Όποιες και αν ήταν οι προσδοκίες των tifosi για την εμφάνιση της Scuderia Ferrari στο πρόσφατο Grand Prix του Μαϊάμι, το αποτέλεσμα ήταν απλώς αποδεκτό: μια τρίτη θέση για τον Charles Leclerc στο βάθρο των νικητών (ασφαλώς όχι αυτονόητη τα τελευταία χρόνια για τους Ιταλούς), μια πέμπτη θέση για τον Carlos Sainz Jr. στη γενική κατάταξη και μερικοί πολύτιμοι βαθμοί για οδηγούς και ομάδα στα αντίστοιχα πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών.
Ευτυχώς για τη φήμη της μάρκας την παράσταση εκεί έκλεψε η «Dodici Cilindri» (ή 12Cilindri όπως είναι η επίσημη ονομασία της) που παρουσιάστηκε στο περιθώριο του Grand Prix για την συμπλήρωση 70 ετών από την πρώτη εμφάνιση της Ferrari στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Μιλώντας για αυτή ο Flavio Manzoni, επικεφαλής σχεδιασμού της μάρκας, δεν δίστασε να τη χαρακτηρίσει ως «το αυτοκίνητο που ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της».
«Δεν πρόκειται να γίνουμε ποτέ κατασκευαστές τέτοιων οχημάτων ελεύθερου χρόνου»
Η θέση της στην κορυφή της γκάμας των GT μοντέλων της Scuderia, ο πολύ σπάνιος πια V12 ατμοσφαιρικός κινητήρας της και η επένδυση στην οποία προχώρησαν οι Ιταλοί ώστε αυτός να εναρμονιστεί με τις σύγχρονες περιβαλλοντικές προδιαγραφές προκειμένου να κυκλοφορεί νόμιμα παντού, την καθιστούν αναμφίβολα ορόσημο, αν μάλιστα σκεφτούμε ότι αυτό το μοτέρ των 6,5 λίτρων αποδίδει 819 ίππους χωρίς τη χρήση turbo ή οποιαδήποτε άλλη μορφή υποβοήθησης.
Με τιμή εκκίνησης (στην Ιταλία) τις 395.000 ευρώ για την coupe έκδοση και τις 435.000 ευρώ για την ανοιχτή Spider (παραδόξως παρουσιάστηκαν ταυτόχρονα) αποτελεί μια ξεκάθαρη εξέλιξη της απερχόμενης Ferrari 812 Superfast, όπως επεσήμανε ο Enrico Galliera, επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ.
Ρωτώντας τον για τη σκοπιμότητα της ύπαρξής της την ώρα που η εταιρεία επενδύει στην ηλεκτροκίνηση ενδίδοντας ταυτόχρονα στον πειρασμό των SUV με την Purosangue, ο Galliera διευκρίνισε ότι η Purosangue δεν πρόκειται να ξεπεράσει το 20% των ετήσιων πωλήσεων της μάρκας «διότι δεν πρόκειται να γίνουμε ποτέ κατασκευαστές τέτοιων οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Δεν πιστεύουμε ότι η δουλειά μας ορίζεται από τα νούμερα, για αυτό και δεν αποκαλύπτουμε στόχους πωλήσεων».
Τόνισε επίσης ότι το μέλλον της Ferrari δεν σχετίζεται με συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων και ότι οι φιλοδοξίες της περνούν μέσα από τη διεύρυνση της γκάμας της σε νέες κατηγορίες που μπορούν να εξυπηρετήσουν τους σκοπούς μας για ακόμη μεγαλύτερη κερδοφορία ανά αυτοκίνητο.
Παράδοξο αλλά αληθινό
Καθώς ο Manzoni μιλούσε για την αισθητική της 12Cilindri, ανέφερε ότι σε έναν κόσμο «γεμάτο ψεύτικες λεπτομέρειες και fake αεροδυναμικά βοηθήματα η Ferrari δεν θα κατέφευγε ποτέ σε λύσεις εντυπωσιασμού που δεν εξυπηρετούν πραγματικές ανάγκες. Αχρείαστοι διαχύτες και απολήξεις εξάτμισης δεν μας αφορούν».
Στην ερώτηση ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για εκείνους πέρα από τις επιδόσεις η απάντηση ήταν αναπάντεχη. «Οι επιδόσεις δεν είναι ποτέ αντικείμενο προβληματισμού για εμάς. Με επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα) σε 2,9 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα που ξεπερνά τα 330 χλμ./ώρα οι προκλήσεις βρίσκονται αλλού. Πόση τεχνολογία από την F1 μπορείς να αξιοποιήσεις σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο αλλά και πώς θα συνδυάσεις την άνεση, την πολυτέλεια και την οδηγική εμπειρία που πρέπει να προσφέρει με έναν ήχο από Ferrari ο οποίος πρέπει να συμμορφώνεται με τους περιορισμούς που ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Δεν υπάρχει όμως τίποτα που δεν μπορούμε να πετύχουμε. Εσείς μπορεί να σταθείτε στις τρεις οθόνες ή στον τρόπο που διαχωρίζουμε τον ζωτικό χώρο του οδηγού από τον συνοδηγό. Εμείς, μεταξύ άλλων, εστιάσαμε την προσοχή μας στην ύπαρξη φυσικών διακοπτών στο εσωτερικό ως τεχνολογικά κοσμήματα σε αυτό».
Το αυτοκίνητο θα διατίθεται από το 2025 με βάρος από 1.560 κιλά για την coupe και από 1.620 κιλά για τη Spider, μεγέθη αυξημένα κατά σχεδόν 35 κιλά σε σχέση με την 812 Superfast αλλά διόλου παράλογα σε ένα μοντέλο αυτής της κλάσης.