H προηγούμενη γενιά του Peugeot 3008 υπήρξε εν έτει 2012 το πρώτο μοντέλο στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας που συνδύαζε την υβριδική τεχνολογία με την πετρελαιοκίνηση, πιστώνοντας τη γαλλική φίρμα με μια αδιαμφισβήτητη καινοτομία.
Αν και το χρονικό διάστημα από το 2012 είναι μικρό, έκτοτε, πλην της δεδομένης όσο και θεαματικής αλλαγής του 3008 το οποίο έχει υποδεχθεί τη νέα γενιά του, οι μεταβολές που έχουν συντελεστεί στην αυτοκινητοβιομηχανία ως σύνολο, λόγω μιας σειράς αλληλένδετων παραγόντων που θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως σε έναν βαθμό απρόβλεπτοι, είναι ριζικές και πιο ταχείες από τους συνήθεις ρυθμούς του κλάδου. Το αποτέλεσμα είναι ότι η ηλεκτροκίνηση, αν και αποτελούσε ανέκαθεν «παράπλευρη» ενασχόληση της αυτοκινητοβιομηχανίας, πλέον έχει περάσει στο προσκήνιο συμπαρασύροντας αναλόγως και την εξέλιξη των αυτοκινήτων. Αυτό το γενικό συμπέρασμα, το οποίο ταυτόχρονα αποτελεί αίτημα από και για την αυτοκινητοβιομηχανία, θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι προσεγγίζεται με τρόπους ισάριθμους των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Στην περίπτωση της Peugeot, η τρέχουσα προσέγγιση μπορεί εκ πρώτης όψεως να δείχνει πολύ ηπιότερη από το παράδειγμα του προαναφερθέντος πρωτοπόρου Peugeot 3008 Hybrid4 και άλλες πιο «τολμηρές» κινήσεις από τον ανταγωνισμό, ωστόσο επί της ουσίας πρόκειται για μια πιο ολοκληρωμένη και σαφώς πιο προσγειωμένη στρατηγική, η οποία, αν και μένει να αποδειχθεί κατά πόσο θα τη δικαιώσει, έχει όλες τις προϋποθέσεις για να ευοδωθεί. Το σκεπτικό είναι αφοριστικά απλό όσο και πληθωρικό και προβλέπει, με αφετηρία το 2019, την παρουσία μιας ηλεκτροκίνητης έκδοσης για κάθε μοντέλο, το οποίο όμως, όπως έχει υπογραμμίσει ο επικεφαλής της φίρμας, Jean Philippe Imparato, ηλεκτροκίνητο ή μη, θα «είναι πάντα ένα αυθεντικό Peugeot», απηχώντας απαρέγκλιτα τα επιτεύγματα των Γάλλων σε όρους design και οδηγικών εμπειριών.
Ενδεικτική της προσέγγισης της Peugeot στην ηλεκτροκίνηση σε προϊοντικό επίπεδο είναι η πρόσφατη παρουσίαση από την έκθεση στο Παρίσι των plug-in υβριδικών εκδόσεων των 508 Sedan και Station Wagon, καθώς και του εξαιρετικά δημοφιλούς 3008. Φαινομενικά, οι plug-in υβριδικές παραλλαγές των τριών μοντέλων που θα είναι διαθέσιμες από το β’ εξάμηνο του 2019 δεν έχουν καμία διαφορά από τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδόσεις τους, με εξαίρεση φυσικά το σύνολο το οποίο τα κινεί. Ωστόσο, το τελευταίο, εκτός από τον προφανή στόχο της επιπλέον αποδοτικότητας, φροντίζει παράλληλα κατά περίπτωση να προσθέσει το «κάτι παραπάνω» στα εγνωσμένου κύρους χαρακτηριστικά των μοντέλων, διευρύνοντας περαιτέρω τις επιλογές που θα έχει ο δυνητικός αγοραστής τους, στοιχείο το οποίο αποτυπώνει τη διαφορά στην αντιμετώπιση της Peugeot ως προς την ηλεκτροκίνηση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η προσέγγιση του 3008, το οποίο θα επωφεληθεί από δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, την «απλή» Hybrid και την κορυφαία GT Hybrid4, η οποία εισάγει στην εξίσωση του γαλλικού crossover την τετρακίνηση, η οποία ως γνωστόν δεν συμπεριλαμβάνεται στα