Παράλληλα με την προσθήκη νέων ηλεκτρικών μοντέλων στις προϊοντικές σειρές τους και την αύξηση της παραγωγής τους, οι κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δρομολογούν πλέον την παρουσία τους συνολικά στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα στο 2023.Πέρα από τη δοκιμασμένη και αποδοτική έλευσή τους αρχικά στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης, από τις οποίες θα ξεκινήσουν και οι πωλήσεις του νέου SUV Zeekr X που βλέπετε στη φωτογραφία, έρχεται η σειρά του Νότου να υποδεχθεί τα προϊόντα τους επιλέγοντας καθένας από αυτούς ένα διαφορετικό μοντέλο λειτουργίας και εκπροσώπησης.Η κινεζική BYD, για παράδειγμα, έχει ήδη τοποθετηθεί στη χώρα μας μέσω του ομίλου Πετρόπουλου (Jaguar, Land Rover, Isuzu, Scania, Maxus) διαθέτοντας αρχικά τα ηλεκτρικά επαγγελματικά της οχήματα ενώ έως το καλοκαίρι αναμένονται ταυτόχρονα με τις γειτονικές αγορές και τα επιβατικά της, κάποια εκ των οποίων κυκλοφορούν ήδη σε χώρες της Κεντρικής Ευρώπης και στο Ισραήλ.Ο όμιλος Great Wall λειτουργεί δική του θυγατρική εταιρεία με έδρα τη Γερμανία και προσωπικό που προσεγγίζει τους 300 εργαζομένους εκεί, παρ’ όλα αυτά τη διανομή των μοντέλων δύο αυτοκινητοβιομηχανιών του, της WEY και της Ora, έχει αναλάβει το Emil Frey Group (το μεγαλύτερο δίκτυο διανομής καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη με παρουσία σε περισσότερα από 680 σημεία) που πρόσφατα απέκτησε το 100% της Mercedes-Benz Ελλάς μετονομάζοντάς την σε Star Automotive Hellas. Η διάθεση αυτών των κινεζικών μοντέλων στην Ελλάδα μοιάζει ευκολότερη υπόθεση από όλες τις υπόλοιπες λόγω των ιδιόκτητων εγκαταστάσεων, του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολεί ήδη η εταιρεία και της εξειδίκευσης του ομίλου και στη λιανική πώληση.Στην περίπτωση του ομίλου Geely, στον οποίο ανήκουν μεταξύ άλλων οι Volvo, Polestar, Lotus, Zeekr, Lynk & CO, Proton αλλά και η ίδια η Geely, μόνο η Volvo έχει επίσημη παρουσία στην Ελλάδα μέσω της θυγατρικής της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Στην υπόλοιπη Ευρώπη οι άλλες μάρκες διατίθενται επιλεκτικά είτε με τη μορφή διανομής από τα κεντρικά τους είτε μέσω τοπικών dealers. Το μέγεθος του ομίλου και το παράδειγμα της Polestar, που αν και σουηδική δεν εκπροσωπείται ούτε από τη Volvo Car Hellas, δημιουργεί ευκαιρίες για επίδοξους επενδυτές.Ενας τέτοιος ξένος επενδυτής βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες στη χώρα μας εξετάζοντας συνεργασίες στη Βόρεια και στη Νότια Ελλάδα με επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του αυτοκινήτου διαθέτοντας έτοιμες εγκαταστάσεις. Ο συγκεκριμένος επισκέπτης δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια στην ευρωπαϊκή και στη βαλκανική αγορά με την αντιπροσώπευση διαφόρων μαρκών, ωστόσο η στόχευσή του για την Ελλάδα αφορά την πώληση κινεζικών αυτοκινήτων ενός ομίλου με θερμικούς κινητήρες, plug-in υβριδικά σύνολα και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.

 

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω