Δείτε ποια είναι τα 24+1 μοντέλα τα οποία θα καθορίσουν την τετράτροχη πραγματικότητα σε Ελλάδα και Ευρώπη τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε.
Mercedes-Benz CLA

Η απουσία διαδόχου της υφιστάμενης A-Class, αλλά κυρίως η τεχνολογία που θα φέρει η ολοκαίνουργια CLA (οι πωλήσεις της οποίας θα ξεκινήσουν μετά την άνοιξη και στη χώρα μας), την καθιστούν μία από τις σημαντικότερες πρεμιέρες των τελευταίων ετών καθώς μέσω αυτής λανσάρεται η αιχμή των νέων τεχνολογιών της Mercedes.
Αξιοποιώντας τη «state of the art» πλατφόρμα MMA με ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V εξασφαλίζονται πολύ χαμηλοί χρόνοι φόρτισης σε συνεχές ρεύμα, με αποτέλεσμα να αρκούν 10 λεπτά της ώρας για την ανάκτηση ενέργειας που θα καλύψει μια απόσταση 300 χλμ. Το νέο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης εδράζεται σε ηλεκτροκινητήρα 200 kW απόδοσης 272 ίππων στις δικίνητες εκδόσεις, με κιβώτιο δύο ταχυτήτων στον πίσω άξονα και ακόμη έναν ηλεκτροκινητήρα 80 kW στις τετρακίνητες 4MATIC εκδόσεις.
Τις διαφορετικές αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις του μοντέλου θα εξοπλίζουν νέες μπαταρίες χωρητικότητας 58 kWh (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) και 85 kWh (κοβαλτίου, νικελίου, μαγγανίου) με χαμηλότερο βάρος, μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και μικρότερες διαστάσεις. Η μέση κατανάλωση του μοντέλου στις δοκιμές εξέλιξης ήταν μόλις 12 kWh/100 χλμ. και η μέγιστη αυτονομία υπολογίζεται σε 750 χλμ. Ωστόσο η CLA θα διατίθεται και ως ήπια υβριδική σε τρεις εκδόσεις ισχύος, 136, 164 και 191 ίππων με τον κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου να συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 27 ίππων και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων.
Toyota Urban Cruiser

Τοποθετημένο ανάμεσα στο υβριδικό Yaris Cross και στο ηλεκτροκίνητο bZ4X, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Urban Cruiser φιλοδοξεί να αναβιώσει μια ιστορία επιτυχίας από το παρελθόν αξιοποιώντας στο έπακρο την τεχνολογική δεξαμενή της Toyota.
Με χρόνο άφιξης στην ελληνική αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2025, θα προσφέρεται με δυνατότητα επιλογής μετάδοσης της κίνησης μόνο στους μπροστινούς ή και σε όλους τους τροχούς, αλλά και με δύο διαφορετικές μπαταρίες (χωρίς να ανακοινώνεται ακόμα η αυτονομία κίνησης), στις οποίες αξιοποιείται η τεχνολογία φωσφορικού λιθίου – σιδήρου για μεγαλύτερη ανθεκτικότητα και μειωμένο κόστος παραγωγής.
Αυτή των 49 kWh θα διατίθεται αποκλειστικά στη δικίνητη έκδοση FWD, τροφοδοτώντας τον ηλεκτροκινητήρα των 106 kW απόδοσης 144 ίππων με ροπή 189 Nm, ενώ εκείνη των 61 kWh στη δικίνητη υλοποίηση θα τροφοδοτεί ηλεκτροκινητήρα 128 kW απόδοσης 174 ίππων και στην τετρακίνητη έκδοση κινητήρα 135 kW απόδοσης 184 ίππων (καθώς στον πίσω άξονα βρίσκεται ακόμη ένας ηλεκτροκινητήρας 48 kW).
Όλες οι εκδόσεις του Urban Cruiser θα είναι εξοπλισμένες με αντλία θερμότητας, οθόνες 10,25 και 10,1 ιντσών ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται κάμερα 360 μοιρών, ηλιοροφή, hi-tech ηχοσύστημα και μια σειρά στοιχείων εξατομίκευσης.
Skoda Elroq

Το πρώτο «Modern Solid», δείγμα γραφής της Skoda, δημιουργεί εχέγγυα διάκρισης στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών C-SUV καθώς το μήκους 4,448 μέτρων Elroq έχει την ισχύ, την αυτονομία και τη χρηστικότητα των simply clever επιλογών ώστε να πρωταγωνιστήσει.
Με τιμή εκκίνησης 34.500 ευρώ (χωρίς οποιαδήποτε επιδότηση), απόδοση 170, 204 και 286 ίππων στις εκδόσεις με τις τρεις διαφορετικές μπαταρίες καθαρής χωρητικότητας 52 kWh, 59 kWh και 77 kWh (για τις εκδόσεις Elroq 50, Elroq 60 και Elroq 85 στις οποίες η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς – ενώ στην 85x θα υπάρχει τετρακίνηση χάρη στην προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα και στον μπροστινό άξονα), η αυτονομία κίνησης κυμαίνεται από 370 έως 560 χλμ. (με δυνατότητα ταχυφόρτισης σε παροχή συνεχόμενου DC ηλεκτρικού ρεύματος σε 24-28 λεπτά).
Στο Elroq (με τα 470 λίτρα χώρου αποσκευών) η αντλία θερμότητας και το σύστημα δυναμικού ελέγχου του πλαισίου κατά την οδήγηση περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό, ενώ στον ευρύχωρο θάλαμο επιβατών ξεχωρίζουν η κεντρική οθόνη 13 ιντσών και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που παρέχει λειτουργίες ανάλογες εκείνων στα νέα Enyaq, Superb και Kodiaq.
Cupra Raval

Με δανεικό όνομα από την ομώνυμη περιοχή της Βαρκελώνης και σχεδίαση που λίγο απέχει από εκείνη του πρωτότυπου UrbanRebel το οποίο είχαμε δει για πρώτη φορά το 2021, το Raval θα πάρει τους επόμενους μήνες θέση στη βάση της αναπτυσσόμενης γκάμας της Cupra ως ένα προσιτό σημείο εισόδου στο αμιγώς ηλεκτρικό σύμπαν της, ρόλος ανάλογος με εκείνον του ID.2 για τη VW.
Η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στα δύο αφορά την επιθετική αισθητική του Raval που απηχεί τη στόχευση της Cupra για ένα μικρότερο από τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα της αυτοκίνητο, το οποίο είναι στον δρόμο ό,τι φαίνεται: σπορ. Στην ίδια κατεύθυνση ο εσωτερικός διάκοσμος, τα σκούρα χρώματα με φωτεινές λεπτομέρειες και τα αντισυμβατικά υλικά θα διαχωρίζουν το Raval από το ID.2 (αλλά και από το ομοειδές επερχόμενο Skoda Epiq). Ωστόσο η πλατφόρμα MEB στην οποία βασίζεται είναι «κοινής χρήσης» όπως και ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος στην περίπτωση του Raval θα αποδίδει 225 ίππους με στόχο η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση να διαρκεί λιγότερο από 7,0 δευτερόλεπτα ενώ η αυτονομία κίνησης θα προσεγγίζει τα 440 χλμ. χάρη στην μπαταρία των 56 kWh.
smart #5

Το μεγαλύτερο και πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο της smart με τα έντονα off-road χαρακτηριστικά και το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης θα διατίθεται είτε με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 340 ίππων είτε με έναν σε κάθε άξονα ώστε η συνδυαστική ισχύς να προσεγγίζει τους 420 ίππους, ελαστικά παντός εδάφους και πέντε προγράμματα οδήγησης (Off-road, Sand, Snow, Mud και Rock).
Αν και η συγκεκριμένη διάταξη είναι γνωστή από τα τετρακίνητα #1 και #3 στα εξοπλιστικά επίπεδα Pulse και Brabus και με δεδομένο ότι το #5 στη γραμμή παραγωγής βασίζεται στην ίδια SEA πλατφόρμα με εκείνα, η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 800 V, η οποία μειώνει δραστικά τους χρόνους φόρτισης της μπαταρίας παρά το μέγεθός της.
Με χωρητικότητα 76 kWh και 100 kWh το smart #5 που τοποθετείται ανάμεσα στα Audi Q3 και Audi Q5 θα έχει αυτονομία που θα υπερβαίνει τα 550 χλμ. στον μεικτό κύκλο χρήσης ενώ η διάρκεια φόρτισης σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC θα διαρκεί μόλις 15 λεπτά για τη γνωστή διαδικασία που αναπληρώνει ενέργεια έως το 80% της ωφέλιμης χωρητικότητάς της.
Ταυτόχρονα θα αξιοποιηθεί η Plug-in υβριδική τεχνολογία σε ορισμένες εκδόσεις του ενώ η smart αξιοποιώντας ένα νέο hardware και τη σφραγίδα της NVIDIA εξοπλίζει το #5 με Lidars που διασφαλίζουν την αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2-3 μέσω του Pilot Assist 3.0, παράλληλα με τη μέγιστη δυνατή αποτροπή εμπλοκής σε ατυχήματα.
Fiat Grande Panda

Με τη συζήτηση για το πολλά υποσχόμενο νέο μοντέλο των Ιταλών να έχει ξεκινήσει από το 2024 και τις παραγγελίες του στην Ελλάδα να αρχίζουν πριν το τέλος Μαρτίου, η Fiat επιστρέφει με αξιώσεις στο B-Segment πλαισιώνοντας τη σχεδιαστική ταυτότητα του αρχέτυπου Panda με πρωτότυπες λεπτομέρειες.
«Απέναντι» στο Citroen C3. Το Grande Panda θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με την πρώτη να εξοπλίζεται με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης απόδοσης 113 ίππων και αυτονομία 320 χλμ. χάρη στην μπαταρία χωρητικότητας 44 kWh, η οποία επαναφορτίζεται σε 27 λεπτά της ώρας εάν συνδεθεί σε φορτιστή συνεχούς DC ρεύματος.
Πέραν αυτής το Grande Panda θα διατίθεται και στην έκδοση Hybrid, με υβριδικό σύνολο που συνδυάζει κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων και 48V ηλεκτρικό σύστημα, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και ισχύ 100 ίππους.
Το μήκος του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος είναι 3,99 μέτρα (με πλάτος 1,76 και ύψος 1,57 μέτρα), μεγέθη πλήρως εκμεταλλεύσιμα στον θάλαμο επιβατών όπου ξεχωρίζει το οβάλ ταμπλό και η επένδυσή του από μπαμπού, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 361 λίτρα.
Citroen C5 Aircross