χαρακτηριστικά των συμβατικών εκδόσεών του. Το plug-in υβριδικό σύνολο το οποίο εξοπλίζει το 3008 GT Hybrid4 αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με απόδοση 200 ίππους και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα για κάθε άξονα, εξασφαλίζοντας στο γαλλικό SUV συνδυαστική ισχύ 300 ίππων και κίνηση στους τέσσερις τροχούς και δίνοντάς του δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα. Ταυτόχρονα, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του 3008 Hybrid4 περιορίζονται σε 49 γρ./100 χλμ., ενώ προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης για 50 χλμ. βασιζόμενο αποκλειστικά στην ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών ιόντων λιθίου απόδοσης 13,2 kWh με τις οποίες εξοπλίζεται. Σε ό,τι αφορά την έκδοση Hybrid, η οποία θα είναι διαθέσιμη στην περίπτωση τόσο του 3008 όσο και των δύο εκδόσεων αμαξώματος του 508, επωφελείται από τον συνδυασμό ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης με ισχύ 180 ίππων και ενός ηλεκτρικού μοτέρ, εξασφαλίζοντας συνδυαστική ισχύ 225 ίππων. Το plug-in υβριδικό σύνολο συμπληρώνουν μπαταρίες μικρότερης απόδοσης, 11,8 kWh, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 40 χλμ. ενώ σύμφωνα με τις συστάσεις οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα διαμορφωθούν κάτω από τα 49 γρ./χλμ.
Εξίσου ενδεικτικό της αντιμετώπισης της Peugeot στην ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να θεωρηθεί το γεγονός ότι στην περίπτωση των plug-in υβριδικών 508 ο χώρος αποσκευών παραμένει ανέπαφος σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις τους, αλλά και ότι το 3008 Hybrid4 ενσωματώνει μια διαφορετικής γεωμετρίας πίσω ανάρτηση προς ενίσχυση της παρεχόμενης άνεσης.
Πλην της plug-in υβριδικής τριπλέτας, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από την Peugeot, την ηλεκτροκίνηση θα «ασπαστεί» και η νέα γενιά του 208 ενσωματώνοντας εξαρχής στην γκάμα της μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, ενώ το ίδιο θα συμβεί και με το 2008 από το 2020, υπό το ίδιο ακριβώς σκεπτικό της εναλλακτικής επιλογής, η οποία υπακούει στις ίδιες αρετές με τις συμβατικές εκδόσεις, αλλά και ενισχύοντας, με έναν διαφορετικό τρόπο, τις δυνατότητές τους.
Σπορ εξηλεκτρισμός
Τα ηλεκτροκίνητα σχέδια της Peugeot, σύμφωνα με νεότερες ανακοινώσεις της φίρμας, δεν θα περιοριστούν μόνο στα μοντέλα που αποτελούν στον πυρήνα της γκάμας της, αλλά θα επεκταθούν και στις σπορ προσανατολισμού εκδόσεις τους, χωρίς ωστόσο να λείψουν και οι νέες προσθήκες, συμπεριλαμβανομένου ενός sportscar. To τελευταίο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ανταποκριθεί στις προσδοκίες που δημιούργησε η πρόσφατη παρουσία τού χάρμα ιδέσθαι Peugeot e-Legend Concept, στο Παρίσι, και θα αναλάβει να οδηγήσει τη δεδομένη σπορ αίγλη της φίρμας στο μέλλον και υπό διαφορετική οπτική. Σε ό,τι αφορά τις λιγότερο «αιθέριες» ηλεκτροκίνητες αλλά με σαφώς μεγαλύτερο «γκελ» σπορ υπάρξεις, αξίζει να σημειωθεί ότι η GTi έκδοση του 208 θα εντάξει στο λεξιλόγιό της την ηλεκτροκίνηση, μεταβολή που αν η Peugeot τηρήσει την υπόσχεσή της περί πίστης στις διαχρονικές της αξίες προδιαγράφεται θεαματική.