Ανεξαρτήτως μεγεθών πωλήσεων η ηλεκτροκίνηση δείχνει να μονοπωλεί τις μελλοντικές αφίξεις, αν και με ορισμένες εξαιρέσεις που απλώς επιβεβαιώνουν τον κανόνα.

Alpine A390

Έχοντας ήδη δώσει το πρώτο δείγμα γραφής για τη νέα ηλεκτρική εποχή της με το A290, τη σπορ έκδοση του αναγεννημένου Renault 5, η Alpine ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο βήμα της, αυτή τη φορά με τη μορφή ενός, επίσης ηλεκτρικού, SUV ή, όπως το αποκαλούν οι Γάλλοι, ενός «sport fastback», θέλοντας να τονίσουν την ισορροπία ανάμεσα σε χρηστικότητα και δυναμισμό που προσφέρουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και οι αναλογίες ενός coupe SUV με hatch θύρα αποσκευών.

Αν και προς το παρόν δεν υπάρχουν στοιχεία για τα πρώτα, το νέο μοντέλο θα έχει ως αφετηρία την πλατφόρμα AmpR Medium, μέχρι πρότινος γνωστή ως CMF-EV, όπου φιλοξενούνται ήδη τα Renault Scenic αλλά και Nissan Ariya.

Aυτονόητα θα υπάρξουν βελτιώσεις στο πλαίσιο από μέρους της Alpine που θα εγγυώνται μια δυναμική οδική συμπεριφορά, ενώ δεν αποκλείεται να γίνει και η «έκπληξη» με το A390 να υιοθετεί μια τριπλέτα ηλεκτρικών μοτέρ, όπως έχουν αφήσει να εννοηθεί οι Γάλλοι. Aν ευοδωθεί το συγκεκριμένο σενάριο, το νέο μοντέλο επιδόσεων θα ξεπεράσει θεαματικά την ισχύ των 435 ίππων που προσφέρει η ισχυρότερη έκδοση Nismo του Ariya.

Δεδομένο είναι ότι θα μάθουμε περισσότερα σε λίγες ημέρες καθώς οι Γάλλοι έχουν προγραμματίσει την πρεμιέρα ενός αντίστοιχου πρωτοτύπου στην έκθεση του Παρισιού στα μέσα Οκτωβρίου, πριν το μοντέλο μετουσιωθεί σε έκδοση παραγωγής από το 2025.

Audi Q6 e-tron Sportback Dakar

Η εφετινή νίκη της Audi στο ράλι Ντακάρ δείχνει να αποτελεί αδιάψευστη έμπνευση για το συγκεκριμένο δοκιμαστικό πρωτότυπο που εντοπίστηκε από τον φωτογραφικό φακό και το οποίο εξίσου προφανώς αποτελεί μια πρώτη γεύση από την έκδοση Q6 e-tron Sportback.

Στην προκειμένη περίπτωση, βέβαια, στοιχεία όπως οι υπερμεγέθεις θόλοι που φιλοξενούν τα εξίσου επιβλητικά χωμάτινα ελαστικά, η επιπλέον σειρά φωτιστικών σωμάτων LED, οι off-road λογικής σχεδιασμένοι προφυλακτήρες και οι ράγες οροφής δείχνουν ότι πρόκειται για μια διαφορετικού προσανατολισμού εκδοχή της έκδοσης, η οποία μένει να αποδειχθεί αν θα περάσει στην ευρεία παραγωγή ή αν θα αποτελέσει ένα συλλεκτικό μοντέλο με περιορισμένο τιράζ, προς τιμήν της νίκης της γερμανικής φίρμας στο σκληροτράχηλο ράλι.

Όπως και να έχει, βέβαιο θα πρέπει να θεωρείται ότι η περιπετειώδης αυτή παραλλαγή θα μοιράζεται τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με το ήδη γνωστό Q6 e-tron στην κορυφαία εκδοχή του, SQ6, με την μπαταρία των 100 kWh και τη διαιρούμενη αρχιτεκτονική των 800 Volt να αναλαμβάνει να τροφοδοτεί δύο ηλεκτρικά μοτέρ ισχύος 517 ίππων.

KIA EV4 Hatchback

Το φθινόπωρο του 2023 η KIA παρουσίασε μια τριάδα πρωτοτύπων ως προπομπούς των μελλοντικών προσθηκών στην γκάμα της. O λόγος για τα EV3, EV4 και EV5, με το πρώτο, ένα compact ηλεκτρικό crossover, να έχει ήδη αποκαλυφθεί ως έκδοση παραγωγής και ξεκινήσει την εμπορική του πορεία σε χώρες της Ευρώπης και το τρίτο, μια μεσαίου μεγέθους μικρογραφία του EV9, να πωλείται ήδη από καιρό στις αγορές της Ασίας και της Αυστραλίας, προετοιμάζοντας και την έλευσή του στη Γηραιά Ήπειρο.

Σε ό,τι αφορά το «μεσαίο» EV4, οι λήψεις του φωτογραφικού φακού από το Nurbrugring αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα της επικείμενης άφιξής του, η οποία όμως, βάσει των νέων εικόνων, προδιαγράφεται «διπλή».

