Τα 18+1 τετράτροχα ενσταντανέ κάθε είδους, μεγέθους και τεχνολογίας που θα μας απασχολήσουν την εφετινή χρονιά τοποθετημένα σε αλφαβητική σειρά!

Alfa Romeo Milano

Με ορίζοντα τον προσεχή Απρίλιο οπότε και η Milano θα πραγματοποιήσει την επίσημη πρεμιέρα της, η Alfa θα αποκτήσει το «δικό» της μικρό SUV που σύμφωνα με τις συστάσεις θα προσανατολιστεί στην ηλεκτροκίνηση, στοχεύοντας παράλληλα να προσφέρει έναν αξιοζήλευτο δυναμισμό, σπάνιο για τη «μικρή» κατηγορία.

Έτσι το μήκους 4,2 μέτρων SUV με αφετηρία την αρχιτεκτονική e-CMP θα εξελιχθεί κυρίως στην πίστα του Balocco δίνοντας προτεραιότητα σε εκείνα τα «άυλα» μεν αλλά απολύτως χειροπιαστά σε ό,τι αφορά το πλαίσιο, το σύστημα διεύθυνσης κ.τ.λ. χαρακτηριστικά που συνιστούν τη «μαγεία» της Alfa διαχρονικά.

Ενδεικτικό είναι ότι η Milano θα διατεθεί – και – ως τετρακίνητη, κάτι που σημαίνει ότι εκτός από την εισαγωγική έκδοση των 156 ίππων θα υπάρξει έκδοση με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και σαφώς υψηλότερη ισχύ. Παρ’ όλα αυτά δεν θα λείψουν, σε δεύτερο χρόνο, και οι ήπιες υβριδικές εκδόσεις στα πρότυπα των Jeep Avenger και Fiat 600 που θα καταστήσουν τη Milano προσιτή καθολικά.

Audi Q6 e-tron

Εκτός από τη δεδομένη σημασία που έχει η προσθήκη ενός νέου, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου στο portfolio των Γερμανών, το Q6 e-tron, που αναμένεται να αποκαλυφθεί πλήρως έως την προσεχή άνοιξη, σηματοδοτεί ένα κομβικό σημείο καθώς αποτελεί την απαρχή μιας νέας EV εποχής για την Audi. Εφαλτήριο αποτελεί η νέα πλατφόρμα PPE, η οποία έχει εξελιχθεί με τη συνδρομή της Porsche και η οποία θα συνδυαστεί με νέες τεχνολογίες σε επίπεδο μοτέρ, μπαταρίες όσο και ψηφιακές που φιλοδοξούν να προσφέρουν την αρτιότητα σε κάθε επίπεδο.

Αρχικά το Q6 θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις 55 και SQ6, αμφότερες με δύο μοτέρ και ισχύ 400 και 517 ίππων αντίστοιχα. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί επίσης η αρχιτεκτονική των 800 Volt, η οποία θα επιτρέπει την επαναφόρτιση της μπαταρίας των 100 kWh με ισχύ έως 270 kW, κάτι που σημαίνει πλήρη φόρτιση σε λιγότερο από μισή ώρα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η αυτονομία της έκδοσης 55 θα φτάνει τα 600 χλμ. ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στο κοντινό μέλλον η γκάμα θα συμπληρωθεί από τη μικρότερης ισχύος έκδοση 45 αλλά και από την κορυφαία RS με ισχύ άνω των 600 ίππων.

Citroen C3

Φιλοδοξώντας να ανατρέψει πολλαπλά στεγανά σε ό,τι αφορά το δίπτυχο ηλεκτροκίνηση – προσιτότητα, το νέο e-C3 δείχνει να ενσωματώνει επιτυχημένα όλα τα «μαθήματα» εναλλακτικότητας που έχει δώσει η Citroen κατά καιρούς.

Διαθέτοντας μια σιλουέτα που προτάσσει τη χρηστικότητα χωρίς να απεμπολεί – κάθε άλλο – την έννοια του design και συνδυάζοντας τη δεδομένη προσιτότητά του με προσεγμένα στοιχεία εξοπλισμού (από τα διάσημα υδραυλικά αμορτισέρ προοδευτικής απόσβεσης έως τα βραβευμένα καθίσματα Advanced Comfort και την de facto παρουσία head-up display) το νέο C3 αποτελεί πολύ πιο χαριτωμένο και πολύ πιο ολοκληρωμένο σύνολο απ’ όσο υπαγορεύει η αρχική τιμή των 23.300 ευρώ που έχει ανακοινώσει η γαλλική φίρμα για την ευρωπαϊκή αγορά.

Αυτή αφορά την έκδοση των 113 ίππων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρίες 44 KWh φωσφορικού σιδήρου όπου βρίσκεται και το κλειδί της προσιτότητάς του και οι οποίες προσφέρουν αυτονομία 320 χλμ. και δυνατότητα φόρτισης με ισχύ έως 100 kW σε 26 λεπτά. Θα ακολουθήσουν μια ακόμα πιο προσιτή ηλεκτρική έκδοση με αυτονομία 200 χλμ., ήπια υβριδικές εκδόσεις βενζίνης αλλά και έκδοση Aircross με πιο περιπετειώδη χαρακτήρα.

