Διεκδικώντας προνομιακό ρόλο στην προσπάθεια δημιουργίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων με χαμηλότερο από ό,τι σήμερα κόστος απόκτησης αλλά και διασφαλίζοντας το μέλλον της χάρη στην τάση που αποφέρει ήδη σημαντικά κέρδη σε Ευρωπαίους, Ασιάτες και άλλους ανταγωνιστές της, η Renault επαναφέρει στο προσκήνιο μέσω του νέου της βραχίονα με την ονομασία Ampere εμβληματικά μοντέλα του παρελθόντος της.
Οι αρχικές διακηρύξεις περί μελλοντικής επαναφοράς των Renault 4 και 5 ως αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων συμπληρώθηκαν την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου από την επίσημη προσθήκη σε αυτά και του Twingo (κεντρική φωτογραφία).
Η σχετική ανακοίνωση πραγματοποιήθηκε μέσω της ενημέρωσης του διευθύνοντος συμβούλου Luca de Meo και του οικονομικού διευθυντή Thierry Pieton προς υποψήφιους επενδυτές προβάλλοντας τις προοπτικές της Ampere, την οποία ο όμιλος Renault σχεδιάζει να εισαγάγει στο χρηματιστήριο το πρώτο εξάμηνο του 2024, αν πρώτα καταφέρει να επιτύχει την επιθυμητή αποτίμηση.
Στα αρχικά πλάνα για την Ampere περιλαμβάνεται η δημιουργία μιας γκάμας επτά μοντέλων τα οποία θα λανσαριστούν σταδιακά έως το 2031 με το σήμα Renault και την οποία θα απαρτίζουν τα Megane E-Tech, Scenic E-Tech, Renault 5, Renault 4, Twingo και δύο επιπλέον οχήματα αγνώστου ταυτότητος, ενταγμένα ωστόσο στις κατηγορίες B (supermini) και C (μικρομεσαία).
Βασικό στόχο του εγχειρήματος αποτελεί η εξίσωση των τιμών πώλησης των μοντέλων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας με θερμικούς κινητήρες και αυτών με ηλεκτροκινητήρα μέχρι το 2027-2028 ενώ στο εμπορικό πεδίο η Ampere θεωρεί ότι μπορεί να κατασκευάζει περίπου 300.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως μέχρι το 2025, τα οποία θα αυξηθούν σε ένα εκατομμύριο το 2031.
Επιστροφή στο μέλλον
Τρίθυρο ή πεντάθυρο (παραμένει σκοπίμως αδιευκρίνιστο στην πρωτότυπη έκδοση) το μελλοντικό Twingo είναι κατά τον Luca de Meo «ένα game changer μοντέλο που θα αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού, όπως ακριβώς συνέβη και με το αρχέτυπο 30 χρόνια πριν».
Ισχυρίζεται επίσης ότι θα διαθέτει την καλύτερη απόδοση στην κατηγορία του (πρόβλεψη μάλλον παρακινδυνευμένη με την πρόοδο που συντελείται από τους κινέζους κατασκευαστές) ενώ η τιμή εκκίνησής του υπολογίζεται χαμηλότερα των 20.000 ευρώ χωρίς καμιά μορφή επιδότησης.
Προσωπικό στοίχημα του De Meo αποτελεί επίσης η δημιουργία ενός προγράμματος χρήσης του αυτοκινήτου το οποίο θα «ζητεί» από τον οδηγό του λιγότερα από 100 ευρώ μηνιαίως.
Σε ό,τι αφορά την αποδοτικότητά του, με δεδομένο ότι η Renault έχει ήδη ανακοινώσει για το Renault 5 μπαταρίες χωρητικότητας 40 kWh και 52 kWh, το Twingo θα αξιοποιήσει τη μικρότερη με στόχο να εξασφαλίζει περίπου εννέα χιλιόμετρα απόστασης ανά κιλοβατώρα, άρα αυτονομία κίνησης μεταξύ 360-400 χλμ. με μία φόρτιση.
Ενταγμένο δε στη στρατηγική της Renault για «Made in France» μοντέλα για την οποία η μάρκα έχει δεσμευθεί απέναντι στην κυβέρνηση του Emmanuel Macron, το Twingo και άλλα αυτοκίνητα της Ampere θα κατασκευάζονται επί γαλλικού εδάφους διασφαλίζοντας υφιστάμενες θέσεις εργασίας – και δημιουργώντας νέες – για ευνόητους πολιτικούς λόγους.
O De Meo άλλωστε έχει αναφέρει ότι το πλάνο της Ampere δεν αφορά μόνο τη μάρκα Renault καθώς αυτή θα παράγει επίσης τουλάχιστον δύο μοντέλα για το brand της Alpine (για αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων), το επερχόμενο Micra για τη Nissan, ενώ θα υποστηρίξει και την εξέλιξη της Dacia, η οποία ξεκίνησε αναιμικά από πλευράς τεχνολογίας το ταξίδι της στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης.