Απουσία της πλειονότητας των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών από τη Διεθνή Έκθεση της Γενεύης, ήταν λογικό να αναδυθούν στην επιφάνεια μοντέλα από άλλες μάρκες.
Renault 5 E-Tech
Υπερασπιζόμενη την τιμή των ευρωπαίων κατασκευαστών η γαλλική φίρμα αποκάλυψε στην ελβετική έκθεση το αυτοκίνητο που φιλοδοξεί να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο για την ηλεκτροκίνηση διά χειρός Renault/Ampere.
Aυτό που ξεχωρίζει είναι η εντυπωσιακή πιστότητα στο concept αλλά και μια προφανής lifestyle προσέγγιση όπου κυριαρχεί η έμφαση στη λεπτομέρεια αλλά και αισθητικά στοιχεία όπως το πάνελ φόρτισης στο καπό και οι τροχοί των 18 ιντσών που εξαιρετικά σπάνια θα συναντήσει κανείς στην κατηγορία αυτοκινήτων B.
Πλην των όσων μπορεί να συμπεράνει διά γυμνού οφθαλμού κανείς για το μήκους 3,95 μ. R5, αξίζει να σημειωθεί ότι θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές μπαταρίας 40 και 52 KWh καθώς και με τρεις επιλογές ηλεκτρικών μοτέρ προσφέροντας ισχύ 95, 122 και 150 ίππων.
Οι δύο πρώτες εκδόσεις με την μπαταρία των 40 kWh θα προσφέρουν αυτονομία έως 300 χλμ. ενώ η ισχυρότερη με τη μεγαλύτερη μπαταρία θα εγγυάται 400 χλμ. Παράλληλα η μέγιστη επιτρεπόμενη ισχύς φόρτισης θα ανέρχεται σε 80 kW και 100 kW αντίστοιχα, κάτι που σημαίνει σε αμφότερες τις περιπτώσεις αναπλήρωση της ενέργειας έως το 80% σε περίπου μισή ώρα.
Στα χαρακτηριστικά του συνυπολογίστε όγκο πορτμπαγκάζ 326 λίτρων, infotainment 10,0 ιντσών, πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης αλλά και ανεξάντλητες επιλογές σε ό,τι αφορά την παραμετροποίηση. Επίσης βάσει των όσων έχει ανακοινώσει η Renault για τη διάθεσή του στη Γαλλία η αρχική τιμή του στην «έδρα» τηςδεν θα ξεπεράσει τις 25.000 ευρώ.
MG 3
Εξαιρετικά πληθωρική η παρουσία της MG στη Γενεύη, με το ηλεκτρικό sportscar Cyberster στην τελική του μορφή να κλέβει τα βλέμματα (οι λεπτομέρειες διάθεσης θα ανακοινωθούν από το Goodwood το καλοκαίρι), και τα SUV MG9 S9 καθώς και το fastback MG7 να προδιαγράφουν ένα μέλλον με αξιώσεις για το άνω άκρο της γκάμας της φίρμας που ανήκει στον όμιλο SAIC.
To πιο προσιτό χρονικά αλλά και λόγω χαρακτηριστικών μοντέλο που έκανε την πρεμιέρα του στην ελβετική διοργάνωση είναι το νέο MG3, το οποίο θα είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας από τον Μάιο, αρχικά ως υβριδικό. Με μήκος 4,11 μ. το MG 3 θα στοχεύει στην καρδιά της κατηγορίας B επωφελούμενο από την τεχνολογία Hybrid+ που συνδυάζει κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και ηλεκτρικό μοτέρ με συνδυαστική απόδοση 194 ίππους.
Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 8,0 δ.λ. ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα διαμορφώνονται σε 143 γρ./χλμ. Από τον Σεπτέμβριο θα είναι διαθέσιμη και η συμβατική έκδοση, με κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων, με ισχύ 110 ίππων, ενώ αμφότερες επωφελούνται από την επταετή εγγύηση που περιλαμβάνει δωρεάν οδική βοήθεια και δωρεάν έλεγχο για το συγκεκριμένο διάστημα.
BYD Tang
Το επταθέσιο ηλεκτροκίνητο SUV Tang ήταν από τα μοντέλα που ανέλαβαν να συστήσουν την «πολιτική» γκάμα της BYD στο ευρωπαϊκό κοινό το 2021.
Πλέον επιστρέφει ανανεωμένο πραγματοποιώντας την πρεμιέρα του στην ελβετική έκθεση, στο περιθώριο της οποίας ο επικεφαλής της κινεζικής φίρμας για τη γηραιά ήπειρο, M. Shu, δήλωσε ότι ο στόχος τους είναι να κατακτήσουν μερίδιο αγοράς 5% στην ευρωπαϊκή ηλεκτροκίνηση με ορίζοντα το 2026, οπότε και αναμένεται να ξεκινήσει η παραγωγή στο ουγγρικό εργοστάσιο, αρχικής δυναμικότητας 150.000 μονάδων.