Cupra Tavascan

Το Formentor αποδείχθηκε ένα από τα πλέον δημοφιλή αυτοκίνητα της κατηγορίας του χάρη στο κράμα δυναμισμού και σχεδιαστικής τόλμης που δημιούργησαν μια ηχηρή προσωπικότητα, στοιχεία που διέπουν και το επόμενο νέο SUV της Cupra, Tavascan, το οποίο όμως θα έχει αμιγώς ηλεκτρικό πρόσημο. Με διαστάσεις 4,644 μ. μήκος, 1,861 μ. πλάτος και 1,6 μ. ύψος, η σχεδίαση του Tavascan φλερτάρει με την coupe λογική που ταιριάζει γάντι με τον δυναμικό προσανατολισμό του, τον οποίο θα φροντίσει να στοιχειοθετήσει με προσεκτικά επιλεγμένες προδιαγραφές.

Με αφετηρία την πλατφόρμα MEB το Tavascan θα είναι διαθέσιμο αρχικά σε δύο εκδόσεις: η πρώτη με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 286 ίππων, μπαταρία 77 kWh και αυτονομία 550 χλμ. και η δεύτερη με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και ισχύ κοντά στους 300 ίππους. Την γκάμα θα συμπληρώσει έκδοση επιδόσεων VZ, επίσης με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και ισχύ 340 ίππων η οποία θα τεθεί και επικεφαλής της γκάμας και αναμένεται να προσφέρει αυτονομία 515 χλμ. από την ίδια μπαταρία (77 kWh) που θα εφοδιάζει όλες τις εκδόσεις.

Fiat 600

Το αδιαμφισβήτητο ταλέντο της ιταλικής φίρμας στα αυτοκίνητα πόλης βρίσκει μια νέα υλοποίηση με την ηχώ ενός ονόματος από το παρελθόν και την απολύτως σύγχρονη φόρμα ενός αστικών προδιαγραφών όσο και ηλεκτροκίνητου – αλλά όχι μόνο – crossover. Mε μήκος 4,17 μέτρα, τη γνώριμη, άφθονη σε καμπύλες αισθητική των νεότερων Fiat και μια σοφά υπολογισμένη σχεδίαση που χάρη στο άγγιγμα των Ιταλών το κάνει να δείχνει μεγαλύτερο από ό,τι πραγματικά είναι τόσο σε επίπεδο εικόνας όσο και χρηστικότητας (ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 360 λίτρα), το 600 υπόσχεται απαντήσεις όποια και αν είναι η ερώτηση που αφορά την καθημερινή μετακίνηση εντός των τειχών ή και εκτός αυτών.

Εκτός από την EV έκδοση που επωφελείται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 156 ίππων και μπαταρίες 54 KWh, που υπόσχονται αυτονομία έως 409 χλμ., το 600 θα είναι εξίσου διαθέσιμο σε ήπια υβριδική έκδοση με κινητήρα 1,2 λίτρων απόδοσης 100 ίππων, η οποία απουσία μεγάλης μπαταρίας αυξάνει τον χώρο αποσκευών σε 385 λίτρα. Bάσει των πρόσφατων ανακοινώσεων θα ακολουθήσει και έκδοση Abarth της πρώτης, η οποία αναμένεται από το 2025.

Dacia Duster

Έχοντας από καταβολής του πριν 13 χρόνια αποτελέσει συνώνυμο της value for money λογικής, το Duster συνεχίζει τη συγκεκριμένη παράδοση, με σαφείς όμως βελτιώσεις σε κάθε επίπεδο στη νέα γενιά του. Εκτός από όσα μπορεί να αντιληφθεί κανείς δια γυμνού οφθαλμού στη σχεδίαση που αντλεί τις επιρροές της από το πρωτότυπο Bigster και αποπνέει μια μεγαλύτερη έμφαση στη λεπτομέρεια αλλά και αντικατοπτρίζει την ποιοτική αναβάθμιση σε όλες τις παραμέτρους, τη διαφορά κάνει η μετάβαση του Duster στην αρχιτεκτονική CMF-B, η οποία επιφυλάσσει βελτιώσεις στη διάταξη αλλά και υπόσχεται σαφώς αναβαθμισμένα οδηγικά χαρακτηριστικά.

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε ότι ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 6% σε 472 λίτρα ενώ το πίσω κάθισμα υπόσχεται περισσότερο χώρο και άνεση από ποτέ. Αλματώδης είναι η βελτίωση του εξοπλισμού με δύο οθόνες 10,1 και 7,0 ιντσών με Android Auto, Apple CarPlay και ασύρματη συνδεσιμότητα, επιφάνεια επαγωγικής φόρτισης κινητών συν μία ακόμα χρηστική βάση δίπλα στο infotainment καθώς και πολλαπλές θύρες USB.

