Οταν εμφανίστηκε το ηλεκτρικό είδος ή μάλλον για την ακρίβεια όταν επανεμφανίστηκε δυναμικά, η διαδικασία φόρτισης ήταν το τελευταίο που απασχολούσε το φιλοθέαμον κοινό καθώς η ηλεκτροκίνηση από μόνη της στα μέσα της πρόσφατης δεκαετίας του 2000 αρκούσε για να εντυπωσιάσει, ασχέτως αν απαιτούνταν άπειρες… εργατοώρες από μια πρίζα για να αναπληρώσει την ενέργεια των μπαταριών των πρώτων ηλεκτροκίνητων. Ευτυχώς πλέον τα πράγματα έχουν αλλάξει δραστικά προς το καλύτερο σε ό,τι αφορά τη διαδικασία φόρτισης και τους χρόνους που απαιτούνται. Ωστόσο, για τους περισσότερους οι όροι γρήγορη, ταχεία και υπερταχεία φόρτιση μπορεί να εξακολουθούν να αποτελούν γρίφους ή απλά συνώνυμα, πράγμα που δεν ισχύει – τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση. Αν και η πλειονότητα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι συμβατή με τους περισσότερους διαφορετικούς φορτιστές που θα… συναντήσουν στον δρόμο τους, από το είδος του εκάστοτε φορτιστή εξαρτάται και η ταχύτητα αναπλήρωσης της ενέργειας των μπαταριών. Πριν υπεισέλθουμε ωστόσο στα είδη, αξίζει να σημειωθεί ότι οι μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων απαιτούν συνεχές ρεύμα για την επαναφόρτισή τους. Αν και ο Εντισον επικράτησε του Τέσλα στο αρχέτυπο εμπορικού πολέμου των ρευμάτων που ουσιαστικά υπερέβη τις εφευρέσεις αμφοτέρων, οι τυπικές οικιακές πρίζες όσο και τα wallbox τροφοδοτούνται με εναλλασσόμενο ρεύμα από το δίκτυο. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά οχήματα εφοδιάζονται με μετατροπείς AC/ DC που αναλαμβάνουν τη μετατροπή του εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) σε συνεχές (DC). Ως αποτέλεσμα είναι επί της ουσίας οι δυνατότητες του συγκεκριμένου μετατροπέα που τελικώς επηρεάζουν την ταχύτητα φόρτισης των EV.
Μία λειτουργία, πολλά είδη
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.