Τον Μάιο του 2021 η Γερμανία έγινε η πρώτη χώρα παγκοσμίως που θεσμοθέτησε την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4, επιτρέποντας ουσιαστικά την κίνηση οχημάτων με συστήματα αυτόνομης οδήγησης, αντίστοιχης διαβάθμισης, σε οριοθετημένες περιοχές στο δημόσιο οδικό δίκτυο του συνόλου της επικράτειάς της. Οπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς η συζήτηση προκειμένου να γίνει αυτό εφικτό είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα, επιχειρώντας αρχικά να οριοθετήσει τις ηθικές αρχές και να διευρύνει τα νομοθετικά όρια σχετικά με τη διάδοση της αυτόνομης οδήγησης.
Επί της ουσίας, αφετηρία για τη νέα νομοθεσία που τέθηκε σε ισχύ την προηγούμενη άνοιξη και ορίζει το κανονιστικό πλαίσιο κυκλοφορίας αυτόνομων οχημάτων υπήρξε η μεταβολή του κώδικα οδικής κυκλοφορίας της Γερμανίας στις 21 Ιουνίου 2017, η οποία άλλαξε τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των οδηγών κατά τη λειτουργία αυτόνομης οδήγησης, αποτελώντας τον ακρογωνιαίο λίθο για τη θεσμοθέτηση της αυτόνομης οδήγησης. Ο καθηγητής Udo Di Fabio υπήρξε ως το 2017 πρόεδρος της Επιτροπής Δεοντολογίας για την Αυτοματοποιημένη Οδήγηση, η οποία και έθεσε τα θεμέλια για τη μεταβολή του κώδικα οδικής κυκλοφορίας και μιλά για το σκεπτικό που ακολουθήθηκε, εξηγώντας ποιες ελευθερίες πρέπει να παραμείνουν στον άνθρωπο και ποιες αρχές ισχύουν για τις λεγόμενες καταστάσεις διλήμματος, προσφέροντας ενός είδους οδικού χάρτη που στο μέλλον θα μπορούσε να επιτρέψει και σε άλλες χώρες να ακολουθήσουν τον δρόμο της αυτόνομης οδήγησης.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.