Στο προκείμενο, εκτός από σχεδιαστικές παρεμβάσεις στην εξωτερική του εμφάνιση, το μήκους 4,97 μ. Tang υποδέχεται στο εσωτερικό του ένα νέο infotainment με μεγαλύτερη οθόνη (15,6 ίντσες) και δυνατότητα περιστροφής αλλά κυριότερα τις νέες μπαταρίες Blade, λιθίου φωσφορικού σιδήρου της BYD χωρητικότητας 108,8 kWh.
Αυτές τροφοδοτούν δύο μοτέρ 517 ίππων που προσφέρουν τετρακίνηση ή μη ανάλογα με τις συνθήκες. H αυτονομία διαμορφώνεται σε 530 χλμ. βάσει WLTP και η φόρτιση πραγματοποιείται με ισχύ έως 170 kW.
Totem GTA
Tα restomod αποτελούν μια ξεχωριστή όσο και συναισθηματική κατηγορία της αυτοκίνησης και η νέα έκδοση της Alfa Giulia GT που παρουσιάστηκε στη Γενεύη από την Totem υπόσχεται να εμπνεύσει περισσότερα συναισθήματα από όσα ίσως θα μπορούσε να «αντέξει» ο μέσος κοινός θνητός.
Η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί την τέταρτη αλλά και ισχυρότερη παραλλαγή της εμβληματικής Ιταλίδας της δεκαετίας του ’60 δια χειρός Totem, καθώς έχουν προηγηθεί δύο βενζινοκίνητες 600 και 750 ίππων αλλά και μια αμιγώς ηλεκτρική. Στην προκειμένη περίπτωση ο γνωστός κινητήρας V6 των 2,8 λίτρων που εφοδιάζει και τις δύο πρώτες εκδόσεις αποδίδει 810 ίππους. Επιπλέον στην περίπτωση της GTA το αμάξωμα κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από ανθρακόνημα.
Η ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με τη συνδρομή ενός σειριακού κιβωτίου και τη συμβολή ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
Τα χαρακτηριστικά της συμπληρώνουν δισκόφρενα Brembo 355 χιλ. και 345 χιλ. με εξαπίστονες και τετραπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα. Θα κατασκευαστεί σε μόλις πέντε μονάδες καθεμία, από τις οποίες θα διατεθεί προς 1,1 εκατ. ευρώ, με τους ευάριθμους ιδιοκτήτες της εκτός από τα παραπάνω να απολαμβάνουν και ένα κατά παραγγελία εσωτερικό.
Lucid Gravity
H αμερικανική «ηλεκτροκίνητη» φίρμα με τους μεγάλους στόχους, σύστησε στο ευρωπαϊκό κοινό από την έκθεση της Γενεύης το πρώτο της SUV απόκτημα, ένα πολυτελές, όπως το περιγράφει, τετράτροχο που αποτελεί τυπικό δείγμα αμερικανικού… oversizing α λα ηλεκτρικά.
Με μήκος που υπερβαίνει τα πέντε μέτρα και τη δυνατότητα φιλοξενίας έως και για επτά επιβαίνοντες, το Gravity μιμείται σχεδιαστικά το Air, εστιάζοντας όμως περισσότερο στο δίπτυχο πολυτέλειας και χρηστικότητας. Σε ό,τι αφορά τη δεύτερη η αναδίπλωση των δύο πίσω σειρών καθισμάτων εξασφαλίζει χώρο φόρτωσης με δυναμικότητα έως 3.171 λίτρων ενώ το SUV έχει ελκτική δύναμη έως και 2.722 κιλών καθιστώντας τον εαυτό του ιδανικό για την τοποθέτηση ρυμουλκούμενου.
Η ισχύς των 800+ πλέον του εξασφαλίζει τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 3,5 δευτερολέπτων, ενώ ίσως το σημαντικότερο στοιχείο που το συνοδεύει είναι το κύκλωμα φόρτισης των 900 Volt, το οποίο εγγυάται την αναπλήρωση της ενέργειας που απαιτείται για 320 χλμ. διαδρομών σε 15 λεπτά.
