Η φετινή διοργάνωση του CES στο Las Vegas είχε κατά γενική ομολογία έναν πιο προσγειωμένο χαρακτήρα σε σχέση με τις προηγούμενες εκδοχές της, με τους συμμετέχοντες να εστιάζουν σε πιο απτές τεχνολογικές υλοποιήσεις και στην ανακοίνωση συμφωνιών ή ανακοινώσεις που αφορούν την πρόοδο των σχεδίων τους. Παρ’ όλα αυτά και παρά τη βαριά σκιά της εκλογής του Donald Trump που έχει θέσει τη βιομηχανία σε στάση αναμονής, δεν έλειψαν τα ενδιαφέροντα όσο και για φέτος απολύτως χειροπιαστά τεχνολογικά projects που θα μας απασχολήσουν στο κοντινό ή στο απώτερο μέλλον τόσο από mainstream κατασκευαστές όσο και από εταιρείες τεχνολογίας και gadgets.

Ανάμεσα σε ψηφιακό και αναλογικό

Η βαυαρική φίρμα στο φετινό CES ξανάπιασε το «νήμα» του Panoramic Vision από εκεί που το είχε αφήσει στο πρωτότυπο BMW Vision Neue Klasse και φυσικά στο i Vision Dee που είχε παρουσιάσει πριν δύο χρόνια, επίσης στη διοργάνωση του Las Vegas, όπου και το συγκεκριμένης λογικής infotainment πρωτοσυστήθηκε. Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις προϊοντικές εξελίξεις στην BMW το συγκεκριμένο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης θα τοποθετηθεί στη νέα γενιά ηλεκτρικών BMW, η οποία προς το παρόν επιγράφεται ως Neue Klasse και επί της ουσίας αφορά τις νέες BMW iX3 και i3 (την ηλεκτρική Σειρά 3 και όχι τη διάδοχο του ιστορικού πλέον i3), με την πρώτη να κάνει την εμφάνισή της στα τέλη της χρονιάς.

Από το φετινό CES το Panoramic Vision απέκτησε περισσότερο χαρακτηριστικά παραγωγής και αυτό που πρέπει να συγκρατήσει κανείς είναι ότι εκτός από την κεντρική τραπεζοειδή οθόνη με το κάπως παράγωνο σχήμα που επιτρέπει την τοποθέτησή της όσο το δυνατόν πιο κοντά στο τιμόνι, η νέα γενιά ηλεκτρικών BMW θα διαθέτει και μια δεύτερη, στενόμακρη οθόνη που τοποθετείται ανάμεσα σε ταμπλό και παρμπρίζ καλύπτοντας όλο το «μήκος» του πρώτου.

Η BMW ονομάζει τη συγκεκριμένη οθόνη Head-Up Display και ο οδηγός-χρήστης θα μπορεί να επιλέξει τι θα εμφανίζεται εκεί (έως και έξι διαφορετικά widgets) «μεταφέροντάς» τα από την κεντρική οθόνη. Θα υπάρχει και ένα «κανονικό» Head-up Display ως προέκταση του πρώτου τμήματος της δευτερεύουσας οθόνης όπου θα εμφανίζονται ειδοποιήσεις και οδηγίες πλοήγησης σε περιβάλλον επαυξημένης πραγματικότητας.

Όλα τα παραπάνω θα υποστηρίζονται από ένα νέο λογισμικό και λειτουργικό ονόματι BMW OS X ενώ από τους απτικούς, διακριτικούς, όσο και απολύτως αναγνωρίσιμους διακόπτες στο τιμόνι που δίνουν πρόσβαση σε «core» λειτουργίες, συνδυαστικά με τις φωνητικές εντολές, είναι σαφές ότι η BMW έχει σχεδιάσει και την τελευταία λεπτομέρεια με γνώμονα τη χρηστικότητα και όχι την εκζήτηση, αναζητώντας «ισορροπία ανάμεσα σε ψηφιακό και αναλογικό κόσμο».

Η ψυχαγωγία στην αυτοκίνηση

Μετά από χρόνια εξέλιξης η Sony προσγειώνεται κατά την επιθυμία της στον κόσμο της αυτοκίνησης με τη συνδρομή της Honda, έχοντας πλέον έτοιμο προς πώληση το Afeela 1, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο με σχεδιαστική λογική τετράθυρου coupe.

Σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές του, το Afeela υπόσχεται αυτονομία 480+ χλμ. και σύμφωνα με τις συστάσεις θα ξεκινά από 89.900 δολάρια, όντας ωστόσο διαθέσιμο αρχικά μόνο στην Καλιφόρνια, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί για το 2026. Αυτό που ωστόσο έχει περισσότερη σημασία από τη διαθεσιμότητά του και την ηλεκτρική του τεχνολογία η οποία προέρχεται από τη Honda, είναι η τοποθέτησή του σε ό,τι αφορά τη λιγότερο χειροπιαστή ψυχαγωγική πλευρά της τεχνολογίας που διαθέτει.

Η σφραγίδα της Sony αποτελεί εγγύηση και οι προθέσεις της υποστηρίζονται από συνδεσιμότητα 5G, οθόνες για κάθε κάθισμα ειδικά προσαρμοσμένες για την ιδανική θέαση, πλήρως παραμετροποιήσιμες και έναν προσωπικό βοηθό με τεχνητή νοημοσύνη που υπόσχεται να ξεπεράσει τις προσδοκίες. Για την ακρίβεια ο Personal Agent είναι σχεδιασμένος για να διεξάγει φυσικές συζητήσεις με τους επιβαίνοντες προκειμένου να κάνει το περιβάλλον του αυτοκινήτου και τη μετακίνηση όσο το δυνατόν πιο άνετα ενώ είναι σε θέση, για παράδειγμα, ακόμα και να απασχολήσει δημιουργικά τους μικρότερους επιβαίνοντες με τη διήγηση διαδραστικών «παραμυθιών».

Στο παλμαρέ του συστήματος ψυχαγωγίας συνυπολογίστε τις υπηρεσίες της Amazon Music, Spotify, Audible, TikTok αλλά και Zoom μεταξύ άλλων. Εκτός από την ψυχαγωγική του πλευρά το Afeela 1 διαθέτει περισσότερες από 40 κάμερες περιμετρικά, οι οποίες τροφοδοτούν τις οθόνες με εικόνα και με τη συνδρομή ενός πανίσχυρου επεξεργαστή και των συστημάτων άνεσης και ασφάλειας υπόσχεται μια διαφορετική και πιο ασφαλή εμπειρία υποβοηθούμενης οδήγησης.

Ολόγραμμα σε ρόλο infotainment

Οι υλοποιήσεις που αφορούν infotainment έχουν προφανώς την τιμητική τους σε μια έκθεση τεχνολογίας όπως το CES όπου η Hyundai Mobis παρουσίασε ένα πλήρως ολογραφικό Head-up Display σε ρόλο συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Έγκειται στην παρουσία μιας μεμβράνης 0,1 χιλιοστών  που τοποθετείται κατά μήκος, στο κάτω τμήμα του παρμπρίζ που επιτελεί τον ρόλο της οθόνης και σε έναν προβολέα υψηλής τεχνολογίας που αναλαμβάνει να προβάλλει εικόνες και ενδείξεις με υψηλή ευκρίνεια. Το οπτικό αποτέλεσμα παραπέμπει σε ολόγραμμα και επιφυλάσσει εκτός φυσικά από τη δυνατότητα άπειρων επιλογών ως προς την αποτύπωση στοιχείων, εικόνων και video, μια εναλλακτική αποτύπωσή τους που δίνει την αίσθηση βάθους, η οποία επιπλέον έχει το πλεονέκτημα να απαλλάσσει τον θάλαμο επιβατών από την παρουσία οθονών προς όφελος μιας πιο λιτής όσο και συνεκτικής σχεδίασης όπου εκλείπουν οι «μαύρες» επιφάνειες που δημιουργούνται όταν οι οθόνες δεν βρίσκονται σε λειτουργία.

