Μπορεί οι ονομασίες της πλειονότητας των παρακάτω μοντέλων να ηχούν οικείες, όσα εκπροσωπούν όμως δείχνουν να αποτυπώνουν νέες ταχύτητες εξέλιξης από την αυτοκινητοβιομηχανία.

Mercedes GLC EV

H EQC υπήρξε εφαλτήριο για την ηλεκτρική εποχή της Mercedes και πλέον ετοιμάζεται να δώσει τη σκυτάλη σε ένα νέο μοντέλο που επίσης θα αποτελέσει τομή για την ηλεκτρική συνέχεια των Γερμανών. Αρχικά, η νέα EQC δεν θα ονομάζεται EQC αλλά GLC με τεχνολογία EQ, ακολουθώντας τη νέα στρατηγική της Mercedes σε ό,τι αφορά τα νεότερα ηλεκτρικά της μοντέλα όπως αυτή αποτυπώθηκε πρώτα από την ηλεκτρική G-Class.

H συγκεκριμένη λογική θα έχει επίδραση και στη σχεδίαση των νέων μοντέλων, με την GLC συγκεκριμένα να μην ξεχωρίζει σημαντικά από τις υπόλοιπες βενζινοκίνητες και ήδη γνωστές εκδόσεις του μοντέλου. Τη διαφορά θα αναλάβει να κάνει η όψη της, η οποία θα ακολουθήσει τα σχεδιαστικά πρότυπα τoυ CLA Concept και θυμίζοντας λίγο αισθητικά την πειραματική Vision EQXX.

Σε ό,τι αφορά το hardware η ηλεκτρική GLC αναμένεται να έχει ως αφετηρία τη νέα, σχεδιασμένη με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση πλατφόρμα MB.EA. Αν και προς το παρόν δεν υπάρχουν σαφείς πληροφορίες, η αρχιτεκτονική θα συνδυάζεται δεδομένα με νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρες και νέας χημικής σύστασης και βελτιωμένης αποδοτικότητας μπαταρίες.

Ακόμα σημαντικότερο ίσως είναι ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα συνδυάζεται επίσης και με κύκλωμα 800 Volt, κάτι που, με τη συνδρομή ταχυφορτιστή DC, θα συνεπάγεται ιδιαιτέρως βραχείς χρόνους φόρτισης. Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα η έλευση της GLC EV δεν έχει ακόμα κλειδώσει χρονικά, αν και μια ασφαλής εκτίμηση είναι ότι η γερμανική φίρμα θα περιμένει ευνοϊκότερες συνθήκες.

Dacia Jogger

Ένα από τα πλέον προσιτά επταθέσια μοντέλα της αγοράς ετοιμάζεται να υποδεχθεί μια σειρά αναβαθμίσεων που θα φροντίσουν να το εναρμονίσουν με τις νεότερες εξελίξεις στο συνεχώς εξελισσόμενο σχεδιαστικό και τεχνολογικό οπλοστάσιο της Dacia.

Σε αισθητικό επίπεδο είναι ήδη προφανές ότι το ανανεωμένο Jogger θα προσεγγίσει τα νεότερα Dacia Bigster και Duster υιοθετώντας ανάλογα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά στην όψη του όπου ήδη διακρίνονται η πιο λεπτή γρίλια, τα επίσης σαφώς πιο λεπτά φώτα, η τετραγωνισμένη εισαγωγή αέρα και ο πιο στιβαρός προφυλακτήρας.

Σημαντικές αναβαθμίσεις προδιαγράφονται και για το εσωτερικό όπου το Jogger θα επωφεληθεί από μια μεγαλύτερη κεντρική οθόνη με νέο interface σε συνδυασμό με έναν νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων στα πρότυπα του Bigster. Ανακατατάξεις θα υπάρξουν και σε ό,τι αφορά τα κινητήρια σύνολα, με επικρατέστερο σενάριο την τοποθέτηση ενός ήπια υβριδικού συνόλου 130 ίππων στη βάση της γκάμας.

Κάθε άλλο παρά απίθανο θα πρέπει να θεωρείται το Jogger να εντάξει στην γκάμα του το υβριδικό σύνολο των 155 ίππων που εμφανίστηκε στο Bigster, σε αντικατάσταση του αντίστοιχης λογικής υβριδικού συνόλου 140 ίππων που εφοδιάζει την τρέχουσα εκδοχή του.

KIA EV2

Μετά το EV3 η KIA ετοιμάζει την επόμενη αμιγώς ηλεκτρική προσθήκη στην γκάμα της σε μια άκρως ενδιαφέρουσα για την Ευρώπη κατηγορία καθώς το EV2, όπως θα ονομάζεται, θα υιοθετήσει τη μορφή ενός περιορισμένων διαστάσεων υπερυψωμένου hatchback, το οποίο θα τοποθετηθεί στη βάση της γκάμας των EV της ΚΙΑ και θα διατεθεί σε τιμές κάτω των 25.000 ευρώ.

