευρώ για Ατομα με Αμαξίδιο) για να βρεθείτε σε μια από 6.300 αριθμημένες θέσεις που βρίσκονται στις κερκίδες, οι οποίες έχουν τοποθετηθεί στον βόρειο και στον νότιο τομέα της ασφάλτινης διαδρομής των 1,48 χλμ.
l Οι 72 εφετινές συμμετοχές από 31 χώρες αποτελούν αριθμό-ρεκόρ για τα τελευταία 17 χρόνια. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν 20 ελληνικές παρουσίες ενώ πέρα από τα 10 εργοστασιακά αυτοκίνητα κατηγορίας Rally1 των κορυφαίων οδηγών θα δούμε 30 συμμετοχές στην κατηγορία WRC2 αλλά και λιγότερο ισχυρά αυτοκίνητα κατηγορίας RC4.
l Αν και η επανεμφάνιση του οκτώ φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Sebastien Ogier (φωτογραφία) στα ελληνικά χώματα αποτελεί είδηση πρώτου μεγέθους, ο οδηγός της εφετινής σειράς εκκίνησης με τις περισσότερες συμμετοχές σε Ράλλυ Ακρόπολις είναι και πάλι ο Χάρης Καλτσούνης με 40!
l Ο αξέχαστος Colin McRae είναι ο ρέκορντμαν του αγώνα με πέντε νίκες μεταξύ 1996 και 2002, κερδίζοντας δύο φορές με Subaru Impreza και τρεις με Ford Focus.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.