Καταβάλλοντας σκληρή προσπάθεια προκειμένου να τραβήξει πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας και το ενδιαφέρον των καταναλωτών, η Citroen άλλαξε μέσα σε λιγότερο από 12 μήνες πολύ σημαντικά μοντέλα της όπως το C3 και C3 Aircross, με το C5 Aircross να ακολουθεί σε έναν στίβο όπου πρωταγωνιστούν κολοσσοί – ανάμεσά τους και η «αδελφή» Peugeot.
Με boxy σχεδίαση ανάλογη εκείνου που είδαμε στο πρωτότυπο, το 2024 στην έκθεση του Παρισιού, αλλά και με πολύ εντυπωσιακό εσωτερικό, το νέο C5 Aircross βασίζεται στην ίδια με τα νέα Peugeot 3008 και Opel Grandland πλατφόρμα STLA του ομίλου Stellantis, άρα και το SUV της Citroen θα εξοπλίζεται με ήπια υβριδική, plug-in υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία ώστε να είναι εμπορικά πολυσυλλεκτικό, σε πιο προσιτές τιμές από τους άμεσους ανταγωνιστές του, λόγω του «value for money» ρόλου της μάρκας στον συγκεκριμένο όμιλο.
Ειδικά στην ηλεκτρική εκδοχή του, η οποία λόγω ποσόστωσης πωλήσεων θερμικών/ηλεκτρικών μοντέλων καλείται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, η αυτονομία κίνησης που προσεγγίζει τα 670 χλμ. με μία επαναφόρτιση είναι αναμφισβήτητο πλεονέκτημα.
Opel Frontera

Ισορροπώντας ιδανικά μεταξύ σύγχρονων προδιαγραφών, πρακτικότητας και προσιτότητας το νέο SUV της Opel με το ιστορικό όνομα σχεδιάστηκε για να ανταποκριθεί σε μια σειρά απαιτήσεων που απαντούν σε όλες τις πτυχές μιας πολύπλοκης καθημερινότητας.
Πλην της απολύτως αναγνωρίσιμης νέας σχεδιαστικής υπογραφής της γερμανικής φίρμας, το Frontera αξιοποιεί αποδοτικά τις διαστάσεις 4,385 μ. μήκους, 1,795 μ. πλάτους και 1,655 μ. ύψους προκειμένου να υπηρετήσει τις ανάγκες χρηστικότητας μιας οικογένειας προσφέροντας όγκο αποσκευών από 460 λίτρα έως 1.594 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Στην εκπλήρωση πολλαπλών στόχων αποσκοπεί και η διάρθρωση της γκάμας τους, η οποία αποτελείται από δύο υβριδικές εκδόσεις απόδοσης 100 και 136 ίππων που εφοδιάζονται με turbo 1,2 λίτρων σε συνδυασμό με ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ 29 ίππων και παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 V καθώς και ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Δίνουν τη σκυτάλη στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση των 113 ίππων με μπαταρία 44 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 303 χλμ.
Τις προδιαγραφές του συμπληρώνουν οι νεότερες εξελίξεις στο παλμαρέ της Opel σε επίπεδο ψηφιακής τεχνολογίας όσο και συστημάτων υποβοήθησης, δημιουργώντας, ανάλογα και με την έκδοση, μια πλήρη όσο και προσιτή πρόταση.
Alpine A290

Αποτελώντας την ερμηνεία της Alpine στο προσφάτως αναγεννημένο R5, το A290 σχεδιάστηκε για να αποτελέσει έναν πύραυλο τσέπης για όσους επιδιώκουν τον συνδυασμό ηλεκτροκίνησης και hot-hatch επιδόσεων. Αρχικά οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η μετατροπή του δεν έχει να κάνει απλώς με ένα ισχυρότερο μοτέρ – εν προκειμένω δύο μιας και θα είναι διαθέσιμο σε εκδοχές ισχύος 177 και 218 ίππων.
Πέρα από χαριτωμένες λεπτομέρειες στη σχεδίαση όπως τα τετραπλά φωτιστικά σώματα με το μοτίβο «Χ» που παραπέμπουν σε αγωνιστικές πρακτικές του απώτερου παρελθόντος, το A290 είναι αυξημένο σε πλάτος, χάρη και στα μεγαλύτερα μετατρόχια, αλλά και σε μήκος σε σχέση με το A290, ενώ βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος, ως απόρροια της νέας ρύθμισης της ανάρτησης και των νέων αντιστρεπτικών ράβδων μπροστά και πίσω.
Να σημειώσουμε επίσης ότι η ανάρτηση πίσω τόσο στο R5 όσο και στο A290 αξιοποιεί διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ένα ιδιαίτερα σπάνιο φαινόμενο για την κατηγορία. Τις αναβαθμισμένες προδιαγραφές του hot-hatch συμπληρώνουν φρένα της Brembo με τετραπίστονες δαγκάνες ενώ ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα οδήγησης.
Αντιστοίχως «πολεμικά» έχει διαμορφωθεί και το εσωτερικό, με το επίπεδο στο κάτω μέρος τιμόνι, τα bucket καθίσματα και τα πεντάλ αλουμινίου να δίνουν τον τόνο. Παρ’ όλα αυτά το A290 διατηρεί και τη χρηστικότητά του προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία 380 χλμ. αλλά και όγκο πορτμπαγκάζ 300/326 λίτρων ανάλογα με την έκδοση.
Omoda 5 & 5 EV

