Τα μοντέλα εκείνα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζουν στη σκιά προκειμένου να εκπλήξουν την αγορά, αλλά οι πρώτες λεπτομέρειες έχουν ήδη διαρρεύσει προσελκύοντας το ενδιαφέρον του κοινού.
Mercedes EQC Sedan
Προσφάτως ο φωτογραφικός φακός εντόπισε για πρώτη φορά τη νέα γενιά της EQC SUV να πραγματοποιεί δοκιμές εξέλιξης εν όψει της άφιξής της από την επόμενη χρονιά.
Πλέον είναι η σειρά της EQC Sedan να μονοπωλήσει το κλείστρο του φωτογραφικού φακού ως δοκιμαστικό πρωτότυπο δίνοντας μια πρώτη γεύση για το ηλεκτρικό alter ego της διαχρονικά δημοφιλέστερης πρότασης της Mercedes-Benz – τουλάχιστον πριν την SUV φρενίτιδα που τα τελευταία χρόνια έβαλε στη θέση της την GLC.
Προς το παρόν η EQC Sedan καλύπτεται από επιμελές καμουφλάζ που όμως δεν είναι αρκετό για να κρύψει τη σχεδιαστική της συνάφεια με τις τετράθυρες EQE και ΕQS.
Στη σχεδιαστική εξίσωση αναμένεται να ενσωματωθούν τα στοιχεία και τα «μαθήματα» που προέκυψαν από την πειραματική Vision EQXX ενισχύοντας την αεροδυναμική του μοντέλου. Ακόμα σημαντικότερα η νέα EQC θα έχει ως αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική MB.EA, η οποία θα συνοδεύεται από κύκλωμα φόρτισης 800 Volt, νέες μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας μπαταρίες και φυσικά ό,τι νεότερο έχει να επιδείξει η γερμανική φίρμα σε επίπεδο ηλεκτροκινητήρων.
Porsche K1
Kάποτε και μόνο η σκέψη ενός SUV με τα σήματα της Porsche αποτελούσε έγκλημα καθοσιώσεως. Πλέον 22 χρόνια μετά την έλευση της πρώτης Cayenne, τα SUV της γερμανικής φίρμας έχουν γράψει και συνεχίζουν να γράφουν το δικό τους «success story», αποτελώντας μια επιλογή κύρους και επιδεικνύοντας σπορ αποχρώσεις και δυνατότητες που λίγα οχήματα του είδους μπορούν να ανταγωνιστούν.
Το εφαλτήριο της ηλεκτροκίνησης εκτός από τον πρόσφατο εξηλεκτρισμό της Macan και τον επικείμενο της Cayenne, επιτρέπει στην Porsche να ασχοληθεί για πρώτη φορά στην ιστορία της με ένα νέο επταθέσιο SUV το οποίο θα έχει αποκλειστικά ηλεκτρική τεχνολογία και αναμένεται στα τέλη του 2027.
Οι πρώτες εικόνες του μοντέλου ως δοκιμαστικού πρωτοτύπου προδίδουν ότι οι σχεδιαστές της Porsche έχουν κάνει ό,τι μπορούν με τις αναλογίες και τη χάραξη της οροφής, προκειμένου να «κρύψουν» τον επιβλητικό όγκο του ακόμα ανώνυμου SUV που κωδικοποιείται ως Κ1, προσδίδοντάς του μια εικόνα που να ταιριάζει στον δυναμισμό των μοντέλων της γερμανικής φίρμας.
Πληροφορίες για τεχνικές προδιαγραφές δεν έχουν ακόμα κοινοποιηθεί, ωστόσο δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι αυτές θα είναι εξίσου επιβλητικές όπως επιβάλλει η εξέλιξη αλλά και η γνώση ότι το επταθέσιο SUV θα βασιστεί στη νέα αρχιτεκτονική SSP που ετοιμάζουν οι Γερμανοί.
ΚΙΑ ΕV3
Oι Κορεάτες ακολουθούν μια ιδιαιτέρως επιθετική και πληθωρική λογική σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση ετοιμάζοντας ήδη άλλα τρία αμιγώς ηλεκτρικά και εξαρχής σχεδιασμένα ως τέτοια μοντέλα εκτός από τα ήδη γνωστά EV6, ΕV9 και EV5. To πρώτο από τα νέα μοντέλα, EV3, θα παρουσιαστεί ήδη από το προσεχές καλοκαίρι παίρνοντας τη μορφή ενός SUV με μήκος περίπου 4,4 μέτρων – η KIA δεν έχει ακόμα δημοσιοποιήσει τα αντίστοιχα στοιχεία.