H συνολική αυτονομία του ανέρχεται σε 708 χλμ. ενώ τυπικά αμερικανική είναι και η προσέγγιση στο εσωτερικό, με μια οθόνη 34 ιντσών να αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων και μια ακόμα μικρότερη ως «κέντρο ελέγχου» της πληθώρας συστημάτων περιφερειακών και μη. Στα χαρακτηριστικά του συγκαταλέγεται και αερανάρτηση, η οποία ελέγχεται χειροκίνητα ή και αυτόματα χάρη στην ευρεία γκάμα συστημάτων επιτήρησης και υποβοήθησης.
Yangwang U8
Εκτός από το Tang και τη νέα plug-in υβριδική έκδοση του SUV Seal U, η BYD σύστησε από τη Γενεύη την επαγγελματικού προσανατολισμού φίρμα των πολυτελών van αλλά και την premium στόχευσης Yangwang.
Η τελευταία αν και προς το παρόν δεν έχει ανακοινώσει τις λεπτομέρειες «εξόδου» της προς τη γηραιά ήπειρο, αυτό θα πρέπει να θεωρείται παραπάνω από δεδομένο, κρίνοντας από την παρουσία της στο ελβετικό σαλόνι όπου φρόντισε να προσελκύσει τα βλέμματα αποκαλύπτοντας ένα επιβλητικό off-roader με μήκος 5,32 μ., συνδυαστική ισχύ 1.200 ίππων και ορισμένες αξιοπρόσεκτες ικανότητες.
Το Yangwang U8 εφοδιάζεται με ένα υβριδικό σύνολο όπου ο συμβατικός κινητήρας βενζίνης 2,0 λίτρων αναλαμβάνει τον ρόλο γεννήτριας, δηλαδή να τροφοδοτεί με ενέργεια την μπαταρία των 49 kWh. Την κίνηση των τροχών αναλαμβάνει ένα δίδυμο πανίσχυρων ηλεκτρικών μοτέρ το οποίο εγγυάται, για το βάρους 3.460 κιλών πενταθέσιο off-roader, επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα.
Μια από τις εντυπωσιακές ικανότητες του U8 είναι η δυνατότητα «πλοήγησης» σε νερό. Πρόκειται για ένα σύστημα ασφαλείας το οποίο σε περίπτωση κινδύνου (π.χ. πλημμύρας) «απομονώνει» τον συμβατικό κινητήρα, επιτρέποντας στην κορυφαία έκδοση του SUV να κινηθεί με τη βοήθεια της περιστροφής των τροχών του και χωρίς αυτoί να έχουν επαφή με μια σταθερή επιφάνεια, μέσα στο νερό, με ταχύτητα έως 3,0 χλμ./ώρα.
Pininfarina Enigma GT
Ο ιταλικός οίκος που πλέον έχει προσθέσει και το status του κατασκευαστή στις υπόλοιπες διαχρονικά γνωστές δραστηριότητές του, θα γιορτάσει το 2025 τα 95 χρόνια από την ίδρυσή του δίνοντας από το ελβετικό «floor» μια πρώτη γεύση από τους εορτασμούς. Αυτών ηγείται μια εντυπωσιακή σχεδιαστική μελέτη ενός υδρογονοκίνητου 2+2 coupe, το οποίο δημιουργήθηκε με το σκεπτικό του «απόλυτου» συνδυασμού της ομορφιάς με την τεχνολογία.
Πλην των αυταπόδεικτων γοητευτικών όσο και τολμηρών σχεδιαστικών του στοιχείων που υπαγορεύονται από την αεροδυναμική – ο σχετικός συντελεστής διαμορφώνεται σε 0,24 – όσο και την πρόθεση για μια διαφορετική εμπειρία οδήγησης, το Enigma GT κρύβει στο ανθρακονημάτινων monocoque πλαίσιό του ένα περίπλοκο σύνολο που αξιοποιεί ηλεκτροκίνηση και υδρογόνο ως καύσιμο. Αποτελείται από έναν V6 κινητήρα 2,5 λίτρων με απόδοση 442 ίππους προσαρμοσμένο ώστε να καταναλώνει υδρογόνο, ο οποίος κινεί τους μπροστινούς τροχούς και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 272 ίππων που κινεί τους μπροστινούς.
Οι πηγές ενέργειας συνοψίζονται σε μια δεξαμενή υδρογόνου χωρητικότητας εννέα κιλών και σε μια μπαταρία 10 kWh που συνδυαστικά προσφέρουν αυτονομία έως 700 χλμ. Οι συστάσεις των Ιταλών κάνουν λόγο για επιτάχυνση από 0-100 χλμ. σε χρόνο μικρότερο από 4,0 δευτερόλεπτα για το βάρους 1.690 κιλών ανθρακονημάτινο coupe με το επιβλητικό παρουσιαστικό και τη διαφορετική προσέγγιση στα συστήματα υποβοήθησης που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και στην τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας.