Το δέλεαρ της πρώτης επαφής με ένα νέο αυτοκίνητο όπου και αν αυτό βρίσκεται είναι πάντοτε μεγάλο, πόσο μάλλον όταν η εκδήλωση περιλαμβάνει εκπλήξεις για τις οποίες θα διαβάσετε σε επόμενα τεύχη. Για αυτό και παραμονές θερινών διακοπών ταξιδέψαμε στην Αυστρία με τους βρετανούς συνεργάτες του Autohub, για την πρώτη οδηγική γνωριμία με τη νέα GLC Coupe, ένα αυτοκίνητο αναφοράς που μοιράζεται σχεδόν τα πάντα με την «κλασική» νέα GLC SUV αλλά μαγνητίζει το βλέμμα με την πιο… συναισθηματική σχεδίασή της.

Αυτό το αυτοκίνητο έχει μια «τρισδιάστατη υπόσταση» καθώς πέραν του ότι ανήκει στην πιο δημοφιλή κατηγορία της παγκόσμιας αγοράς – τα SUV – διαιωνίζει την coupe ιδέα που πρώτος ο Karl Benz το 1896 συνέλαβε χωρίς ασφαλώς να γνωρίζει τη δυναστεία που θα δημιουργούσε η γερμανική μάρκα στα κάθε είδους coupe μοντέλα. Αν σε αυτά προσθέσετε την κυκλοφορία της με μια ευρεία γκάμα εξηλεκτρισμένων μηχανικών συνόλων, κυρίως μάλιστα σε plug-in υβριδικές εκδόσεις, θα αντιληφθείτε διαφορετικά την έννοια των «τριών διαστάσεων» που ανέφερα πριν.

Μιλώντας για μεγέθη και διαστάσεις, η νέα GLC Coupe είναι 4,7 εκατοστά μακρύτερη από την GLC SUV αλλά και 3,1 εκατοστά μεγαλύτερη από το μοντέλο που διαδέχεται, ψηλώνοντας ταυτόχρονα κατά 5,5 εκατοστά σε σύγκριση με εκείνο. Παρ’ όλα αυτά και το νέο μήκος των 4,763 μέτρων, o αεροδυναμικός συντελεστής Cd=0.27 εμφανίζεται μειωμένος σε σχέση με το παρελθόν (Cd=0.30 πριν) αποκαλύπτοντας τη δουλειά στην αεροδυναμική σήραγγα. Αυτή η αόρατη λεπτομέρεια οφείλεται και στην κλίση της οροφής της ενώ στοιχεία του ρύγχους της παραπέμπουν στην SL Roadster, με την εικόνα να συμπληρώνεται από τα εκκεντρικά πίσω φώτα που την καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμη. Αναμφίβολα Mercedes και σίγουρα σπορτίφ. Παραδόξως επίσης είναι η πρώτη GLC Coupe που παρέχει στις επιλογές του υποψήφιου αγοραστή της μια πανοραμική ηλιοροφή από την οποία το φως πλημμυρίζει τον θάλαμο επιβατών αν επιλέξεις να μην κλείσεις το ηλεκτρικά κινούμενο σκιάδιο.

Εκ των έσω

Με ή χωρίς φυσικό φως, το εσωτερικό της GLC Coupe είναι απαράλλαχτα όμοιο με αυτό της GLC SUV προτάσσοντας τη γνωστή ποιότητα, την οικεία αρχιτεκτονική και μια χαλαρή διάθεση για τους επιβάτες. Η παροιμιώδης ηχομόνωση που γνωρίσαμε στην GLC SUV είναι παρούσα και εδώ ενώ ο οδηγός απολαμβάνει μια εντελώς οδηγοκεντρική εμπειρία, η οποία κλιμακώνεται ανάλογα με τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου και το μηχανικό σύνολο από το οποίο κινείται. Σε εμάς η coupe έκδοση «συστήθηκε» μέσω της GLC 400 e Coupe, της κορυφαίας Plug-in υβριδικής υλοποίησης του μοντέλου που διέθετε τα πάντα (αν και ο «βασικός εξοπλισμός» μόνο βασικός δεν είναι).

Οδηγώντας αρχικά αυτή την έκδοση στους αυστριακούς δρόμους – στα περισσότερα σημεία των οποίων δεν πρέπει να αστειευτείς με τα όρια ταχύτητας – εκτιμήσαμε απεριόριστα το ενεργό cruise control που διευκολύνει απίστευτα την οδήγηση σε συνθήκες αναγκαστικής αυξομείωσης της ταχύτητας.

Σε σημεία όπου απαγορευόταν η κίνηση αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες τη λύση έδωσε ο ηλεκτροκινητήρας των 100 kW (136 ίππων) που λειτουργεί επικουρικά στον δίλιτρο turbo κινητήρα βενζίνης στην επίτευξη των 381 συνδυαστικών ίππων και της θηριώδους ροπής των 650 Nm. Χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τον ηλεκτροκινητήρα η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα (ούτως ή άλλως μεγαλύτερη από τα νόμιμα όρια ταχύτητας) προς όφελος της αυτονομίας η οποία προσεγγίζει τα 118 χλμ. με μία επαναφόρτιση της μεγαλύτερης πλέον μπαταρίας των 31,2 kWh. Η απόσταση αυτή είναι μια από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία των Plug-in υβριδικών οχημάτων ανεξαρτήτως κατηγορίας, προσθέτοντας ένα ακόμη χρηστικό πλεονέκτημα στο οπλοστάσιο του μοντέλου πέρα από τα οικονομικά και φορολογικά που ήδη έχει.

Αυτή η αμιγώς ηλεκτρική εμπειρία με την τετρακίνητη GLC 400 e Coupe ήταν ακόμη πιο διαφορετική σε off-road διαδρομές καθώς ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης υπάρχει και το κατάλληλο «off-road driving mode», το οποίο σε συνδυασμό με το «διάφανο καπό» (τη λειτουργία που επιτρέπει να βλέπεις στην κεντρική οθόνη πού ακριβώς πατούν οι μπροστινοί τροχοί) σου επιτρέπει να φτάσεις παντού αθόρυβα και χωρίς εκπομπές ρύπων. Τεράστιο πλεονέκτημα για όλες τις Plug-in υβριδικές εκδόσεις αποτελεί ή ύπαρξη αερανάρτησης στον βασικό εξοπλισμό τους.

Σκεφθείτε τώρα πώς συμπεριφέρεται στον δρόμο μια GLC 400 e 4MATIC Coupe με το Tech Package στον εξοπλισμό της συνδυάζοντας αυτόματα ρυθμιζόμενη αερανάρτηση και σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο στις χαμηλές ταχύτητες στρέφει τους πίσω τροχούς σε κατεύθυνση αντίθετη των μπροστινών κατά 4,5 μοίρες μειώνοντας έτσι τον κύκλο στροφής (κάτι πολύ βολικό σε επιτόπιους ελιγμούς), ενώ στις υψηλές ταχύτητες οι πίσω τροχοί ακολουθούν την κατεύθυνση των μπροστινών βελτιώνοντας την ευστάθεια του αυτοκινήτου. Ακλόνητη στις ευθείες και ευέλικτη στις στροφές η GLC Coupe είναι ένα κινητό ελιξήριο νεότητας που αποκαλύπτει μια διαφορετική οδηγική εμπειρία, η οποία εναρμονίζεται με το ειδικό βάρος που έχει το αστέρι στη μάσκα της.

Πλουραλισμός εκδόσεων

Κοινό στοιχείων όλων των εκδόσεων του μοντέλου, πέρα από το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC, αποτελεί η στρατηγική εξηλεκτρισμού των κινητήρων, με τους δίλιτρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες να υιοθετούν ήπια υβριδική τεχνολογία που προσδίδει 23 επιπλέον ίππους στην αρχική απόδοση και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου. Ετσι η GLC 200 Coupe και GLC 300 Coupe αποδίδουν 204+23 και 258+23 ίππους ενώ οι GLC 220 d Coupe και GLC 300 d Coupe έχουν ισχύ 197+23 και 269+23 ίππων αντίστοιχα. Εκτός από την GLC 400 e Coupe της δοκιμής μας υπάρχουν άλλες δύο Plug-in υβριδικές (PHEV) όπου οι δίλιτροι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου συνυπάρχουν με ηλεκτροκινητήρα 100 kW ισχύος 136 ίππων αποδίδοντας 313 ίππους στην GLC 300 e Coupe και 335 ίππους στην GLC 300 de Coupe.

Ψηφιακή κυριαρχία

Αναπαράγοντας την εσωτερική αρχιτεκτονική της GLC SUV, η GLC Coupe διαθέτει τη νεότερη έκδοση του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Mercedes-Benz User Experience (MBUX), το οποίο αλληλεπιδρά στις δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας, αυτή των 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και εκείνη των 11,9 ιντσών που βρίσκεται τοποθετημένη υπό κλίση στο κέντρο του ταμπλό. Ανάμεσα στις λειτουργίες τού με διαφορετικούς τρόπους ελεγχόμενου από τον οδηγό MBUX περιλαμβάνεται η αναβαθμισμένη λειτουργία φωνητικών εντολών, η δυνατότητα streaming αρχείων ήχου και μουσικής, η ασύρματη σύνδεση και φόρτιση για smartphones αλλά και η απομακρυσμένη πρόσβαση στο αυτοκίνητο από smartphone μέσω ειδικής εφαρμογής. Παράλληλα εξαιρετικά βοηθητικό είναι το σύστημα Head-up display που προβάλλει ακόμη και οδηγίες πλοήγησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού μπροστά από το παρμπρίζ.

Περισσότεροι χώροι για όλους

Παρά την coupe γραμμή της οροφής ο διαθέσιμος χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι περισσότερο από ικανοποιητικός για ενηλίκους ενώ η έκπληξη βρίσκεται στον χώρο αποσκευών καθώς ο χώρος εκεί διαφοροποιείται ανάμεσα στις εκδόσεις λόγω κινητήρα. Οι Plug-in υβριδικές, για παράδειγμα, όπως η GLC Coupe 400 e, προσφέρουν χώρο 390 λίτρων λόγω της ύπαρξης της μεγαλύτερης μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, ενώ οι εκδόσεις με τους θερμικούς κινητήρες ξεκινούν πλέον από τα 545 λίτρα (45 περισσότερα από ό,τι στο παρελθόν). Το δε σύστημα Easy-Pack για την ηλεκτρική λειτουργία της πέμπτης πόρτας που ενεργοποιείται είτε με το πάτημα του κουμπιού στο κλειδί είτε μέσω αφής στη λαβή της περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό.