Η αποκάλυψη του αμιγώς ηλεκτρικού supermini της γαλλικής μάρκας την προηγούμενη Τρίτη στο Παρίσι επαναφέρει στο προσκήνιο μια από τις βασικές της προτεραιότητες: τη διάθεση αυτοκινήτων σε χαμηλές τιμές, μια πρακτική που έχει αποδώσει πολλαπλώς στο παρελθόν.
Στην περίπτωση του νέου e-C3, η διάθεση του οποίου στην Ελλάδα είναι προγραμματισμένη για το δεύτερο εξάμηνο του 2024, η αρχική τιμή πώλησης σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων βρίσκονται η Γαλλία, η Γερμανία, το Βέλγιο και η Ολλανδία, έχει προσδιοριστεί στις 23.300 ευρώ.
Το συγκεκριμένο ποσό δεν αφορά την ελληνική αγορά, για την οποία θα υπάρξουν νεότερα τους επόμενους μήνες. Δεν παύει ωστόσο να καθιστά αυτό το μοντέλο το φθηνότερο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη γηραιά ήπειρο (καθώς το διθέσιο Citroen Ami αποτελεί όχημα μικροκινητικότητας και όχι «πραγματικό» αυτοκίνητο).
Η συνθήκη αυτή μάλιστα μπορεί να βελτιωθεί από το 2025, όταν μια έκδοση με μικρότερη μπαταρία και αυτονομία 200 χλμ. θα διατίθεται στις προαναφερόμενες χώρες από 19.900 ευρώ.
Η χρήσιμη τεχνολογία
Η αρχική υλοποίηση του ηλεκτρικού C3 (καθώς από το 2025 θα υπάρξουν και εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης) αξιοποιεί μια μπαταρία χαμηλότερου κόστους τεχνολογίας LFP (Lithium Ferro Phosphate) χωρητικότητας 44 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία έως 320 χλμ.
Αυτό το μέγεθος θεωρείται τέσσερις φορές μεγαλύτερο από τη μέση απόσταση των 80 χλμ. που βάσει ερευνών δεν ξεπερνά καθημερινά οδηγώντας ένας ευρωπαίος πολίτης.
Η τοποθέτηση της συγκεκριμένης μπαταρίας συνδυάζεται με τη χρήση για πρώτη φορά από όχημα του μητρικού ομίλου Stellantis της πλατφόρμας Smart Car Platform που εξασφαλίζει χωροταξικά και τεχνολογικά πλεονεκτήματα σε ένα τόσο «μικρό» αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας ταχείας φόρτισης σε παροχή συνεχούς (DC) ρεύματος 100 kW σε 26 λεπτά της ώρας (έως το 80% της χωρητικότητάς της).
Η στάνταρ φόρτιση σε παροχή εναλλασσόμενου (AC) ρεύματος, για το ίδιο ποσοστό χωρητικότητας διαρκεί περίπου 4 ώρες και 10 λεπτά με Wallbox 7kW, ή 2 ώρες και 50 λεπτά με Wallbox σε παροχή 11kW.
Το προφίλ του e-C3 ολοκληρώνει ο ηλεκτροκινητήρας των 83 kW απόδοσης 113 ίππων σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, εξασφαλίζοντας εκτιμώμενη μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε περίπου 11 δευτερόλεπτα.
Το διαφορετικό ύφος
Με πρωτότυπη σχεδίαση και crossover αισθητική το πεντάθυρο αμάξωμα είναι σχεδόν δύο εκατοστά πιο μακρύ και έξι εκατοστά πιο πλατύ από το απερχόμενο συμβατικό C3, ωστόσο το κυρίαρχο μέγεθος εδώ είναι το επίσης αυξημένο ύψος, που φθάνει τα 1,57 μέτρα, αναδεικνύοντας την ευρυχωρία του εσωτερικού του και την ευκολία κίνησης (λόγω ψηλότερης θέσης οδήγησης και καλύτερης ορατότητας) σε αστικές συνθήκες.
Παρά τη «value for money» λογική του μοντέλου, η παραδοσιακή άνεση της Citroen παραμένει κορυφαία προτεραιότητα, για αυτό και στον θάλαμο επιβατών συναντάμε τα προηγμένα καθίσματα Citroen Advanced Comfort που υπάρχουν στα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας, από τα οποία προέρχεται και το ομώνυμο σύστημα ανάρτησης με τα υδραυλικά στοπ προοδευτικής απόσβεσης.
Χάρη (και) σε αυτή την επιλογή η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος έχει αυξηθεί θεαματικά στα 16,3 εκατοστά, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 310 λίτρα.
Ενδεικτική του ύφους του νέου e-C3 είναι επίσης η επανεφεύρεση του όρου «ταμπλό», καθώς το Head-Up Display και το μικρής διαμέτρου τιμόνι αντικαθιστούν τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων ενώ η ενσωματωμένη βάση για smartphone παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει αυτόματα μια νέα αποκλειστική εφαρμογή για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Επίσης πέρα από την ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, το νεότερο πλέον μοντέλο της Citroen θα διαθέτει ανάλογα με το εξοπλιστικό επίπεδο και έγχρωμη οθόνη αφής 10,25 ιντσών για τις λειτουργίες του infotainment.