Στην καρδιά της κατηγορίας C-SUV το πρώτο από τα μοντέλα της κινεζικής θυγατρικής του ομίλου Chery Automobile που θα διατεθεί στην Ελλάδα εξοπλίζεται στη θερμική του έκδοση με turbo κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων απόδοσης 147 ίππων, αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) επτά ταχυτήτων.
Με μήκος 4,373 μέτρα ξεχωρίζει για την «έξυπνη» τεχνολογία του φέροντας μεταξύ άλλων δίδυμες οθόνες 12,3 ιντσών, πίσω κάμερα, αισθητήρες στάθμευσης και επαγωγική φόρτιση, σύστημα καθαρισμού αέρα στον θάλαμο επιβατών, αλλά και αναρίθμητα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Ανάλογο εξοπλισμό έχει και το αμιγώς ηλεκτρικό 5 EV που διαφοροποιείται αισθητικά στο μπροστινό τμήμα του για λόγους αεροδυναμικής αντίστασης, μια αλλαγή που επιφέρει κατανάλωση 15,5 kWh/100 χλμ. και αυτονομία κίνησης που φτάνει τα 430 χλμ. με μία φόρτιση της μπαταρίας των 61 kWh. Αυτή τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 150 ίππων ενώ η φόρτισή της απαιτεί έως 4 ώρες σε wallbox 11 kW ή 28 λεπτά σε ταχυφορτιστή 80 kW.
Το πενταθέσιο αμάξωμα των 4,424 μέτρων είναι σχεδόν πέντε εκατοστά μακρύτερο από αυτό του θερμικού 5 και έχει πλέον βάρος 1.785 κιλά, προσφέροντας χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 380 λίτρα.
Hyundai Ioniq 9

Το μεγαλύτερο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Hyundai που είδαμε τον Νοέμβριο στην έκθεση του Los Angeles αποτελεί το alter ego του KIA EV9 το οποίο διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά. Με το μακρύτερο μεταξόνιο από κάθε άλλο μοντέλο της μάρκας, το Ioniq 9 θα είναι διαθέσιμο ως εξαθέσιο ή επταθέσιο, με τα καθίσματα στην πρώτη και στη δεύτερη σειρά να αναδιπλώνονται πλήρως για περισσότερη άνεση ή να περιστρέφονται διαμορφώνοντας μια διαφορετική χωροταξική επιλογή.
Οι δύο οθόνες στο εσωτερικό του, διάστασης 12,3 ιντσών, για τον πίνακα οργάνων και το infotainment «κρύβονται» πίσω από ενιαίο κρύσταλλο που καταλαμβάνει σχεδόν το μισό ταμπλό, με φυσικούς διακόπτες κάτω από αυτές για τη λειτουργία μεταξύ άλλων και του συστήματος κλιματισμού. Ο δε χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 620 λίτρα.
Παράλληλα το Ioniq 9 εξοπλίζεται με μπαταρία 110,3 kWh ενώ θα προσφέρεται σε τρεις παραλλαγές: το πισωκίνητο Long Range RWD με 215 ίππους, το τετρακίνητο Long Range AWD με 303 ίππους και το επίσης τετρακίνητο Performance AWD με 422 ίππους. Αυτή η μεγαλύτερη από κάθε άλλη στον όμιλο Hyundai μπαταρία αποδίδει έως και 620 χλμ. αυτονομίας σε κάθε επαναφόρτιση, επιτρέποντας παράλληλα τη φόρτιση εξωτερικών συσκευών απευθείας μέσω της λειτουργίας Vehicle-to-Load (V2L).
Peugeot 5008

Στα βήματα του ελκυστικού 3008, αλλά προτάσσοντας μεγαλύτερη ευρυχωρία και πρακτικότητα όντας διαθέσιμο σε πενταθέσια ή επταθέσια διαμόρφωση, το 5008 βασίζεται στη νέα, ευέλικτη αρχιτεκτονική STLA Medium και διακρίνεται για την πολλαπλότητα των επιλογών του σε κάθε επίπεδο καθώς προσφέρεται με υβριδικά, plug-in υβριδικά, όσο και αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα.
Η εισαγωγική, mild hybrid έκδοσή του αποδίδει 136 ίππους και χάρη σε μια μικρή μπαταρία 0,9 kWh και έναν ηλεκτροκινητήρα 28 ίππων υπόσχεται σημαντικά οφέλη σε επίπεδο κατανάλωσης όσο και στην απόδοση ροπής. Ακόμα μεγαλύτερα οφέλη σε κάθε επίπεδο επιφυλάσσει η plug-in υβριδική έκδοση των 195 ίππων με μέση κατανάλωση 1,0 λίτρου και ηλεκτρική αυτονομία 82 χλμ. Στην κορυφή της γκάμας το E-5008 θα προσφέρει τρεις επιλογές με ισχύ από 214 έως 326 ίππους και μπαταρίες από 77 έως 100 kWh σε δικίνητη ή τετρακίνητη διαμόρφωση ανάλογα με την έκδοση.
Στα παραπάνω εκτός από την αυταπόδεικτη ελκυστική σχεδίαση συνυπολογίστε το Panoramic i-Cockpit, το νέο οδηγοκεντρικής σχεδίασης σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης των Γάλλων με επίκεντρο μια κυρτή οθόνη 21 ιντσών και πλήθος δυνατοτήτων σε συνδυασμό με ένα υπερπλήρες εξοπλιστικό προφίλ ως απόρροια μιας ολιστικής αναβάθμισης που σχεδιάστηκε για να «πολιορκήσει» την premium κατηγορία.
Nissan Leaf SUV

