Προσπερνώντας το δέος που προκαλεί όχι τόσο το μήκος των 5,015 μέτρων του αμαξώματος αλλά κυρίως η καθαρή κιβωτοειδής σχεδίαση η οποία τονίζει στον μέγιστο βαθμό όλες τις διαστάσεις του, το EV9 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η «G-Class του 21ου αιώνα» λόγω της διαχρονικότητας της αισθητικής του.
Με τα χαρακτηριστικά ενός σπουδαίου πενταθέσιου/εξαθέσιου/επταθέσιου οικογενειακού αυτοκινήτου αλλά και ενός τεχνολογικού status symbol λόγω της αρχιτεκτονικής των 800V, των διαθέσιμων επιλογών μεταξύ δικίνητης ή τετραθέσιων εκδόσεων, των πολυμέσων και των τεχνολογιών υποβοήθησης της οδήγησης, το κορυφαίο μοντέλο στην γκάμα της KIA θυμίζει ξανά γιατί ο κορεατικός όμιλος που υπογράφει την κατασκευή του θεωρείται εδώ και χρόνια ένας από τους Top-5 κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως.
Στην προκειμένη περίπτωση της δοκιμής μας η έκδοση που κλήθηκε να αποδείξει του λόγου το αληθές είναι η καλύτερα εξοπλισμένη τετρακίνητη GT-line με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 384 ίππων, επταθέσια διαμόρφωση και πραγματική αυτονομία σχεδόν 500 χλμ. με μία επαναφόρτιση της μπαταρίας των 99,8 kWh η οποία διαρκεί περίπου 9 ώρες σε wallbox 11 kW ή μόλις 24 λεπτά της ώρας σε υπερταχεία φόρτιση, φτάνοντας έτσι έως το 80% της χωρητικότητάς της.
Ανεξαρτήτως έκδοσης, άρα και σε αυτή της δοκιμής μας, υπάρχουν τρεις ψηφιακές οθόνες σε μια ενιαία διάταξη, με εκείνες για τον πίνακα οργάνων αλλά και για το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων να έχουν διάσταση 12,3 ίντσες ενώ η μικρότερη των 5,3 ιντσών που βρίσκεται ανάμεσά τους αφορά τον χειρισμό του συστήματος θέρμανσης/κλιματισμού.
Αντίθετα το Head-up Display αποτελεί προνόμιο των εκδόσεων Launch Edition και ανάμεσα στα 21 συστήματα ασφάλειας ξεχωρίζουν εκείνα για την αποφυγή κάθε είδους σύγκρουσης αλλά και ο αισθητήρας καθισμάτων με προειδοποίηση αποτροπής ξεχασμένου βρέφους ή ζώου κατά το κλείδωμα του αυτοκινήτου.
Η ουσία της απλότητας
Παρά τον πρωταγωνιστικό ρόλο του μοντέλου δεν υπάρχει καμία προσπάθεια εντυπωσιασμού καθώς έχει δοθεί προτεραιότητα σε βιώσιμα υλικά από ανακυκλωμένα δίκτυα ψαρέματος και μπουκάλια PET σε διάφορα σημεία του εσωτερικού, στο οποίο κατά περίπτωση υπάρχει και τεχνητό δέρμα.
Χάρη στο μεταξόνιο των 3,10 μέτρων υπάρχει μια σειρά ρυθμίσεων των καθισμάτων που αυξομειώνει τον διαθέσιμο χώρο στη δεύτερη και στην τρίτη σειρά. Η αναδίπλωση του έκτου και του έβδομου καθίσματος αυξάνει τον χώρο αποσκευών από τα 333 στα 828 λίτρα ενώ χώρος 52 λίτρων για διάφορα αντικείμενα υπάρχει και κάτω από το μπροστινό καπό.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον επίσης έχουν και τα καθίσματα αυξημένης άνεσης Relaxation με υποπόδια και ανάκληση που είναι διαθέσιμα για την πρώτη και τη δεύτερη σειρά.
Σε όποιο από αυτά και αν βρεθείτε, αποκλείεται να βιώσετε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο οδηγός ενός αυτοκινήτου πλάτους 1,98 μέτρων στους ελληνικούς δρόμους (αν οι καθρέφτες είναι ανοιχτοί φτάνουμε πλέον στα 2,36 μέτρα πλάτος).
Εξαιρώντας αυτό και την αναζήτηση ασφαλούς θέσης στάθμευσης, το EV9 είναι ένα μεγάλο SUV υψηλών επιδόσεων (μόνο έτσι μπορεί να χαρακτηριστεί ένα αυτοκίνητο με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα παρά το βάρος των 2.665 κιλών), το οποίο όχι μόνο επιβραδύνει άμεσα αλλά και ανακτά ενέργεια στα διαφορετικά στάδια ρύθμισης μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι ενώ διαθέτει και λειτουργία i-pedal για οδήγηση μόνο με το δεξί πεντάλ.
Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η ποιότητα κύλισης, παρά τους τροχούς των 21 ιντσών με το χαμηλό 45άρι προφίλ των ελαστικών. Μια απόδειξη της σπουδαίας δουλειάς που έχει γίνει στον τομέα της ανάρτησης η οποία λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά σε δύσκολα σημεία, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης που υπάρχουν ακόμη και αν, εντελώς άστοχα, θελήσετε να φλερτάρετε με τις συνέπειες αμφισβήτησης των νόμων της φυσικής.
Μιλώντας για ασφάλεια πάντως αξίζει να γνωρίζετε πως η κορυφαία διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP ήρθε και χάρη στον βαθμό προστασίας παιδιών και ενηλίκων στο αυτοκίνητο, στοιχείο που τεκμηριώνει απόλυτα τον ρόλο του.