n Δικαιωμένοι αισθάνονται στην Toyota Ευρώπης για την απόφασή τους να δώσουν προτεραιότητα στις υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων τους καταργώντας σταδιακά τους πετρελαιοκινητήρες στα αυτοκίνητα που διαθέτουν στη Γηραιά Ηπειρο. Ενδεικτικό της αποδοχής που έχει η στρατηγική τους από το κοινό είναι το ποσοστό των πωλήσεων του υβριδικού C-HR στη Δυτική Ευρώπη (87%), ενώ και στο απερχόμενο Auris οι υβριδικές πωλήσεις αγγίζουν το 77%. Σε ό,τι αφορά δε τη νέα Corolla που θα διατίθεται από τις αρχές του 2019 με δύο υβριδικά σύνολα απόδοσης 122 και 180 ίππων, ο σχεδιασμός προβλέπει ποσοστά που θα υπερβούν το 85% επί των συνολικών πωλήσεων.

n Μπορεί η πρόβλεψη για τις ετήσιες πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη το 2018 να αναθεωρείται προς τα κάτω (στα 14,41 εκατομμύρια μονάδες έναντι της αρχικής των 14,5 εκατομμυρίων), προβάλλοντας ως δικαιολογία την αναστάτωση που επέφερε στα εργοστάσια το νέο πρότυπο μετρήσεων κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων WLTP, ωστόσο οι αναλυτές ανησυχούν κυρίως για την εύθραυστη κατάσταση της ιταλικής οικονομίας και τα «απόνερα» της υπόθεσης Brexit που ενδέχεται να δημιουργήσει μέγα ζήτημα με την παραγωγή αυτοκινήτων και κινητήρων στο βρετανικό έδαφος, άρα και στις πωλήσεις τους στην Ευρώπη.

n Η επικείμενη επιστροφή της Mazda στην ελληνική αγορά μέσω ισχυρού επιχειρηματικού ομίλου καθιστά επίκαιρη και για τη χώρα μας την πρεμιέρα του νέου Mazda3 στην έκθεση αυτοκινήτου του Λος Αντζελες στα τέλη Νοεμβρίου. Το μικρομεσαίο ιαπωνικό μοντέλο αναμένεται να εμφανιστεί εκεί σε hatchback και sedan εκδόσεις, ενώ οι κινητήρες 2,0 και 2,5 λίτρων θεωρούνται downsizing για τις ΗΠΑ. Στην Ευρώπη το αυτοκίνητο θα εξοπλίζεται με μοτέρ χαμηλότερου κυβισμού, ωστόσο η ηγεσία της εταιρείας δρομολογεί την καθολική χρήση ήπιων υβριδικών και plug-in υβριδικών συνόλων, ώστε να μην αντιμετωπίσει προβλήματα με τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, οι οποίες αν δεν εναρμονιστεί μπορεί να τη θέσουν αυτόματα εκτός αγοράς.