Στην περίπτωση των νέων λήψεων, αν και το ρύγχος «συμπίπτει» με το πρωτότυπο EV4 Sedan, είναι σαφές ότι πρόκειται για ένα διαφορετικό τύπο αμαξώματος, με ένα σαφώς πιο συμβατικά σχεδιασμένο πίσω τμήμα και τις γραμμές ενός τυπικού hatchback.

Η απάντηση βρίσκεται στο γεγονός ότι η KIA σχεδιάζει δύο εκδόσεις αμαξώματος (Sedan και Hatchback) για το EV4, το οποίο κατά τα άλλα θα μοιραστεί τα χαρακτηριστικά του με το ήδη γνωστό EV3. Αυτό σημαίνει μπαταρίες 58,3 και 81,4 kWh και αρχικά ένα ηλεκτρικό μοτέρ 204 ίππων ή σε, δεύτερο χρόνο, δύο ηλεκτροκινητήρες με ισχύ 385 ίππων, πριν από τη δεδομένη κορυφαία έκδοση GT με ακόμα πιο γενναιόδωρη ισχύ περί των 500 ίππων.

Hyundai Ioniq 6 N

Η άφιξη της έκδοσης επιδόσεων του Ioniq 6 θεωρείται δεδομένη εδώ και αρκετό καιρό καθώς, αφενός, ήδη από το 2022 οι Κορεάτες παρουσίασαν το concept car RN22e, προσφέροντας μια γοητευτική όσο και ρεαλιστική προοπτική της επίμαχης πρότασης, και αφετέρου, όπως έχουν ήδη ανακοινώσει, δεν θα υπάρξει Ioniq χωρίς το… γράμμα Ν.

Στο προκείμενο, παραδόξως για μοντέλο παραγωγής, το δοκιμαστικό πρωτότυπο δείχνει να διατηρεί την ευμεγέθη πτέρυγα που είχαμε δει στο πρωτότυπο του 2022, ενώ εκτός αυτής οι ανασχεδιασμένες, περισσότερες και μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, οι διογκωμένοι θόλοι που προδίδουν φαρδύτερα μετατρόχια και οι χαρακτηριστικές κόκκινες δαγκάνες των φρένων δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για παρεξηγήσεις σε ό,τι αφορά την ταυτότητά του.

Στην αθέατη πλευρά του αναμένεται να βρεθεί το ίδιο σύνολο με το συναρπαστικό Ioniq 5 N αποτελούμενο από δύο ηλεκτρικά μοτέρ και μπαταρία 84 kWh με αρχιτεκτονική φόρτισης 800 Volt. Το αποτέλεσμα θα είναι ισχύς 650 ίππων, η οποία όμως στην περίπτωση του Ioniq 6 N προδιαγράφεται ακόμα πιο καταιγιστική ως προς τις επιδόσεις χάρη στην αεροδυναμική σιλουέτα του.

Οι μηχανικοί της Hyundai αναμένεται να εκμεταλλευτούν στο έπακρο το χαμηλότερο κέντρο βάρους του 6 προκειμένου να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες του πλαισίου προς όφελος μιας ακόμα δυναμικότερης οδηγικής συμπεριφοράς, τονισμένης και από τις διάφορες «χαριτωμένες» επιλογές όπως το πρόγραμμα N Grin Boost, το οποίο επιτρέπει το drifting, καθώς και τον προσομοιωτή αλλαγής σχέσεων και «ήχου».

Citroen C4

Μπορεί τη μεγαλύτερη προσοχή για εφέτος να έχει συγκεντρώσει για όλους τους προφανείς λόγους το νέο C3, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο και στη χώρα μας, ωστόσο η Citroen δεν αμελεί, καθώς συνηθίζει, τα ήδη υφιστάμενα μοντέλα της σε μια διαδικασία συνεχούς βελτίωσής τους.

Με αυτή ακριβώς τη λογική, σειρά στα σχεδιαστήρια των Γάλλων παίρνει το γνώριμο C4, το οποίο προετοιμάζεται να υποδεχτεί πλήθος σχεδιαστικών όσο και «ψηφιακών» αλλαγών με φόντο και την άφιξη του C3, η αισθητική του οποίου αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό βήμα εξέλιξης στην εικόνα της Citroen που δείχνει να αγαπά τις μεταμορφώσεις μάλλον λίγο περισσότερο από τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

Εναρμονιζόμενο λοιπόν με όσα καινούργια έφερε μαζί του το C3, το C4 υιοθετεί μια πλήρως ανασχεδιασμένη όψη με επίκεντρο το πιο πρόσφατο λογότυπο των Γάλλων, αλλάζοντας ριζικά την εμφάνισή του.

Αντιστοίχως, και με οδηγό το C3, αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στο πίσω τμήμα με κυρίαρχα τα νέα φώτα και μια ανάλογη διάταξή τους με το C3, ενώ το καμουφλάζ, σε άλλα δοκιμαστικά πρωτότυπα, προδίδει μεταβολές και στα Airbumps, τα χαρακτηριστικά προστατευτικά που η Citroen τοποθετεί στα πλευρικά τμήματα των αυτοκινήτων της. Βελτιώσεις αναμένονται εξίσου και στο σύστημα infotainment με αναθεώρηση των γραφικών, πιο φιλικό προς τον χρήστη interface, νέες εφαρμογές και ταχύτερη απόκριση.

Αντιθέτως, δεν θα υπάρξουν τροποποιήσεις στην γκάμα κινητήρων με δεδομένο ότι το C4 υποδέχτηκε προσφάτως στην γκάμα του ήπιες υβριδικές εκδόσεις 136 ίππων και η γκάμα του ηλεκτρικού e-C4 τη νέα τεχνολογία του ομίλου που συνδυάζει μπαταρία 54 kWh και ηλεκτρικό μοτέρ 156 ίππων.

Toyota Corolla GRMN

H πληροφορία ότι οι Ιάπωνες σχεδιάζουν να προσθέσουν στο οπλοστάσιό τους μια έκδοση της Corolla με τα διακριτικά GRMN και την πλήρη επιμέλεια της Gazoo Racing ανακυκλώνεται εδώ και τουλάχιστον μία τετραετία τόσο από το Διαδίκτυο όσο και από στελέχη της Toyota, που, με βάση τις συγκεκριμένες εικόνες, ετοιμάζεται να εκπληρώσει και αυτή την υπόσχεσή της.

Η διόλου διακριτική πτέρυγα στο πίσω τμήμα, ο αεροδυναμικός διαχύτης, η παρουσία εισαγωγών αέρα τόσο στο καπό όσο και στα φτερά, το ανασχεδιασμένο μπροστινό τμήμα, οι διογκωμένοι πίσω θόλοι αλλά και η σημαντικά μειωμένη απόσταση από το έδαφος αποτελούν χειροπιαστές αποδείξεις για το είδος, αλλά και τον υπογράφοντα της αναβάθμισης που ετοιμάζουν οι Ιάπωνες για τη 12η γενιά του αειθαλούς μοντέλου.

Σε ό,τι αφορά το κινητήριο σύνολο που θα αναλάβει να εφοδιάσει την κορυφαία έκδοση της Corolla, οι Ιάπωνες έχουν αφήσει να εννοηθεί ότι θα αποφύγουν την υβριδική τεχνολογία προς όφελος είτε μιας νέας εκδοχής του βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων που εφοδιάζει το GRMN Yaris αποδίδοντας 272 ίππους είτε μιας αντιστοίχως αναβαθμισμένης ως προς την απόδοση έκδοσης του κινητήρα 1,8 λίτρων που εφοδιάζει ήδη την Corolla.

Όπως και να έχει, αυτό που θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο είναι η άφθονη ισχύς, αλλά κυρίως εκείνες οι καθ’ όλα στοχευμένες παρεμβάσεις της Gazoo Racing στο πλαίσιο και στα υπόλοιπα συστήματα της Corolla που θα δημιουργήσουν ένα αυθεντικό «αγωνιστικό πόλης».

Ferrari EV

Οι συγκεκριμένες λήψεις του φωτογραφικού φακού είναι ο ορισμός του κλισέ «τα φαινόμενα απατούν» καθώς πίσω από την ταυτόχρονα οικεία και παράδοξα αλλαγμένη εικόνα μιας Maserati Levante παρεπιδημεί η πρώτη αμιγώς ηλεκτροκίνητη Ferrari.

To «mule», όπως ονομάζεται στην αυτοκινητιστική αργκό το συγκεκριμένο είδος δοκιμαστικού πρωτοτύπου, κρύβει προς το παρόν καλά τα μυστικά του μοντέλου που από το 2025, σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινωθεί, θα αποτελέσει μια νέα τομή στην ιστορία του Maranello.

Αυτό που δεν μπορεί ωστόσο να αγνοήσει κανείς είναι ότι η επιλογή των Ιταλών να κάνουν τις πρώτες δοκιμές του ηλεκτρικού μοντέλου τους, κρύβοντάς το σε κοινή θέα πίσω από ένα SUV μοντέλο, ίσως είναι ενδεικτικό της κατεύθυνσης που θέλουν να δώσουν στο EV αλλά και του μεγέθους του. Ισως πάλι και όχι καθώς κατά καιρούς έχουν υπάρξει διάφορες πληροφορίες για το είδος του αμαξώματος της πρώτης ηλεκτρικής Ferrari.

Όπως και να έχει, το σίγουρο είναι ότι η Ferrari θα αναζητήσει το ιδανικό για τον ηλεκτρικό σκοπό της, ο οποίος, όπως έχει ανακοινώσει σε κάθε τόνο και με κάθε ευκαιρία, οφείλει να συμβαδίζει σε επιδόσεις και εικόνα με αυτό που έχει εντυπωθεί στο συλλογικό ασυνείδητο ως μια αυθεντική Ferrari.

Προς το παρόν δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία για μεγέθη και τεχνολογία, ωστόσο μάλλον περιττεύουν με δεδομένο το παραπάνω ζητούμενο και ότι η ιταλική φίρμα θα θελήσει να προσγειωθεί με «θόρυβο» στην ηλεκτρική κατηγορία.