Η πρόσφατη έλευση της Junior και στην ελληνική αγορά αποδεικνύει τη δέσμευση της Alfa Romeo να επιταχύνει τον εξηλεκτρισμό της δημιουργώντας παράλληλα μια ισχυρή SUV γκάμα η οποία, πέρα από τις Tonale και Stelvio, έχει τώρα ένα νέο σημείο εισόδου στο σύμπαν των Alfisti.
Πρακτικά η Junior είναι ακόμα ένα παράδειγμα αξιοποίησης της πλατφόρμας e-CMP (όπως συμβαίνει για παράδειγμα με τα Jeep Avenger και Fiat 600), αλλά και το μικρότερο μοντέλο για την εταιρεία από το Μιλάνο με μήκος 4,17 μέτρα. Είναι επίσης το πρώτο στην ιστορία της που διατίθεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό, χωρίς ωστόσο να αποποιείται τίποτα από το DNA της.
Η αισθητική της αποτελεί ένα μείγμα ρετρό αναφορών σε παλαιότερα μοντέλα της μάρκας και νέων ιδεών που προβάλλονται έντονα αυτή την περίοδο στο Centro Stile της, με το τελικό αποτέλεσμα να εμπνέει όσο περισσότερο δυναμισμό χωρά στο μέγεθος ενός B-SUV.
Οι Ιταλοί θεωρούν στιλιστικό επίτευγμα την τελευταία εξέλιξη της «υπογραφής» με τα 3+3 φώτα μπροστά και τη φιλοσοφία «Coda Tronca» στο πίσω μέρος, που χαρίζουν στο αυτοκίνητο την απολύτως διακριτή αισθητική του. Την ίδια στιγμή στον θάλαμο επιβατών η πρώτη εντύπωση είναι πλήρως οδηγοκεντρική με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Cannocchiale 10,25 ιντσών και οθόνη infotainment 10,1 ιντσών, ατμοσφαιρικό φωτισμό και την αιχμή της τεχνολογίας αναφορικά με τη συνδεσιμότητα και την ψηφιακή τεχνολογία.
Η σπορ διάθεση είναι εμφανής παντού ενώ η απαραίτητη για την καθημερινή συμβίωση χρηστικότητα επιβεβαιώνεται από τα 415 λίτρα όγκου στον χώρο αποσκευών.
Στοιχεία ταυτότητας
Η γκάμα της Junior περιλαμβάνει σήμερα την υβριδική έκδοση Ibrida, απόδοσης 136 ίππων, που εξοπλίζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, την ηλεκτρική έκδοση Elettrica με 156 ίππους και την κορυφαία Veloce των 280 ίππων.
Σε αυτήν ξεχωρίζουν το χαμηλό για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο βάρος των 1.590 κιλών αλλά και η πρώτη εφαρμογή μπλοκέ εμπρός διαφορικού Torsen 4ης γενιάς σε ηλεκτρικό μοντέλο για την ιδανική κατανομή της ροπής και την καλύτερη δυνατή πρόσφυση σε κάθε στροφή.
Επιπλέον, η ειδικά εξελιγμένη για την έκδοση Veloce ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 25 χιλιοστά και οι τροχοί των 20 ιντσών έχουν φρένα με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά. Τόσο η υβριδική έκδοση Ibrida των 136 ίππων όσο και η ηλεκτρική Junior των 156 ίππων διατίθενται ήδη με τιμές 29.900 ευρώ για την πρώτη και 1.000 ευρώ λιγότερα (28.900) για τη δεύτερη, συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».
Η Veloce των 280 ίππων είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία έναντι 39.900 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της επιδότησης των 9.000 ευρώ του προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 3») ενώ για την τετρακίνητη Q4, στην οποία χρησιμοποιείται το υβριδικό σύστημα των 136 ίππων, οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν στα τέλη Δεκεμβρίου ή στις αρχές του Ιανουαρίου 2025.
Κοινός παρονομαστής για όλες τις Junior είναι η τετραετής εγγύηση των μηχανικών μερών ενώ η μπαταρία υψηλής τάσης των ηλεκτρικών εκδόσεων καλύπτεται για 8 έτη ή 160.000 χλμ.