Κάθε άλλο παρά αποτελεί μυστικό ότι η νέα γενιά του Leaf θα μετουσιωθεί σε ένα compact crossover που με τα χαρακτηριστικά του θα στοχεύσει στην καρδιά της δημοφιλούς κατηγορίας. Η εμφάνισή του αναμένεται προς τα τέλη της χρονιάς με αφετηρία την αρχιτεκτονική AmpR Medium, μέχρι πρότινος γνωστή ως CMF-EV, η οποία ήδη φιλοξενεί τα Renault Megane E-Tech και το σαφώς μεγαλύτερο Nissan Ariya.
Λόγω μεγέθους που ωστόσο προδιαγράφεται σαφώς πιο ογκώδες σε σχέση με το hatchback παρελθόν στην περίπτωση του Leaf αναμένεται να αξιοποιηθούν ηλεκτρικά μοτέρ 130 και 220 ίππων σε συνδυασμό με μπαταρίες χωρητικότητας 40 ή 60 kWh που συνδυαστικά και με μια εμμονική αεροδυναμική προσέγγιση αναμένεται να προσφέρον αυτονομία 450+ χλμ.
Σχεδιαστικό οδηγό για το νέο Leaf αναμένεται να αποτελέσει το πρωτότυπο Chill Out (εικόνα) που η Nissan παρουσίασε το 2021 ενώ οι προδιαγραφές του εσωτερικού και της ψηφιακής τεχνολογίας θα διαμορφωθούν με βάση το νεότερο Qashqai που διαθέτει λειτουργικό βασισμένο στο Android Automotive της Google. Αυτό που δεν πρόκειται να αλλάξει είναι ο τόπος παραγωγής του, καθώς και το νέο Leaf θα εξακολουθεί να κατασκευάζεται στο βρετανικό εργοστάσιο του Sunderland, όπου οι Ιάπωνες έχουν επενδύσει πάνω από 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ προκειμένου να υποδεχθεί την παραγωγή του νέου Leaf αλλά και των επόμενων Juke και Qashqai.
ΚΙΑ PV5

H κορεατική φίρμα προετοιμάζει την είσοδό της στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτροκίνητων ελαφρών επαγγελματικών από το καλοκαίρι του 2025 με αιχμή του δόρατος το PV5. Πρόκειται για ένα μεσαίου μεγέθους van, το οποίο προοδευτικά θα είναι διαθέσιμο σε επιβατική, κλειστή cargo και μια έκδοση με μεγαλύτερο ύψος για περισσότερη πρακτικότητα στις μεταφορές εμπορευμάτων.
Τη βάση για το PV5 αλλά και για μια πλήρη γκάμα επαγγελματικών μοντέλων που θα ακολουθήσουν στο μέλλον θα αποτελέσει η νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική PBV που μπορεί να υποστηρίξει διαφορετικού μεγέθους και είδους αμαξώματα. Σταδιακά ο στόχος της KIA είναι να εξελίξει το σκεπτικό της πλατφόρμας με βάση τη λογική «Easy Swap» που παρουσίασε πέρυσι στην έκθεση του Las Vegas ώστε οι ιδιοκτήτες των PV χάρη σε μια σειρά ηλεκτρομαγνητικών και μηχανικών ζεύξεων να μπορούν να αλλάζουν αμάξωμα ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες τους.
Στην εξίσωση θα μπει και η αυτόνομη οδήγηση προκειμένου να ενισχυθεί η ασφάλεια αλλά και να διευκολυνθούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι επαγγελματίες ιδιοκτήτες τους. Σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές του πρώτου PV5 αναμένεται να είναι κοινές με αυτές του «πολιτικού» EV3, με το κορεατικό van να προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως 150 kW για την μπαταρία των 81 kWh που με τη σειρά της θα εξασφαλίζει αυτονομία 480+ χλμ.
Audi Q3

Η γερμανική φίρμα έχει ήδη επιβεβαιώσει την πρεμιέρα του νέου Q3 για τη χρονιά που διανύουμε και το νέο μοντέλο βρίσκεται ήδη σε πολύ προχωρημένη εξέλιξη. Σε επίπεδο design το νέο μοντέλο θα ακολουθήσει αυτονόητα τις νέες εξελίξεις που έχουν προκύψει στα σχεδιαστήρια της Audi όπως αυτές αποτυπώθηκαν στο νεότερο συμβατικό Q5 αλλά και στο ηλεκτρικό Q6, προσδίδοντας στο μεσαίο SUV ένα πιο δυναμικό και μυώδες παράστημα.
Σε επίπεδο κινητήρων τον πρώτο λόγο θα έχει η υβριδική τεχνολογία σε διάφορες μορφές – ήπια υβριδική και plug-in υβριδική – με στόχο την ιδανική ισορροπία ισχύος και περιβαλλοντικών επιδόσεων. Τον κύριο όγκο των εκδόσεων αναμένεται να εφοδιάζουν κινητήρες 1,5 λίτρων που σε συνδυασμό με την υβριδική υποβοήθηση αναμένεται να προσφέρουν ισχύ από 150 έως 272 ίππων, εμφανίζοντας παράλληλα κατανάλωση καυσίμου από 0,5 λίτρα/100 χλμ.
Δεδομένη για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις θα πρέπει να θεωρηθεί η παρουσία μιας μπαταρίας που θα προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 100 χλμ. ενώ με δεδομένη τη σημασία του μοντέλου για την Audi και τη δημοφιλή κατηγορία οι Γερμανοί αναμένεται να προσφέρουν ό,τι νεότερο διαθέτουν σε επίπεδο ψηφιακής τεχνολογίας αλλά και συστημάτων υποβοήθησης, άνεσης και ασφάλειας.
Dacia Bigster

Η εμπορική επιτυχία του Duster, που μεταξύ άλλων ήταν φέτος φιναλίστ για τον τίτλο «Car of The Year 2025» στην Ευρώπη, άνοιξε τον δρόμο για την έλευση του μεγαλύτερου Bigster, με την Dacia να επενδύει στο δίπολο «μέγεθος και τεχνολογία» για να ανταγωνιστεί best seller όπως το Nissan Qashqai στην κατηγορία των C-SUV.
Στόχος της θυγατρικής του ομίλου Renault είναι να διατηρήσει την σχέση αξίας/τιμής που διακρίνει την γκάμα της ενισχύοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του Bigster, το οποίο τη φέρνει στην επόμενη πίστα με εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα και ήπια υβριδική τεχνολογία 48V (Hybrid 155 – TCe 140 – TCe 130 4×4) αλλά και έκδοση Eco-G διπλού καυσίμου (βενζίνης/υγραερίου) απόδοσης 140 ίππων.
Το μήκους 4,57 μέτρων αμάξωμα παρέχει θηριώδη χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 667 λίτρα (μέγεθος πολύ μεγαλύτερο από εκείνα των ανταγωνιστών του) αλλά και μια σειρά στοιχείων όπως το off-road πακέτο κίνησης με τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, η πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και το μέγιστο μήκος φόρτωσης που φτάνει τα 2,7 μέτρα.
Mazda 6e

Η πρεμιέρα του πεντάθυρου fastback μοντέλου της στην έκθεση των Βρυξελλών στις 10 Ιανουαρίου δρομολογεί εξελίξεις για τον εμπλουτισμό της ηλεκτρικής γκάμας της Mazda καθώς το 6e θα διατίθεται από το δεύτερο εξάμηνο με δύο κινητήρια σύνολα και δύο μπαταρίες.
Στην πρώτη του έκδοση με την ονομασία Mazda6e ο ηλεκτροκινητήρας των 190 kW απόδοσης 258 ίππων τροφοδοτείται από μπαταρία 68,8 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης έως 479 χλμ. (σε ταχυφορτιστή 200 kW αρκούν 15 λεπτά επαναφόρτισης για να εξασφαλισθεί αυτονομία 235 χλμ.) ενώ ως Mazda6e Long Range η απόδοση μειώνεται στους 245 ίππους (με ηλεκτροκινητήρα 180 kW) αλλά η χωρητικότητα της μπαταρίας αυξάνεται στις 80 kWh, αποδίδοντας μεγαλύτερη αυτονομία που φτάνει στα 552 χλμ. με μία φόρτιση.
Το μήκους 4,92 μέτρων αμάξωμα παρέχει 330 λίτρα όγκου στον χώρο αποσκευών και άλλα 70 λίτρα κάτω από το μπροστινό καπό, ενώ πέρα από τα στοιχεία εξατομίκευσης στο εσωτερικό του ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διάσταση 10,2 ίντσες, η πλήρως παραμετροποιήσιμη κεντρικά τοποθετημένη οθόνη 14,6 ίντσες και το Head-up display 50 ίντσες με λειτουργία επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality) προβάλλοντας τις επιλεγμένες πληροφορίες που ζητούνται με φωνητικές εντολές.
VW ID.2

Έξι χρόνια μετά την ιδέα για τη δημιουργία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου «για τον λαό» στη βάση της ID. γκάμας της VW, το 2019, το ID.2 περνά στην παραγωγή βασισμένο στη μικρότερη ΜΕΒ πλατφόρμα της μάρκας για EV οχήματα με στόχο να προσεγγίσει το τιμολογιακό όριο των 25.000 ευρώ ώστε να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως τα Renault 5 Citroen e-C3, Peugeot e-208, Opel Corsa e και το Fiat Grande Panda.
Αρχικά ως supermini και στο μέλλον και ως SUV (το οποίο αναμένεται να δούμε στην έκθεση του Μονάχου το φθινόπωρο του 2025), το ID.2 θα αξιοποιήσει τον πασπαρτού κινητήρα των 150 kW απόδοσης 204 ίππων με δύο επιλογές μπαταριών στις 38 kWh και 56 kWh ώστε να δοθεί το δικαίωμα της επιλογής στους υποψήφιους αγοραστές προσφέροντας αυτονομία που θα υπερβαίνει τα 440 χλμ. και δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε περίπου 20 λεπτά σε ταχυφορτιστή έως 125 kW.
Στα πλάνα της VW περιλαμβάνεται και έκδοση επιδόσεων GTX (όπως οι εκδόσεις GTi στο Polo) διατηρώντας τις αρχικές διαστάσεις στα 4,05 μέτρα μήκους με 2,60 μέτρα μεταξόνιο, δύο οθόνες αλλά και φυσικούς διακόπτες στον θάλαμο επιβατών.
Volvo XC90

