Οι 4 φανταστικοί

Τέσσερις τεχνολογίες μπαταριών που βρίσκονται υπό εξέλιξη και θα μπορούσαν στο μέλλον να υποκαταστήσουν τους συσσωρευτές ιόντων λιθίου

Μπαταρίες 

Θετικά

Αρνητικά 

Ποιοι τις εξελίσσουν;

 Γιατί ναι;/Γιατί όχι;

Στερεού τύπου 

Ταχύτεροι χρόνοι φόρτισης. / Περισσότερη ασφάλεια χάρη στη μικρότερη παραγωγή θερμότητας και στην απουσία ηλεκτρολυτών. / Δυνητικά  χαμηλότερα κόστη παραγωγής.

Υψηλό κόστος παραγωγής. / Υψηλότερος κίνδυνος βραχυκυκλώματος εξαιτίας των δενδριτών (αποθέσεις λιθίου). / Εσωτερική αντίσταση.

Οι Toyota, VW Hyundai, BMW, Honda, GM, Ford και όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές μπαταριών.

Οι μπαταρίες στερεού τύπου έχουν υψηλότερη απόδοση. Για την ακρίβεια μπορούν να προσφέρουν διπλάσια απόδοση από τις αποδοτικότερες μπαταρίες ιόντων λιθίου του σήμερα.

Λιθίου μετάλλου 

Σημαντικά μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. / Μικρότερος όγκος χάρη στην αντικατάσταση των ανοδίων λιθίου με ανόδια από γραφίτη.

Ευφλεκτότητα. / Ταχεία φθορά και μείωση της ενεργειακής τους απόδοσης. / Περίπλοκη διαδικασία παραγωγής.  

Το Παν/μιο του Stanford, το Εθνικό Αμερικανικό Ιδρυμα Ενέργειας, το Παν/μιο της Καλιφόρνιας, καθώς και πολλά άλλα πανεπιστήμια και start-up εταιρείες.

Προς το παρόν έχουν γίνει μόνο εργαστηριακές δοκιμές, εκ των οποίων ορισμένες παρουσιάζουν ευοίωνα αποτελέσματα. Ωστόσο δεν έχουν γίνει δοκιμές σε αυτοκίνητα.

Ιόντων φθορίου

Υψηλή ενεργειακή απόδοση – σχεδόν δεκαπλάσια σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου -, η οποία και επιτρέπει αυτονόητα μεγαλύτερη αυτονομία. Η λειτουργία τους σε θερμοκρασία δωματίου σημαίνει επίσης ότι οι μπαταρίες δεν χρειάζεται να συνοδεύονται από περίπλοκα συστήματα ψύξης. / Η παραγωγή τους είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον διαδικασία σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.  

Το φθόριο είναι διαβρωτικό υγρό. / Η κατασκευή των καθοδίων είναι εξαιρετικά πολύπλοκη σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. / Αγνωστο παραμένει αν είναι εφικτή η παραγωγή τους σε ευρεία κλίμακα, η ανθεκτικότητά τους σε μακροχρόνια χρήση και το κατά πόσο είναι ασφαλείς σε ενδεχόμενη σύγκρουση.

Η Honda, ερευνητές της Caltech, του εργαστηρίου της NASA για την εξέλιξη συστημάτων προώθησης και πολλά πανεπιστήμια και start-ups.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου «μεταπήδησαν» από τις ηλεκτρονικές συσκευές στην αυτοκινητο-βιομηχανία. Κατ’ επέκταση θα μπορούσε να συμβεί το ίδιο και με τις μπαταρίες ιόντων φθορίου.

Υπερπυκνωτές γραφενίου

Δυνατότητα υπερταχείας φόρτισης. / Χαμηλό βάρος και μικρός όγκος που μπορεί να επιτρέψει την ευκολότερη ενσωμάτωσή τους ακόμη και στο αμάξωμα του αυτοκινήτου.

Χαμηλή ενεργειακή πυκνότητα. / Απώλεια ισχύος όταν δεν χρησιμοποιούνται. / Περίπλοκη διαδικασία παραγωγής.  

Η Lamborghini, το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης  (MIT), πολλά πανεπιστήμια, εργαστήρια και νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας.   

Χρησιμοποιήθηκαν στην πρωτότυπη, ηλεκτροκίνητη, Lamborghini Terzo Millenio. Το όραμα των μηχανικών της ιταλικής εταιρείας ενσωμάτωσε υπερπυκνωτές γραφενίου στο ανθρακονημάτινο αμάξωμα, το οποίο λειτουργεί ως μέσο αποθήκευσης της ηλεκτρικής ενέργειας.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.