Η εμφάνιση της δεύτερης γενιάς του γαλλικού Β-SUV στις αρχές της δεκαετίας που διανύουμε πρόσθεσε στην γκάμα της Renault λάμψη σε μια κατηγορία που κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στη διεθνή αγορά.
Αναμφίβολα πιο εκλεπτυσμένο από αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού της, το Captur διεύρυνε την απήχηση της μάρκας, που στην πορεία με τα μεγαλύτερα Arkana και Austral δημιούργησε ένα νέο SUV αποτύπωμα στο οποίο το ανανεωμένο Captur προσαρμόζεται σήμερα.
Η διαφορετικότητα της Renault
Με ουσιαστικές οπτικές διαφορές στο μπροστινό τμήμα που το καθιστούν περισσότερο Renault αλλά λιγότερο πρωτότυπο, το μοντέλο διακρίνεται πλέον από τα διαιρούμενα φωτιστικά σώματα εκεί και την κιβωτοειδή σχεδίαση που το κάνει να δείχνει συντηρητικότερο – και αυτό είναι απορίας άξιο για τη διαχρονική στρατηγική της Renault, η οποία επεδίωκε πάντοτε τη διαφορετικότητα.
Το πίσω μέρος του μοντέλου, το οποίο έχει μήκος 4,23 μέτρα και επιλεγμένες εξωτερικές διχρωμίες που σχετίζονται με το εξοπλιστικό του επίπεδο, παραμένει – σχεδόν – απαράλλακτο, με τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα C να διαμορφώνουν οπτικά τη μεγάλη εικόνα, ενώ ανάλογα με την έκδοση (από την οποία καθορίζεται και η χρήση τροχών 17, 18 ή 19 ιντσών) ο πίσω διαχύτης δημιουργεί μια εντύπωση δυναμισμού.
Γενικώς η λέξη που ορίζει την αισθητική ανανέωση του αυτοκινήτου είναι η «εναρμόνιση» με στοιχεία που είδαμε και στα ανανεωμένα Renault Clio και Scenic, ενώ το νέο μινιμαλιστικό λογότυπο έχει εξορίσει διά παντός από το αμάξωμα τον κλασικό τρισδιάστατο ρόμβο.
Εμφανείς αλλαγές
Στον θάλαμο επιβατών συναντάμε σαφώς περισσότερες και χρησιμότερες αλλαγές, πριν από όλα ωστόσο ακούμε τον ήχο καλωσορίσματος που δημιούργησε ειδικά για την περίσταση ο διάσημος Γάλλος συνθέτης ηλεκτρονικής μουσικής Jean Michel Jarre.
Το εσωτερικό περιβάλλον διακρίνεται από τις νέες ταπετσαρίες και τις νέες οθόνες στο ταμπλό (10,25 ιντσών στον πίνακα οργάνων και 10,4 ιντσών στο κεντρικότερο σημείο), ενώ ανάλογα με την έκδοση είναι πλέον διαθέσιμο και το σύστημα πολυμέσων OpenR Link, με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google, βασισμένο στο πιο αναβαθμισμένο λογισμικό τεχνολογίας Android Automotive 12, που για πρώτη φορά συναντάμε στην κατηγορία Β.
Σύμφωνα με τη Renault, η νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική του μοντέλου αναβαθμίζει θεαματικά τα επίπεδα ασφάλειας που αυτό προσφέρει, καθώς υιοθετεί μια σειρά από 28 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης τελευταίας γενιάς, συμπεριλαμβανομένης και της προγνωστικής υβριδικής λειτουργίας οδήγησης αλλά και του συστήματος Active Driver Assist για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.
Πότε έρχεται στην Ελλάδα το Captur
Στη χώρα μας το Captur αναμένεται το ερχόμενο καλοκαίρι, με τις τιμές του ωστόσο να ανακοινώνονται νωρίτερα και να προδιορίζονται από τον συνδυασμό εξοπλισμού / κινητήρα.
Στον πρώτο φαίνεται ότι θα υπάρχουν τρεις διαβαθμίσεις με κορυφαία όλων την έκδοση Esprit Alpine, ενώ η γκάμα των μηχανικών συνόλων ξεκινά από το turbo τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης των 90 ίππων, περιλαμβάνοντας επίσης τόσο την έκδοση 100 TCE LPG (με εργοστασιακό κινητήρα διπλού καυσίμου βενζίνης/υγραερίου) απόδοσης 100 ίππων όσο και τις ήπια υβριδικές τετρακύλινδρες εκδόσεις 1.3 TCE 140 και 1.3 TCE 160 με ισχύ 140 και 160 ίππους αντίστοιχα.
Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η πλήρως υβριδική έκδοση E-Tech των 145 ίππων, η οποία συνδυάζει βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα εκλύοντας 105 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα, τα λιγότερα από κάθε άλλη στο ανανεωμένο Captur.