Μπορεί το EX90 ως το μεγαλύτερο αμιγώς ηλεκτρικό SUV των Σουηδών να θεωρείται το σπουδαίο νέο του 2025, ωστόσο το ανανεωμένο πενταθέσιο/επταθέσιο XC90 αποτελεί το ισχυρό χαρτί στην κατηγορία καθώς οι εξηλεκτρισμένοι θερμικοί κινητήρες του, σε μια Plug-in υβριδική και δύο ήπια υβριδικές εκδόσεις με κοινό σημείο την ύπαρξη τετρακίνησης, το καθιστούν πολυτιμότερο από κάθε άλλη φορά.
Στη βάση της γκάμας του η MHEV έκδοση B5 αποδίδει 250 ίππους ενώ η B6 αγγίζει τους 300 ίππους, την ώρα που η Τ8 Plug-in hybrid υπερβαίνει τους 400 ίππους (306 από τον θερμικό κινητήρα βενζίνης και 143 από τον ηλεκτρικό) προσφέροντας 70+ χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας κίνησης με μία φόρτιση της μπαταρίας των 14,7 kWh, η οποία επαναφορτίζεται πλήρως σε περίπου τρεις ώρες σε παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος.
Στις αφανείς αλλαγές που συντελέστηκαν στην ανανέωσή του, περιλαμβάνεται μια νέα διάταξη ανάρτησης με διπλά ψαλίδια στον μπροστινό άξονα ενώ η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση παραμένει στη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού αξιοποιώντας ένα σύστημα σάρωσης του οδοστρώματος με συχνότητα 500 φορές ανά δευτερόλεπτο. Χάρη σε αυτήν το αμάξωμα μπορεί να χαμηλώσει κατά δύο εκατοστά ή να ανυψωθεί κατά τέσσερα εκατοστά για την αποτελεσματικότερη πρόσβαση σε απαιτητικά εδάφη «κυλώντας» σε τροχούς διαστάσεων 20-22 ιντσών.
Ford Puma Gen-E

H «μπλε οβάλ» φίρμα σε μια καλά ζυγισμένη κίνηση αποφάσισε να αξιοποιήσει τη δεδομένη δημοτικότητα του Puma για να ενισχύσει τη γοητεία των ηλεκτρικών της, παρουσιάζοντας την EV έκδοση του μοντέλου, η οποία θα είναι διαθέσιμη από τον προσεχή Μάρτιο.
Ακολουθώντας τη συνταγή που λίγο-πολύ όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμούν πλέον μη διαχωρίζοντας σημαντικά σε σχεδιαστικό επίπεδο τα ηλεκτρικά από τα συμβατικά μοντέλα τους, το Puma Gen-E παραμένει πιστό στη σχεδιαστική γραμμή του γνώριμου alter ego του όσο και στις προδιαγραφές που αφορούν τον εξοπλισμό του – ψηφιακό και μη.
Στις διαφοροποιήσεις συγκρατήστε την αύξηση του χώρου αποσκευών που ξεκινά από τα 566 λίτρα με τη συνδρομή του κενού χώρου κάτω από το καπό και φτάνει έως τα 1.283 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Σε επίπεδο hardware, αρχικά το ηλεκτρικό Puma θα είναι διαθέσιμο με ηλεκτροκινητήρα 168 ίππων και 290 Nm ροπής, ο οποίος θα τροφοδοτείται από μπαταρία 43 kWh. Αυτή υπόσχεται αυτονομία 376 χλμ. και τη δυνατότητα επαναφόρτισης έως το 80% σε χρόνο 25 λεπτών με τη σύνδεση σε ταχυφορτιστή DC.
MINI Aceman

H MINI είναι από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που μπορούν να καυχώνται ότι διαθέτουν μια πλήρως ανανεωμένη γκάμα, ωστόσο με δεδομένο ότι τα Countryman και Cooper υπήρχαν και στο παρελθόν, τον πραγματικό νεολογισμό στο παλμαρέ τους ενσαρκώνει το Aceman, το νέο compact SUV μήκους 4,079 μ. που έρχεται να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στα δύο άλλα μοντέλα της βρετανογενούς φίρμας στοχεύοντας σε μια εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία.
Όντας αποκλειστικά διαθέσιμο ως ηλεκτροκίνητο το Aceman προσφέρει εκδόσεις με ισχύ 184, 218 και 258 ίππων (JCW) καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα και φροντίζοντας να ικανοποιήσει τις αξιώσεις δυναμισμού που έχουν οι λάτρεις των ΜΙΝΙ.
Το προφίλ του συμπληρώνουν μπαταρίες 38,5 και 49,2 kWh, οι οποίες προσφέρουν αυτονομία από 305 έως 406 χλμ. και υπόσχονται τη δυνατότητα επαναφόρτισής τους με τη συνδρομή ταχυφορτιστή DC σε χρόνο από 29 έως 31 λεπτά. Στην εξίσωση συνυπολογίστε το νέας εμφάνισης, λειτουργικότητας και μοναδικό (κυριολεκτικά) στρογγυλό infotainment της αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς και μια αξιοπρεπή πρακτικότητα που υπαγορεύεται από τα 300 λίτρα χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ.
Renault 4