Επιπλέον το σύστημα διαθέτει «privacy mode» προκειμένου να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού όταν π.χ ο συνοδηγός απολαμβάνει μια ταινία. Να σημειωθεί ότι δεν πρόκειται για μια υπερβατική σχεδιαστική μελέτη προς εντυπωσιασμό αλλά για μια προπαραγωγής πειραματική εκδοχή του συστήματος, το οποίο σύμφωνα με τις συστάσεις των Κορεατών θα ξεκινήσει να τοποθετείται σε μοντέλα παραγωγής από το 2027.

Μια πειραματική πόλη και διαστημικοί πύραυλοι

Δύο μάλλον διαφορετικές ανακοινώσεις από την πλειονότητα αυτών που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του CES επεφύλαξε η Toyota για τη φετινή διοργάνωση. Η πρώτη αφορά την έναρξη της κατοίκησης της Woven City, της κοινότητας προτύπου που δημιούργησε ο ιαπωνικός όμιλος στους πρόποδες του όρους Fuji με το σκεπτικό να διερευνήσει τις εναλλακτικές μορφές μετακίνησης και όχι μόνο σε πραγματικές συνθήκες καθημερινότητας.

Οι πρώτοι 100 κάτοικοι της Woven City θα είναι εργαζόμενοι της Toyota και των συνεργατών της και αναμένεται να πάρουν τα «κλειδιά» των σπιτιών τους το προσεχές φθινόπωρο, ενώ προοδευτικά ο αριθμός των κατοίκων στην τοποθεσία που άλλοτε αποτελούσε παροπλισμένο εργοστάσιο της Toyota αναμένεται να φτάσει τους 2.000.

Την κοινότητα «θα εποικίσουν» επιστήμονες όσο και «κοινοί θνητοί», με τους πρώτους να έχουν στη διάθεσή τους αφθονία δεδομένων σε ημιελεγχόμενο περιβάλλον προκειμένου να προωθήσουν τους ερευνητικούς σκοπούς της Toyota. H δεύτερη ανακοίνωση που έγινε επίσης διά στόματος του προέδρου του ομίλου, Akio Toyoda, αφορά τη συνεργασία του group με τη νεοφυή ιαπωνική επιχείρηση Interstellar με ειδίκευση στους διαστημικούς πυραύλους.

Η Toyota θα επενδύσει 44 εκατομμύρια δολάρια στην εταιρεία και θα συνδράμει με την τεχνογνωσία της με στόχο τη μαζική παραγωγή διαστημικών πυραύλων. «Διερευνούμε το πεδίο των πυραύλων καθώς θεωρούμε ότι το μέλλον των μετακινήσεων δεν θα πρέπει να περιορίζεται μόνο στη γη ή μόνο σε μια εταιρεία» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Akio Toyoda, αφήνοντας ένα όχι και τόσο διακριτικό υπονοούμενο για τη Space X του Elon Musk.

Ανακαλύπτοντας τον – ηλεκτρικό – τροχό

Αν και η ιδέα έχει εμφανιστεί ήδη σε ορισμένες υπερβατικές, πειραματικές αγωνιστικές κατασκευές με ηλεκτρικό πρόσημο, το Sonic.1, ένα σύστημα κίνησης που έγκειται στην τοποθέτηση των ηλεκτρικών μοτέρ στους δύο πίσω ή στους δύο μπροστινούς τροχούς που παρουσίασε η σλοβενική Elaphe στο CES, δείχνει πιο ρεαλιστικό και πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Για του λόγου το ακριβές η Elaphe σημειώνει ότι οι ηλεκτροκινητήρες που έχει εξελίξει είναι συμβατοί με τους τροχούς και τα συστήματα πέδησης που διατίθενται στην αγορά και ότι ήδη συνεργάζεται με αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να εφαρμόσει σε μοντέλα παραγωγής το Sonic.1.

Αν αναρωτιέστε για τη χρησιμότητα της συγκεκριμένης υλοποίησης, η παρουσία κινητήρων ενσωματωμένων στους τροχούς προσφέρει μεγαλύτερο έλεγχο και αμεσότητα τόσο στην απόδοση ισχύος όσο και στην πρόσφυση εξαλείφοντας τις συνήθεις απώλειες από την παρεμβολή ενός συστήματος μετάδοσης ακόμα και με ηλεκτρικούς όρους.

