Φαίνεται αντιφατικό, αλλά η πρεμιέρα της νέας Corolla στην έκθεση της γαλλικής πρωτεύουσας μοιάζει να σφραγίζει το διαζύγιο της Toyota με το παρελθόν της. Αντιφατικό διότι αν και οι Ιάπωνες αποφάσισαν να πετάξουν στα σκουπίδια τη λέξη Auris αναβιώνοντας τώρα ένα από τα σημαντικότερα ονόματα αυτοκινήτων παγκοσμίως, οι νέες Corolla έχουν ελάχιστη σχέση με τις προηγούμενες. Για την ακρίβεια, τις συνδέουν μερικές λεπτομέρειες και τις χωρίζει μια άβυσσος από ουσιαστικά στοιχεία τα οποία φέρνουν το νέο μοντέλο στην εποχή του C-HR, του GT-86 και της επικείμενης Supra.
Χωρίς τα στοιχεία αυτά ωστόσο δεν υπάρχει μέλλον και οι Ιάπωνες, αν και γενικώς συντηρητικοί, «διάβασαν» σωστά τα δεδομένα και κάνουν το βήμα παραπάνω για να βρεθούν απέναντι από αυτοκίνητα με διαφορετική στόχευση, όπως το VW Golf και το Ford Focus, αλλά κοινό σκοπό: την κυριαρχία στο πεδίο των πωλήσεων και την οδηγική ευχαρίστηση που τόσο έλειψε από την Toyota τα προηγούμενα χρόνια σε αυτή την κατηγορία.
Οι επενδύσεις
Το αν και πόσο καλύτερη είναι αυτή η Corolla στον δρόμο θα το ανακαλύψουμε τον ερχόμενο Φεβρουάριο, όταν θα την οδηγήσουμε, αρχικά εκτός και μετά εντός Ελλάδας. Η πρώτη εντύπωση ήδη από τα χαρτιά και τη στατική παρουσίαση στη Γαλλία επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για κάτι εντελώς διαφορετικό κυρίως λόγω της υιοθέτησης της παγκόσμιας αρχιτεκτονικής TNGA – η εξέλιξη κάθε πλατφόρμας αποτελεί και τη μεγαλύτερη επένδυση για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία, πόσω μάλλον αυτή που με συγκεκριμένες τροποποιήσεις θα αποτελέσει «τον θεμέλιο λίθο» για κάθε μελλοντικό Toyota. Για να καταλάβετε τη σημασία της σήμερα, αρκεί να κάνετε ένα test-drive με το C-HR. Η δεύτερη επένδυση αφορά τη σχεδίαση των Corolla – πεντάθυρο hatchback και SW Touring Sports που βλέπουμε εδώ περιμένοντας και μια τετράθυρη έκδοση -, οι οποίες ακολουθώντας το δόγμα του Akio Toyoda έπαψαν να είναι βαρετές.
Σχεδιάστηκαν και εξελίχθηκαν στην Ευρώπη, θα κατασκευάζονται στο Burnaston της Αγγλίας και είναι μεγαλύτερες σε διαστάσεις σε σύγκριση με το παρελθόν (+4 εκατοστά η hatchback, +5,8 εκατοστά η Touring Sports), με μήκος 4,37 στη hatchback έκδοση και 4,653 μέτρα στην Touring Sports εκδοχή της. Το μεταξόνιο στη δεύτερη περίπτωση φθάνει πια στα 2,7 μέτρα, ενώ τη σπορτίφ αύρα του μοντέλου υπηρετούν η μείωση του ύψους του αμαξώματος και το design της τρίτης κολόνας. Το μυώδες παρουσιαστικό της κάνει τη νέα Corolla να δείχνει πολύ πιο σύγχρονη ενώ επιτρέπει στα φωτιστικά σώματα να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην οπτική της υπόσταση. Η ίδια ρέουσα σχεδίαση συνεχίζεται και στον θάλαμο επιβατών με τις καθαρές γραμμές και τα εμφανώς καλύτερα υλικά. Οι Ιάπωνες υπερθεματίζουν για τις εργονομικές επιλογές τους οι οποίες αφορούν τους λιγότερους διακόπτες, την ύπαρξη head-up display και την έγχρωμη οθόνη για το σύστημα Multimedia με τις προβλεπόμενες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Με απλά λόγια, είναι η πρώτη φορά που η Toyota δικαιούται να μιλάει για premium χαρακτήρα σε μια Corolla, χωρίς να παραγνωρίζει ότι το δυνητικό κοινό της θα εκτιμήσει τον επιπλέον χώρο στο πίσω κάθισμα και τα 361/598 λίτρα του χώρου αποσκευών στις δύο γνωστές εκδόσεις αμαξώματος.