Έχοντας κατά νου το πρόσφατο R5, αρκεί μια ματιά στις επιφάνειες και στις λεπτομέρειες της ηλεκτρικής αναβίωσης του Quatrelle για να διαπιστώσει κανείς ότι οι Γάλλοι μπορούν να διεκδικήσουν δάφνες σε ό,τι αφορά τη δημιουργική επαναφορά ένδοξων μοντέλων του παρελθόντος τους. Εκτός από την εμφάνιση που σε τελική ανάλυση είναι και θέμα γούστου το Renault 4 E-Tech φροντίζει με τις προδιαγραφές του να προσφέρει και την απαραίτητη ουσία.
Με μήκος 4,14 μ., μεταξόνιο 2,62 μ., πλάτος 1,80 μ. και ύψος 1,57 μ. η τετραγωνισμένη σιλουέτα του 4 υπόσχεται μέγιστη ευρυχωρία αλλά και πρακτικότητα, η οποία μεταφράζεται σε χώρο πορτμπαγκάζ από 420 λίτρα. Σε αυτό προσθέστε τη χρηστικότητα, την ορατότητα και την αίσθηση υπεροχής που προσφέρει η απόσταση των 18,1 εκ. από το έδαφος, η οποία συνδυαστικά και με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Extended Grip μπορεί να αξιοποιηθεί και πέραν της ασφάλτινης πεπατημένης.
Στον πυρήνα του βρίσκεται ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης σε δύο διαμορφώσεις, τη βασική με ισχύ 120 ίππων και μπαταρία 40 kWh και αυτονομία που αγγίζει τα 300 χλμ. και την ισχυρότερη με απόδοση 150 ίππων και μπαταρία 52 kWh με προσφερόμενη αυτονομία 402 χλμ.
Suzuki eVitara

H πρώτη απόπειρα των Ιαπώνων στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης παίρνει τη μορφή και τα διακριτικά του Vitara, με τη Suzuki να στοχεύει προφανώς να προσελκύσει το πολυάριθμο κοινό του δημοφιλούς μοντέλου σε μια διαφορετική ατραπό. Με μήκος οριακά κάτω από τα 4,30 μ. (4,28 μ.) το eVitara τοποθετείται στην ίδια κατηγορία με τα KIA EV3 και Peugeot E-2008, ωστόσο διαθέτοντας μεγαλύτερο ύψος (1,64 μ.) υπόσχεται αυξημένη αίσθηση ευρυχωρίας και μεγαλύτερη πρακτικότητα.
Αφετηρία αποτελεί μια νέα αρχιτεκτονική με την ονομασία Heartect-e και η οποία στην ευρωπαϊκή εκδοχή του φιλοξενεί ηλεκτρικά μοτέρ 144 και 174 ίππων για τις δικίνητες διαμορφώσεις ή ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 184 ίππων στην τετρακίνητη. Η τελευταία διαθέτει ένα επιπλέον πρόγραμμα οδήγησης (Trail Mode) το οποίο υπόσχεται, παρεμβαίνοντας στην κατανομή ροπής ανάμεσα στους τροχούς, να κάνει ακόμα ευκολότερη τη διέξοδο από ολισθηρές επιφάνειες, δικαιώνοντας τη φήμη της Suzuki.
H βασική έκδοση των 144 ίππων εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 49 kWh λιθίου φωσφορικού σιδήρου, ενώ οι άλλες δύο με ίδιας χημείας συστοιχίες χωρητικότητας 61 kWh. Η Suzuki έχει φροντίσει να εφοδιάσει το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο με ένα αρκούντως ψηφιακό εσωτερικό, το οποίο διαθέτει δύο οθόνες σε παράταξη σε ένα περιβάλλον που απηχεί ποιοτικά χαρακτηριστικά σε επίπεδο υλικών και δεν δείχνει να «ξεχνά» σχεδιαστικά όσο και επί της ουσίας τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα των μοντέλων Suzuki.
Lotus Evija

Σχεδόν έξι χρόνια «επίπονης» εξέλιξης μετά την πρώτη εμφάνισή της, η Evija είναι πλέον έτοιμη προς διάθεση απευθυνόμενη σε εκείνους που έχουν τα μέσα και τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν ένα hypercar με απόδοση 2.000+ ηλεκτρικών ίππων.
Εκτός από το συγκεκριμένο μέγεθος που προκύπτει από την παρουσία τεσσάρων ηλεκτρικών μοτέρ, θα άξιζε να σημειωθεί ότι η Evija στην πιο σκληροπυρηνική έκδοσή της Χ έχει στο παλμαρέ της και τον επίζηλο τίτλο του ταχύτερου ηλεκτρικού αυτοκινήτου παραγωγής στο Nurburgring, ένα «παράσημο» που ίσως αρκεί από μόνο του για να κάνει τις συστάσεις. Σε αντίθεση με ό,τι ίσως θα πίστευε κανείς το κουαρτέτο ηλεκτροκινητήρων τροφοδοτεί με ενέργεια μια σχετικά μικρή μπαταρία 70 kWh, η οποία όμως χάρη στις προδιαγραφές της αεροδυναμικής όσο και στο χαμηλό βάρος του βρετανικού διθέσιου coupe (1.680 κιλά) είναι αρκετή για να εξασφαλίσει αυτονομία 400 χλμ.
Σε ό,τι αφορά τα πιο κρίσιμα μεγέθη για την περίσταση, η ηλεκτρική Lotus υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 3,0 δευτερόλεπτων και από 0-300 χλμ./ώρα σε μόλις εννέα δευτερόλεπτα. Η δε μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 320 χλμ./ώρα. Η Evija είναι όμως από τις σπάνιες περιπτώσεις αυτοκινήτων που η εικόνα της ίσως «μιλάει» ακόμα περισσότερο από τα παντός είδους μεγέθη. Απολαύστε υπεύθυνα…