Αυτονόητα βέβαια το συγκεκριμένο πλεονέκτημα βρίσκει ιδανικότερο πεδίο εφαρμογής και έχει μεγαλύτερο αντίκρισμα σε συνθήκες πίστας ή επί παραδείγματι αν η επιφάνεια μετακίνησης είναι στρωμένη με πάγο ή λάσπη, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αναιρέσει την υπεροχή του.

Σε καθημερινό επίπεδο η συγκεκριμένη εφεύρεση συνεπάγεται μια ακόμα αποδοτικότερη διάταξη καθώς ο φυσικός χώρος του ηλεκτροκινητήρα απελευθερώνεται, προς όφελος μιας ακόμα μεγαλύτερης μπαταρίας, ενώ δεδομένα θα υπάρχουν και οφέλη σε όρους βάρους και στην τιμή της αναρτώμενης μάζας ενός αυτοκινήτου.

Ένας συναρπαστικός κόσμος αντιθέσεων

Μέχρι πάντως να υπάρξουν πιο χειροπιαστά αποτελέσματα της ευρεσιτεχνίας της Elaphe σε όρους ευρείας παραγωγής, οι ενσωματωμένοι ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς έχουν βρει ιδανική εφαρμογή στο Quintessenza Concept της Italdesign, επίσης παρόν στο Las Vegas. Εν είδει υπενθύμισης η Italdesign ιδρύθηκε το 1968 από τον θρυλικό σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro ενώ σε ό,τι αφορά το πρωτότυπο Quintessenza, αποτελεί ένα δείγμα του πώς πολλοί διαφορετικοί κόσμοι μπορούν να συνυπάρξουν στο ίδιο αυτοκίνητο.

Στο προκείμενο, το αμάξωμα του πρωτότυπου συνδυάζει τις αρετές ενός coupe με αυτές ενός pickup καθώς το σφηνοειδές σχήμα του πρώτου ημίσεος της κατασκευής διαδέχεται ένας ανοιχτός χώρος στο πίσω τμήμα. Να σημειωθεί ότι το 2+2 GT όπως χαρακτηρίζεται, διαθέτει περιστρεφόμενα πίσω καθίσματα τα οποία μπορούν να χρησιμεύσουν ως ένας άνετος χώρος παραμονής και παρατηρητήριο σε εκδρομικές εξορμήσεις, ενώ φυσικά ο κενός πίσω χώρος που μπορεί να καλυφθεί από ανοιγόμενο κάλυμμα μπορεί να αξιοποιηθεί και για τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων.

Σε ό,τι αφορά την τεχνολογία του, το Quintessenza είναι αμιγώς ηλεκτρικό και εφοδιάζεται με μπαταρία 150 kWh, ενώ την κίνηση εξασφαλίζουν ηλεκτροκινητήρες της Elaphe ενσωματωμένοι στους τέσσερις θηριώδεις τροχούς των 24 ιντσών οι οποίοι παίζουν τον δικό τους ρόλο στη γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος, που με τη συνδρομή της ρυθμιζόμενης ανάρτησης μπορεί να ποικίλλει μεταξύ 20 και 28 εκ.

Να σημειωθεί ότι ο ηλεκτροκινητήρας της Elaphe μπορεί να συνδυαστεί με δισκόφρενα διαμέτρου έως 400 χιλ., κάτι που σημαίνει ότι ενδείκνυται για αγωνιστικές εφαρμογές.

Για την ιστορία, το πρωτότυπο της Italdesign προσφέρει ισχύ που ξεπερνά τα 1.600 kW, δηλαδή τους 2.175 ίππους, υποσχόμενο την ολοκλήρωση της διαδικασίας των 0-100 χλμ./ώρα σε 2,2 δευτερόλεπτα. Και παρόλο που πρόκειται για μια βελτιωμένη σχεδιαστική μελέτη σε σχέση με το αντίστοιχο πρωτότυπο που είχε παρουσιαστεί πέρυσι στο Πεκίνο χωρίς προοπτικές υλοποίησης ως έχει, αποτελεί ένα είδος που δείχνει να υπερβαίνει κάθε σχεδιαστικό και τεχνολογικό στεγανό της αυτοκίνησης με έναν τρόπο που του δίνει νόημα.