Υβριδική κυριαρχία
Τα μεγέθη για χώρο αποσκευών αφορούν τα αμαξώματα με το υβριδικό σύνολο των 1,8 λίτρων που έρχεται από το παρελθόν με βελτιώσεις στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Με συνδυαστική απόδοση 122 ίππων, επιτάχυνση από στάση σε 10,9/11,1 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και επιδόσεις κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων που αναγράφονται στη δεξιά στήλη αποτελεί τη βασική υβριδική επιλογή που ίσως τελικά αποδειχθεί και η δημοφιλέστερη. Ωστόσο οι Ιάπωνες υποστηρίζουν ότι ενέδωσαν στην πίεση των οπαδών της συγκεκριμένης τεχνολογίας δημιουργώντας την πολύ ισχυρότερη έκδοση των 180 ίππων που αποδίδει το νέο υβριδικό σύνολο με κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα. Αν και η μέγιστη ταχύτητά του παραμένει στα 180 χλμ./ώρα, τα μεγέθη επιτάχυνσης έχουν μειωθεί στα 7,9/8,1 δευτερόλεπτα για τις εκδόσεις hatchback και Touring Sports αντίστοιχα.
Υπάρχουν ωστόσο δύο κρίσιμες λεπτομέρειες για το ισχυρότερο υβριδικό σύνολο: με αυτό ο όγκος του χώρου αποσκευών μειώνεται στα 313/581 λίτρα, ενώ η μέγιστη εφικτή ταχύτητα στη λειτουργία EV (αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα) είναι 115 χλμ./ώρα. Οι δε μπαταρίες που χρησιμοποιούνται είναι – ακόμη – νικελίου μετάλλου. Σε ό,τι αφορά τη βασική έκδοση ισχύος της Corolla, αυτή είναι η ίδια συμβατική που συναντάμε στο C-HR με μοτέρ βενζίνης 1,2 λίτρων απόδοσης 116 ίππων.
Προς το μέλλον
Η πληθώρα των στοιχείων εξοπλισμού της Corolla την καθιστά ένα από τα πληρέστερα αυτοκίνητα της κατηγορίας της στους τομείς της ασφάλειας, της συνδεσιμότητας και της άνεσης, ωστόσο θα πρέπει να περιμένουμε τον Φεβρουάριο του 2019 για να διαπιστώσουμε πόσα και ποια στοιχεία θα περιλαμβάνονται στα διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού. Μέχρι τότε ίσως γνωρίζουμε περισσότερα και για τα σχέδια της Toyota να προσθέσει στην γκάμα της Corolla μια έκδοση GRMN – τα διακριτικά χαρακτηρίζουν τις εκδόσεις υψηλών επιδόσεων της ιαπωνικής εταιρείας αξιοποιώντας το ίδιο δίλιτρο υβριδικό σύνολο. Είναι άλλωστε δεδομένο ότι η Toyota ενδιαφέρεται να αναδείξει ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες της υβριδικής της τεχνολογίας μέχρι τη στιγμή που θα εμφανίσει τις πρώτες αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις της.
Μια αρχιτεκτονική για όλα τα μοντέλα
Ο όρος Toyota New Global Architecture (TNGA) εκφράζει τη φιλοσοφία που επέβαλε τα τελευταία χρόνια ο πρόεδρος της εταιρείας Akio Toyoda απαιτώντας από τους μηχανικούς «…όχι άλλα βαρετά αυτοκίνητα». Η πρώτη υλοποίηση στο C-HR κρίνεται επιτυχημένη ενώ η χρήση της TNGA στη νέα Corolla εξασφαλίζει χαμηλότερο κέντρο βάρους, ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα για όλες τις εκδόσεις (hatchback, sedan και Touring Sports) και την ευελιξία χρήσης συμβατικών κινητήρων, υβριδικών συνόλων ή ηλεκτρικών μοτέρ ανάλογα με το ζητούμενο.
Διπλή Υβριδική Στρατηγική
Η νέα Corolla είναι το πρώτο μοντέλο Toyota που θα διατίθεται με δύο υβριδικά σύνολα, «απαντώντας» στη ζήτηση για περισσότερη ισχύ και καλύτερες επιδόσεις. Ετσι, στην ήδη γνωστή έκδοση 1.8 Hybrid των 122 ίππων με θεωρητική μέση κατανάλωση 3,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 76 γραμμ./χλμ. προστίθεται η νέα 2.0 Hybrid με δίλιτρο βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα που αποδίδουν συνδυαστικά 180 ίππους εκλύοντας 87 γραμμ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα με κατανάλωση 3,8 λίτρα/100 χλμ. Και οι δύο συνδυάζονται με σειριακό κιβώτιο Shiftmatic έξι ταχυτήτων.
Εν αρχή ην η ασφάλεια
Η δεύτερη γενιά του Toyota Safety Sense που θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στη νέα Corolla και στο νέο RAV4 περιλαμβάνει αναβαθμίσεις που αφορούν τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας της κάμερας και του ραντάρ, χάρη στα οποία λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας και υποστήριξης οδηγού. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν το Pre-Collision System που ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες μπροστά από το όχημα όταν αυτό κινείται με ταχύτητες 10-80 χλμ./ώρα, το Adaptive Cruise Control που διατηρεί ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα με ομαλότερη επιτάχυνση και επιβράδυνση αλλά και το Lane Departure Alert που αναγνωρίζει τα όρια του δρόμου ακόμη και χωρίς πλευρική διαγράμμιση.