Τρία αυτοκίνητα του κοντινού μέλλοντος με πολύ διαφορετικό ύφος και βλέψεις που αποδεικνύουν ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί τον νέο κανόνα.
Mercedes-AMG EQA
Στην πρόσφατη έκθεση του CES στο Las Vegas, η γερμανική φίρμα επανέφερε (η παγκόσμια πρώτη είχε πραγματοποιηθεί στην έκθεση του Μονάχου τον περασμένο Οκτώβριο) το Concept CLA, δίνοντας μια πρώτη όσο και εμπεριστατωμένη γεύση της νέας γενιάς των «μικρών» της, η οποία θα έχει ως αφετηρία μια νέα ευέλικτη αρχιτεκτονική ονόματι ΜΜΑ, σχεδιασμένη με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση.
Στην προκειμένη περίπτωση ωστόσο έχουμε να κάνουμε με τη μετεξέλιξη της CLA στην κορυφαία έκφρασή της καθώς όπως προδίδουν λεπτομέρειες όπως οι μεγάλοι τροχοί, τα διάτρητα δισκόφρενα «πίσω τους» αλλά και η υποψία ενεργού lip spoiler πρόκειται για μια υλοποίηση με τη σφραγίδα της AMG.
Η επίμαχη έκδοση θα πρέπει να αναμένεται από τα τέλη του 2025 και είναι πολύ νωρίς για «προγνωστικά», ωστόσο θα πρέπει να θεωρηθεί δεδομένη η παρουσία ενός δίδυμου ηλεκτρικών μοτέρ στην αθέατη πλευρά της όσο μια ακόμα εντονότερη παρουσία τεχνητής νοημοσύνης σε ό,τι αφορά την ψηφιακή τεχνολογία.
ΜΙΝΙ Aceman
Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου Countryman που η MINI λανσάρισε προσφάτως με μια πληθώρα επιλογών, είναι η σημαντική αύξηση των διαστάσεών του, η οποία εκτός από την προφανή επιπλέον χρηστικότητα, εξασφάλισε τον απαραίτητο χώρο για μια νέα μελλοντική προσθήκη στην γκάμα της βρετανογενούς φίρμας με τη μορφή ενός μικρού crossover.
Ο λόγος φυσικά για το Aceman, το οποίο η MINI είχε παρουσιάσει ως concept πριν από περίπου δύο χρόνια και όπως αποδεικνύουν οι κατασκοπικές λήψεις, η τελική του μορφή θα μείνει απολύτως πιστή στις αναλογίες του πρωτότυπου.
Σε αντίθεση με το μεγαλύτερο Countryman, το Aceman θα διατεθεί αποκλειστικά ως ηλεκτροκίνητο, έχοντας πολλά κοινά στοιχεία με το νέο ΜΙΝΙ Cooper Electric, κάτι που σημαίνει ότι θα αξιοποιήσει μπαταρίες 40,7 και 54,2 kWh και ένα ηλεκτρικό μοτέρ σε εκδοχές ισχύος 184 και 218 ίππων, χωρίς βέβαια να αποκλείονται εκδόσεις με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, αν και αυτό το προνόμιο θα αφορά εκείνες με τα διακριτικά JCW.
Porsche Cayenne EV
Με την ηλεκτρική Macan έτοιμη προς διάθεση, η Cayenne είναι το επόμενο μοντέλο της Porsche που από το 2026, στη νέα γενιά της, θα ασπαστεί την ηλεκτροκίνηση.
Σε αντίθεση με ό,τι θα περίμενε κανείς, αφετηρία για την Cayenne EV θα αποτελέσει η ίδια αρχιτεκτονική (PPE) όπου βασίζεται και η ηλεκτρική Macan από την οποία προέρχεται και το αμάξωμα του συγκεκριμένου δοκιμαστικού πρωτοτύπου σε μια «διογκωμένη» εκδοχή.
Αυτό που θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο πάντως είναι ότι η μπαταρία της Cayenne EV θα έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα από 100 kWh, αλλά θα διαθέτει την ίδια αρχιτεκτονική 800 Volt που επιτρέπει ταχεία φόρτιση εφόσον είναι διαθέσιμος ταχυφορτιστής DC ή υιοθετεί μια διαιρούμενη λογική και πάλι προς όφελος της ταχύτερης φόρτισης σε μικρότερης ισχύος φορτιστές.
Στις προδιαγραφές της Cayenne EV θα περιλαμβάνεται η ευφυώς ενεργή αερανάρτηση δύο θαλάμων και δύο βαλβίδων που παρουσιάστηκε στην Panamera καθώς και σύστημα τετραδιεύθυνσης και διαχείρισης ροπής στον πίσω άξονα. Η ισχύς θα προέρχεται de facto από δύο ηλεκτρικά μοτέρ χωρίς προς το παρόν να έχουν γίνει γνωστά τα μεγέθη, αν και προδιαγράφονται γενναιόδωρα.