Αυτό που ωστόσο έχει παρουσιάσει η κορεατική φίρμα είναι ένα ομώνυμο concept car, η σχεδίαση του οποίου δείχνει να μένει ανέπαφη στις κατασκοπικές λήψεις του EV3 ως δοκιμαστικού πρωτοτύπου.
Στα χαρακτηριστικά της σχεδίασης ξεχωρίζουν το αυξημένο πλάτος και οι ακροβολισμένοι στην κατασκευή τροχοί προς όφελος της ευρυχωρίας, το κάθετο μπροστινό τμήμα που τονίζει τη στιβαρότητα της κατασκευής αλλά και η επιλογή σκούρας απόχρωσης για τις κολόνες που δίνει στην οροφή ένα «αιωρούμενο» εφέ.
Αφετηρία θα αποτελέσει η γνωστή πλατφόρμα E-GMP, η οποία σημαίνει κύκλωμα υπερταχείας φόρτισης 800 Volt. Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι διαμορφώσεις με ένα ή δύο μοτέρ, κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, ενώ όπως έχουν ήδη ανακοινώσει οι Κορεάτες, δεδομένα θα υπάρξει και μια έκδοση επιδόσεων GT.
Toyota Supra GRMN
To sportscar των Ιαπώνων ετοιμάζεται να αποκτήσει μια νέα, ακόμα υψηλότερων επιδόσεων έκδοση με τα διακριτικά GRMN και την αυτονόητη φροντίδα της Gazoo Racing, η οποία έχει καταφέρει να προκαλέσει αίσθηση με ό,τι και αν έχει καταπιαστεί, χωρίς να λαμβάνει υπόψη κόστος, κόπο ή τη «συνήθη πρακτική», κρίνοντας από το Yaris GRMN.
Επιστρέφοντας στη νέα, αντίστοιχη έκδοση της Supra οι αρχικές συστάσεις κάνουν λόγο για το ισχυρότερο, ικανότερο και πιο «ακραίο» αυτοκίνητο που έχει υπάρξει ποτέ από την Toyota.
To δοκιμαστικό πρωτότυπο που εντοπίστηκε από τον φωτογραφικό φακό να γράφει γύρους στο ταιριαστό περιβάλλον του Nurburgring προδίδει αρχικά μια διαφορετική αεροδυναμική προσέγγιση που μεταφράζεται σε ένα νέο splitter και μια νέα πτέρυγα στο πίσω τμήμα.
Στα νέα στοιχεία συγκαταλέγεται επίσης μια ελαφρώς κρυμμένη εισαγωγή αέρα στο καπό ενώ την εικόνα συμπληρώνουν ελαφρού κράματος τροχοί με σπορ ελαστικά και ένα ισχυρότερο σύστημα πέδησης πίσω τους.
Σε επίπεδο κινητήρα η Supra GRMN αναμένεται να παραλάβει έναν βελτιωμένο εξακύλινδρο κινητήρα, προέλευσης BMW, ο οποίος εφοδιάζει τις Μ2, Μ3 και M4 και ο οποίος στις συγκεκριμένες υλοποιήσεις κινείται στο φάσμα μεταξύ 530 και 550 ίππων. Μένει να αποδειχθεί αν θα προσφέρει την επιλογή συνδυασμού του με ένα μηχανικό κιβώτιο εκτός από το δεδομένο αυτόματο προς όφελος μιας πιο παραδοσιακής εμπειρίας.
Hyundai Ioniq 6 N
To Ioniq 5 N των 650 ίππων και των πάμπολλων ηλεκτρονικών συστημάτων που εγγυώνται από τη δυνατότητα drift μέχρι τον «φυσικό» ήχο ενός πανίσχυρου κινητήρα εσωτερικής, κατάφερε ως το πρώτο ηλεκτρικό «Ν» των Κορεατών να κερδίσει τις εντυπώσεις δημιουργώντας μεγάλες προσδοκίες για τις εκδόσεις επιδόσεων ηλεκτρικών μοντέλων διά χειρός Hyundai.
Πλέον η σκυτάλη περνάει στην έκδοση N του Ioniq 6, η οποία ξεκίνησε τις δοκιμές εξέλιξης στη Γερμανία. Αν και πρόκειται για την πρώτη αποτύπωσή του από τον φωτογραφικό φακό και προς το παρόν το δοκιμαστικό πρωτότυπο διατηρεί «ήπιους τόνους», η τελική του μορφή αναμένεται να αντλήσει στοιχεία από το εξωπραγματικό concept car RN22e.