Αφετηρία για το νέο μοντέλο θα αποτελέσει η πολυχρηστική πλατφόρμα του ομίλου E-GMP όπου ήδη βασίζονται τα EV3, ΕV6 και EV9, με τις προδιαγραφές του να προσιδιάζουν στη βασική έκδοση του EV3. Ετσι αν και θεωρητικά η συγκεκριμένη πλατφόρμα μπορεί να υποστηρίξει δύο μοτέρ οι compact διαστάσεις του νέου μοντέλου συνεπάγονται ότι θα είναι διαθέσιμο με ένα και μόνο μοτέρ.

Κατά τα άλλα όπως είναι ήδη προφανές, το EV2 υιοθετεί μια τετραγωνισμένη σιλουέτα που θυμίζει το Soul αλλά και το EV9 σε σμίκρυνση, με τις λεπτομέρειες όπως τα φώτα να έχουν την ίδια αισθητική προέλευση όπως επιβάλλει η σχεδιαστική φιλοσοφία, «Opposites United», που εισήγαγε το μεγαλύτερο SUV των Κορεατών. Προς το παρόν δεν υπάρχουν περαιτέρω πληροφορίες, εκτός φυσικά από την επιβεβαίωση της KIA ότι το EV2 θα είναι ένα αυτοκίνητο προσανατολισμένο στην ευρωπαϊκή αγορά, το οποίο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο των Κορεατών στη Σλοβακία.

Renault Clio

To Clio θα συμπληρώσει το 2025 35 συναπτά έτη παρουσίας του στην γκάμα της Renault και πλέον ετοιμάζεται να υποδεχθεί μια ακόμα νέα γενιά. Αν και είναι νωρίς για να υπάρξει σαφές χρονοδιάγραμμα, οι πληροφορίες τοποθετούν το νέο Clio στο 2026.

Σε σχεδιαστικό επίπεδο το νέο Clio θα ακολουθήσει μια εντελώς διαφορετική κατεύθυνση από τα νεότερα ηλεκτρικά Renault, αντλώντας τις σχεδιαστικές του επιρροές από μοντέλα όπως το Rafale και το πρόσφατο, επιβλητικό concept Symbioz. Εξάλλου επίκεντρο για το νέο Clio θα εξακολουθούν να αποτελούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν και η έμφαση στη νέα γενιά θα δοθεί στην υβριδική τεχνολογία, η οποία αναμένεται να αποτελεί κοινή συνισταμένη όλων των διαθέσιμων μελλοντικών εκδόσεων του γαλλικού μοντέλου.

Δεδομένα θα υπάρξουν ήπιες υβριδικές όσο και full hybrid εκδόσεις με την προσφιλή διάταξη της Renault, η οποία προτιμά την υιοθέτηση μικρών μπαταριών και τη συνεργασία ηλεκτρικού μοτέρ και κινητήρα εσωτερικής καύσης προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση ενέργειας χωρίς περίτεχνες και κυρίως με μεγάλο βάρος λύσεις.

Αυτό που θα πρέπει να θεωρείται εξίσου δεδομένο είναι ότι οι Γάλλοι θα αναθεωρήσουν την αρχιτεκτονική όπου βασίζεται το Clio. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις στελεχών της γαλλικής φίρμας, θα αξιοποιηθεί μια τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας όπου βασίζονται τα νεότερα ηλεκτρικά της μοντέλα, προσαρμοσμένη στις ανάγκες των υβριδικών συνόλων του Clio με στόχο την ελαχιστοποίηση του κόστους.

ΒMW Neue Klasse Sedan

Αν και με βάση τις πρόσφατες συστάσεις των Βαυαρών είναι η iX3 που από το 2025 θα αναλάβει το βάρος των συστάσεων για το νέο ηλεκτρικό κεφάλαιο της BMW με εφαλτήριο μια νέα αρχιτεκτονική ονόματι Neue Klasse, σε μικρή χρονική απόσταση θα ακολουθήσει με αφετηρία το ίδιο δάπεδο και τεχνολογία η νέα Σειρά 3, η οποία εκτός από τις βενζινοκίνητες θα είναι διαθέσιμη και σε αμιγώς ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

O φωτογραφικός φακός εντόπισε αμφότερες τις παραλλαγές «κινητήρα», κοινή συνισταμένη των οποίων εκτός από την τεχνολογική βάση αποτελεί και η σχεδίαση που μένει πιστή στο πνεύμα του πρωτότυπου Vision Neue Klasse που η BMW παρουσίασε τον Σεπτέμβριο του 2023 στην έκθεση του Μονάχου.