Ιπτάμενοι και αυτοκινούμενοι

Η ιδέα των ιπτάμενων οχημάτων αποτελεί ένα ιδιαιτέρως αγαπημένο concept εταιρειών και κοινού ήδη από την εποχή του Ιουλίου Βερν. Με αυτό δεδομένο η Xpeng δεν έχασε την ευκαιρία να παρουσιάσει στο CES έναν συνδυασμό αυτοκινήτου και αεροσκάφους κάθετης απογείωσης και προσγείωσης.

Σύμφωνα με τις συστάσεις το δεύτερο, ονόματι AeroHT, διαθέτει έξι ρότορες, μπορεί να φιλοξενήσει έως δύο άτομα στο εσωτερικό του και είναι εξαιρετικά εύκολο στην εκμάθηση καθώς αρκούν πέντε λεπτά για να μάθει κάποιος να το χειρίζεται και τρεις ώρες για να γίνει «επαγγελματίας».

Να σημειωθεί ότι διαθέτει και αυτόματο πιλότο και χάρη στα προηγμένα συστήματα ελέγχου εγγυάται ιδιαίτερα ομαλή διαδικασία προσγείωσης και απογείωσης. Εξάλλου ως «αεροδιάδρομος» για τη διαδικασία προσγείωσης και απογείωσης αλλά και ως μέσο μεταφοράς του υπάρχει ένα εξάτροχο όχημα που η κινέζική φίρμα ονομάζει εύστοχα «Land Aircraft Carrier».

Το τελευταίο είναι επίσης αμιγώς ηλεκτροκίνητο και παρά τις ομοιότητες που θα εντοπίσει ενδεχομένως κανείς με το Tesla Cybertruck, αντλεί την έμπνευσή του από τα σεληνιακά rover. Για όσους έχουν ήδη θεωρήσει ότι πρόκειται για ένα όχημα εντυπωσιασμού η Xpeng έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει να οδηγήσει στην παραγωγή το δίδυμο οχημάτων έχοντας ήδη δεχθεί μάλιστα 3.000 παραγγελίες.

Σύμφωνα με τις συστάσεις η μαζική παραγωγή του θα αρχίσει από εφέτος στην Κίνα και οι πρώτες παραδόσεις αναμένεται να πραγματοποιηθούν το 2026. Σε ό,τι αφορά το κόστος είναι μάλλον τσουχτερό καθώς η τιμή τους θα αγγίζει τα 300.000 δολάρια.

Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη κατασκευή δεν απευθύνεται μόνο σε εκκεντρικούς ιδιοκτήτες αλλά και στις κρατικές και μη υπηρεσίες διάσωσης καθώς το δίδυμο ενός ικανότατου SUV και ενός ιπτάμενου μέσου θα μπορούσε να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμο σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης ή φυσικών καταστροφών.

Το άγρυπνο μάτι

Αν και η νομοθεσία σε πολλές χώρες ιδίως της Ευρώπης δεν επιτρέπει τη χρήση «dashcams», όπως ονομάζονται οι κάμερες που τοποθετούνται στο ταμπλό ή το παρμπρίζ ενός αυτοκινήτου και καταγράφουν όσα εκτυλίσσονται μπροστά και περιμετρικά από αυτό, υπάρχουν άλλες τόσες χώρες όπου η χρήση τους επιτρέπεται έως και επιβάλλεται από τις ασφαλιστικές.

Το συγκεκριμένο gadget έχει ιδιαίτερη απήχηση στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού όσο και στην Ασία και οι κατασκευαστές του είδους δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεκμετάλλευτη μια περίσταση όπως το CES. Εν προκειμένω η κορεατική Vueroid, η οποία παρουσίασε στο Las Vegas την S1 Infinite, μια dashcam με δυνατότητα λήψης σε 4Κ ανάλυση που καταγράφει 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο και έχει την ικανότητα να τα αποθηκεύει ασφαλώς και άμεσα, ακόμα και αν η παροχή ισχύος στη συσκευή διακοπεί για οποιονδήποτε λόγο.

Το ακόμα πιο ενδιαφέρον στοιχείο της συγκεκριμένης dashcam είναι ότι συνοδεύεται από εφαρμογή η οποία αξιοποιώντας AI έχει αφενός τη δυνατότητα να «ζουμάρει» ή/και να «ξεθολώνει» πινακίδες κυκλοφορίας που με μια συμβατική κάμερα λόγω απόστασης ή άλλων παραμέτρων δεν θα ήταν αναγνώσιμες, αφετέρου να θολώνει τα πρόσωπα περαστικών προστατεύοντας τα προσωπικά δεδομένα όσων… διασταυρώνονται μαζί της.

Επιπλέον διαθέτει αισθητήρες δονήσεων που ακόμα και αν είναι απενεργοποιημένη, την ενεργοποιούν ταχύτατα αν κάτι χτυπήσει το αυτοκίνητο προκειμένου να απαθανατίσει τον «δράστη». Να σημειωθεί ότι η κάμερα θα είναι εμπορικά διαθέσιμη σε ΗΠΑ και Ασία από το β’ εξάμηνο του 2025 και θα κοστίζει περίπου 350 δολάρια.

EV επαναφορά από… το 0

Η Honda επέλεξε παραδόξως ή όχι και τόσο παραδόξως την έκθεση του CES για να συστήσει τα νέα της ηλεκτρικά σχέδια που συνοψίζονται σε μια γκάμα από επτά αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλα, τα οποία προοδευτικά θα παρουσιάσει και θα εντάξει στο παλμαρέ της σε ένα project που φέρει τον τίτλο 0 Series EV.

H αρχή έγινε ήδη από το «floor» της αμερικανικής έκθεσης με δύο πρωτότυπα μοντέλα, ένα SUV και ένα τετράθυρο με πολωτική σχεδίαση, τα οποία θα μετουσιωθούν στο μέλλον σε εκδόσεις παραγωγής.

Πιο ρεαλιστικό και κοντά στην πραγματικότητα από τα δύο είναι το Honda 0 SUV, το οποίο σύμφωνα με τις συστάσεις θα διατεθεί από το 2026 τόσο στην αγορά των ΗΠΑ και της Ασίας όσο και της Ευρώπης. Πρόκειται για ένα μεσαίου μεγέθους εκπρόσωπο του περιπετειώδους όσο και αμιγώς ηλεκτρικού είδους, το οποίο επιφυλάσσει νεολογισμούς και σε επίπεδο οδηγικής εμπειρίας.

Για την ακρίβεια, οι Ιάπωνες σημειώνουν ότι το νέο SUV θα ενσωματώνει 3D γυροσκοπικούς αισθητήρες οι οποίοι θα δίνουν έναν καλύτερο έλεγχο του πλαισίου και θα συμβάλλουν στην ιδανική ρύθμιση της ανάρτησης ανάλογα με τις συνθήκες αλλά και τις επιθυμίες του οδηγού.

Το πιο υπερβατικό 0 Saloon με αμάξωμα που ισορροπεί ανάμεσα σε crossover και υπερυψωμένο shooting brake θα τοποθετηθεί στην κορυφή της νέας Σειράς 0 με προοπτική παραγωγής το 2030. Σύμφωνα με τη Honda η συγκεκριμένη σχεδίαση προσφέρει ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε χωροταξία, άνεση, ορατότητα όσο και πρακτικότητα, ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στο εσωτερικό όπου κυριαρχούν οι οθόνες σε όλο το μήκος του παρμπρίζ συν δύο ακόμα κεκλιμένες στα άκρα του που προβάλλουν εικόνες από τους πλευρικούς καθρέπτες-κάμερες στο ίδιο σκεπτικό με το supermini Honda e.

Μακράν το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του πρωτότυπου μοντέλου ωστόσο είναι η σχεδίαση του πίσω τμήματος, η οποία σίγουρα κερδίζει τον τίτλο των πιο χαρακτηριστικών design που έχουμε δει. Προς το παρόν η ιαπωνική φίρμα δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πρωτοτύπων, ωστόσο είναι γνωστό ότι η νέα Σειρά 0 θα εφοδιάζεται με ηλεκτρικά μοτέρ ισχύος από 245 έως 490+ ίππους, σε δικίνητες ή τετρακίνητες διαμορφώσεις.