H αφετηρία με το Ioniq 5 N όσο και η τεχνολογία θα είναι κοινή, κατ’ επέκταση θα πρέπει να περιμένουμε μια μπαταρία 84 kWh και δύο ηλεκτρικά μοτέρ με απόδοση τουλάχιστον 650 ίππων χωρίς να αποκλείονται οι εκπλήξεις με δεδομένη τη θέση του 6 στην γκάμα.
Όπως και να έχει πάντως με την ισχύ, το πιο αεροδυναμικό σχήμα του 6 αναμένεται εξ ορισμού να εξασφαλίζει ακόμα υψηλότερες επιδόσεις σε σχέση με το ηλεκτρικό crossover των Κορεατών.
VW Tayron
Έχοντας παρουσιάσει προσφάτως το νέο Tiguan, η VW προχωρεί στο επόμενο SUV βήμα της, το οποίο δεν είναι άλλο από ένα επταθέσιο SUV. Αν και κατά το παρελθόν η αντίστοιχη έκδοση είχε την ονομασία Tiguan Allspace, η νέα εκδοχή θα λανσαριστεί στην Ευρώπη με την ονομασία Tayron – στις ΗΠΑ αναμένεται να εξακολουθήσει να διατίθεται ως Tiguan Allspace.
O λόγος της αλλαγής συνδέεται με την εκ βάθρων αναθεώρησή του καθώς εκτός από το νέο μήκος, το νέο Tayron θα είναι σαφώς μεγαλύτερο σε πλάτος και ύψος από το ήδη γνωστό όσο και μεγαλύτερων διαστάσεων Tiguan, προσφέροντας νέα επίπεδα ευρυχωρίας και πρακτικότητας.
Παρά τις διαφοροποιήσεις, το Tayron θα έχει πολλά κοινά με τη νέα, δεύτερη γενιά του Tiguan, ξεκινώντας από την γκάμα κινητήρων που θα αποτελείται από ήπιες υβριδικές, plug-in υβριδικές εκδόσεις, ενώ δεν θα λείψει και το diesel.
Τα επίπεδα ισχύος θα διαμορφωθούν από 130 έως 272 ίππους με πολλούς ενδιάμεσους σταθμούς, ενώ σε ό,τι αφορά τις νέες plug-in εκδόσεις, εγγυώνται ιδιαίτερη αποδοτικότητα, κρίνοντας από τα μεγέθη του Tiguan που στην αντίστοιχης τεχνολογίας εκδοχή των 204 ίππων εμφανίζει κατανάλωση καυσίμου 0,5 λίτρων, εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 8 γρ./χλμ. και ηλεκτρική αυτονομία έως 129 χλμ.
Aston Martin DBS
H πρεμιέρα της νέας γενιάς του κορυφαίου μοντέλου των Βρετανών αναμένεται να πραγματοποιηθεί πριν την εκπνοή του έτους. Παρά το σύντομο του πράγματος, η Aston Martin έχει καταφέρει να κρατήσει «μυστικές» τις προδιαγραφές της νέας DBS, η οποία σε κάθε περίπτωση θα απομακρυνθεί σχεδιαστικά από όσα γνωρίζαμε από την προηγούμενη γενιά της.
Κυρίαρχο στοιχείο είναι το σαφώς αυξημένο πλάτος της κατασκευής, το οποίο αυτονόητα θα μεταφραστεί και σε μεγαλύτερα μετατρόχια αλλά και σε μια συνολικά ακόμα πιο επιβλητική εικόνα.
Στα στοιχεία που ξεχωρίζουν συγκαταλέγεται το χαρακτηριστικά μακρύ καπό, η πιο μυώδης προσέγγιση στους θόλους – ιδίως στους πίσω –, στα πρότυπα της σχεδιασμένης από τον Ian Callum, Vanquish, των αρχών του αιώνα, και ένα αεροδυναμικό στοιχείο στο πίσω τμήμα που θυμίζει την περιορισμένης παραγωγής Victor.
Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, υπάρχει μια έντονη φημολογία και παρά τις πολλές διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου ότι ο V12 των 5,2 λίτρων θα διατηρήσει τη θέση του κάτω από το καπό της νέας DBS.
Σε κάθε περίπτωση η ισχύς προδιαγράφεται καταιγιστική όπως και η υπερπληθώρα σε δυνατότητα ρυθμίσεων για το πλαίσιο και τα υπόλοιπα συστήματα, προς όφελος μιας σπορ εμπειρίας που όμως δεν θα υποσκάπτει τον GT χαρακτήρα του αυτοκινήτου.