Στην αθέατη πλευρά της εκτός από το νέο δάπεδο θα βρεθεί η έκτη κατά σειρά γενιά της τεχνολογίας eDrive, η οποία συνοπτικά υπόσχεται 30% περισσότερη αυτονομία, κατά 30% μικρότερους χρόνους φόρτισης αλλά και κατά 25% μεγαλύτερη αποδοτικότητα από τους ηλεκτροκινητήρες και τα συστήματα διαχείρισης ενέργειας.

Να σημειωθεί ότι η Neue Klasse θα μπορεί να υποστηρίξει τη φιλοξενία έως τεσσάρων ηλεκτρικών μοτέρ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ισχύ των εκδόσεων Μ που δεδομένα θα υπάρξουν σε δεύτερο χρόνο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν και προσιτές εκδόσεις με ένα τοποθετημένο πίσω ηλεκτρικό μοτέρ.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, η νέα Σειρά 3 αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της το 2026.

Ferrari Roma

H Roma έκανε την εμφάνισή της μόλις το 2020, ωστόσο η Ferrari ήδη προετοιμάζει το μοντέλο που θα την αντικαταστήσει στη βάση της γκάμας της.

Προς το παρόν, αν και οι λεπτομέρειες της σχεδίασης παραμένουν κρυμμένες πίσω από βαρύ καμουφλάζ, το μακρύ καπό, το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ, οι θηριώδεις θόλοι και το επιβλητικό πίσω τμήμα, ακόμα και οι απολήξεις της εξάτμισης δείχνουν ότι το νέο μοντέλο δεν θα «εκτραπεί» ριζικά σε σχέση με τις αναλογίες της Roma.

Παρ’ όλα αυτά τόσο το αμάξωμα όσο και οι λεπτομέρειες όπως τα φώτα και τα αεροδυναμικά στοιχεία αναμένεται να υποστούν εκτεταμένη αναθεώρηση και μένει να αποδειχθεί αν η «νέα» Roma θα αντλήσει επιρροές από τη νεότερη GT πρόταση της Ferrari, 12Cilindri. Στην περίπτωση του ήδη υφιστάμενου μοντέλου τον ρόλο του κινητήρα καλούνταν να επιτελέσει ένας V8 με χωρητικότητα 3,9 λίτρα, απόδοσης 620 ίππων και 760 Nm ροπής.

Αυτό που θα πρέπει να θεωρείται εξίσου δεδομένο είναι η αύξηση ισχύος, αν και είναι πολύ νωρίς ακόμα προκειμένου να πει κανείς με βεβαιότητα αν αυτή θα προκύψει από ένα μικρότερης χωρητικότητας V8 ή από ένα V6 που θα συνδυαστεί με υβριδική τεχνολογία καθώς η Ferrari έχει δηλώσει ότι επιθυμεί το 80% των πωλήσεών της να αποτελείται από αυτοκίνητα υβριδικής και ηλεκτρικής τεχνολογίας έως το 2030.

Nissan Leaf

H ιαπωνική φίρμα έχει επιβεβαιώσει από το 2021 ότι η νέα γενιά του Leaf θα απεμπολήσει τον χαρακτήρα του hatchback προς όφελος ενός crossover αμαξώματος με απολύτως σύγχρονα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Αισθητική έμπνευση θα αποτελέσει το πρωτότυπο Chill Out που η Nissan παρουσίασε πριν από τρία χρόνια, όπως επιβεβαιώνει μια κατ’ αντιπαράσταση σύγκριση του επίμαχου concept με την πρώτη εμφάνιση του Leaf ως δοκιμαστικού πρωτοτύπου.

Στις λεπτομέρειες ξεχωρίζουν τα λεπτά, αυστηρά γεωμετρικά φώτα μπροστά και τα τρισδιάστατα που θυμίζουν το Nissan Ζ στο πίσω τμήμα.

Ένα ακόμα στοιχείο που ξεχωρίζει είναι η παρουσία αναδυόμενων χειρολαβών αλλά κυρίως η χάραξη της οροφής και η απόληξή της στο πίσω τμήμα που προσδίδει στο Leaf τον χαρακτήρα ενός fastback, όπως επιβάλλουν οι τελευταίες τάσεις στο design των αυτοκινήτων.

Αφετηρία για το νέο Leaf θα αποτελέσει η αρχιτεκτονική AmpR, η οποία έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Renault. Αυτό δεν αποκλείεται να μεταφραστεί και σε ανάλογη ηλεκτρική τεχνολογία με το Renault Megane E-Tech, το οποίο αξιοποιεί μπαταρίες 40 και 60 kWh σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 130 έως 220 ίππων.

Σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση του εσωτερικού αναμένεται να αντλήσει τις επιρροές της από το Ariya τόσο σε ψηφιακό όσο και σε επίπεδο υλικών. Να σημειωθεί ότι όπως και η προηγούμενη γενιά του το νέο Nissan Leaf θα κατασκευάζεται στο βρετανικό εργοστάσιο του Sunderland, διαδικασία που θα ξεκινήσει το 2026.