Η πρώτη γενιά του Zoe εμφανίστηκε το 2012, αποτελώντας μέλος της εξαιρετικά ευάριθμης τότε ελίτ των ηλεκτροκίνητων και ως μία από τις προσιτές επιλογές του ακόμη εξωτικού είδους. Το ευρωπαϊκό κοινό ανταποκρίθηκε συνεπικουρούμενων των συνεχών βελτιώσεων από την πλευρά της Renault που, σε αντίθεση με τον συνήθη τριετή κύκλο ζωής των αυτοκινήτων, ακολούθησε μια διαφορετική προσέγγιση, φροντίζοντας κάθε δύο χρόνια να προσφέρει μια ουσιαστική βελτίωση που αφορούσε το δίπτυχο κινητήρα-μπαταρίας, ενισχύοντας κατά περίπτωση τόσο τις επιδόσεις όσο και την αυτονομία του ηλεκτρικού supermini της. Μόλις προσφάτως το Zoe υποδέχθηκε τη νέα γενιά του, η οποία, αν και υπακούει στην ίδια εξελικτική λογική, υπόσχεται θεαματικές βελτιώσεις επί της ουσίας είτε ιδωμένης υπό το ηλεκτρικό πρίσμα είτε με αμιγώς αυτοκινητικούς όρους, με δεδομένο και ότι πλέον το είδος δεν ανήκει στις κουίντες αλλά στο προσκήνιο της αυτοκίνησης.
Ξεκινώντας από τον σκληρό πυρήνα της ύπαρξής του, η νέα γενιά του εφοδιάζεται με μια μεγαλύτερη σε απόδοση αλλά αντίστοιχη σε μέγεθος μπαταρία με ονομαστική ισχύ 52 kWh, η οποία τού εξασφαλίζει αυτονομία 390 χλμ. βάσει του νέου αυστηρότερου πρωτοκόλλου WLTP.
Για τους αριθμολάγνους, το μέγεθος αυτό αντιστοιχεί σε κατά 20% βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη γενιά προσέφερε αυτονομία 150 χλμ. Σε ό,τι αφορά τη φόρτιση, μπορεί να πραγματοποιηθεί σε εννέα ώρες και 25 λεπτά μέσω Wallbox 7,0 kW, ενώ υπάρχει υποδοχή για φόρτιση με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 50 kW, η οποία μπορεί να αναπληρώσει την απαιτούμενη ενέργεια των 192 κυψελών ιόντων λιθίου για 145 χλμ. σε μισή ώρα.
Παράλληλα με την αναβάθμιση μπαταρίας, η νέα γενιά του ηλεκτροκίνητου supermini υποδέχεται στην γκάμα του ένα νέο και ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ με την κωδική ονομασία R135, το οποίο θα είναι διαθέσιμο μαζί με τον ήδη γνωστό ηλεκτροκινητήρα R110 των 108 ίππων.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.