Αυτό που δεν υφίσταται πλέον είναι diesel μοτέρ καθώς το Duster είναι διαθέσιμο ξεκινώντας από 22.580 ευρώ, σε ήπια υβριδική έκδοση με κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων με ισχύ 130 ίππων και κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, και σε έκδοση διπλού καυσίμου LPG με συνδυαστική αυτονομία 1.300 χλμ. αλλά και για πρώτη φορά στην ιστορία του σε full hybid έκδοση 140 ίππων.

Hyundai Bayon

Eν αναμονή του κορυφαίου Ioniq 5 N των 680 ίππων που θα διατεθεί σύντομα και στην ελληνική αγορά, ανανεωμένο θα επιστρέψει επίσης και τo μικρότερο SUV των Κορεατών υιοθετώντας την αισθητική γραμμή που εισήγαγε το νεότερο και μεγαλύτερο Kona, φροντίζοντας να στοιχειοθετήσει την καινούργια του, πιο σύγχρονη και πιο περιπετειώδη εμφάνιση με στοχευμένες παρεμβάσεις σε επίπεδο εξοπλισμού.

Η κύρια αλλαγή είναι η συμβατότητα του infotainment με αυτόματες Over-The-Air αναβαθμίσεις ενώ πλέον οι 10,25 ίντσες αποτελούν τη μοναδική επιλογή για την επίμαχη οθόνη που επίσης έχει αποκτήσει καλύτερα γραφικά και υπόσχεται υψηλότερη απόκριση. Ενσωματώνει Apple CarPlay και Android Auto και συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων ίδιας διάστασης ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στον νέο ατμοσφαιρικό φωτισμό με τεχνολογία LED και πολύ περισσότερες επιλογές.

Εμπλουτισμένος είναι και ο εξοπλισμός ασφάλειας και υποβοήθησης περιλαμβάνοντας ως standard ενεργό cruise control που συνεργάζεται (και) με το σύστημα πλοήγησης, συστήματα διατήρησης της πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας και αποφυγής συγκρούσεων. Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες αναμένονται στοχευμένες παρεμβάσεις που να ευνοούν την αποδοτικότητα, αν και το Bayon θα εξακολουθήσει να διατίθεται σε ήπιες υβριδικές και απλές εκδόσεις 1,0 και 1,2 λίτρων με ισχύ από 84 έως 120 ίππους.

ΚΙΑ EV 3, 4 και 5

Εκτός από το γνωστό και βραβευμένο EV6 και το πληθωρικό EV9 για το οποίο θα διαβάσετε εκτενώς στο κεντρικό σαλόνι, η κορεατική φίρμα δείχνει να επιθυμεί να γεμίσει με γεωμετρικούς ρυθμούς την ηλεκτρική γκάμα της. Η επόμενη χρονικά προσθήκη θα πάρει τη μορφή ενός μεσαίου SUV που μεταφέρει τη σχεδιαστική γραμμή του EV9 σε compact διαστάσεις και μια προσιτή συνολικά υπόσταση με άφθονο ψηφιακό εξοπλισμό που σμιλεύτηκε με βάση τα ζητούμενα των «millennials».

Το EV5, όπως ονομάζεται, που ήδη διατίθεται στην Ασία, θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις με μπαταρίες 64 και 88 kWh, ισχύ 220, 316 και 585 ίππων και σε διαμορφώσεις με ένα ή δύο μοτέρ αναλόγως αν το ζητούμενο είναι η μέγιστη αυτονομία ή οι επιδόσεις.

Ακόμα πιο ενδιαφέρον για τα ευρωπαϊκά ζητούμενα το EV3 της φωτογραφίας, ένα ηλεκτρικό crossover, ανάλογου μεγέθους με το Sportage με ιδιάζουσα σχεδίαση και χαρακτηριστικά που φιλοδοξούν στην καθολική αποδοχή του από ένα ευρύτατο κοινό.  Το μοντέλο έχει προς το παρόν παρουσιαστεί μόνο ως πρωτότυπο, αν και η KIA έχει φροντίσει να ανακοινώσει μέγιστη αυτονομία έως 500 χλμ. καθώς και εκδόσεις με ένα ή δύο μοτέρ.

Αυτό που επίσης έχουν γνωστοποιήσει οι Κορεάτες είναι ότι η έκδοση παραγωγής θα κάνει την εμφάνισή της εντός του 2024, δίνοντας τη σκυτάλη στο EV4, ένα μοντέλο υβρίδιο ανάμεσα σε τετράθυρο coupe και SUV που θα μας απασχολήσει σε περίπου έναν χρόνο από σήμερα, δίνοντας το στίγμα της KIA σε μια niche κατηγορία.

Lexus LBX

H ιαπωνική φίρμα στη μικρότερη διαχρονικά κατασκευή της, σχεδιάζει να κερδίσει από τα αποδυτήρια το εξαιρετικά απαιτητικό κοινό της Ευρώπης με μια πρόταση που συνδυάζει το περιορισμένο αποτύπωμα από κάθε άποψη με το premium, δοσμένο με τον μεθοδικό τρόπο που το αντιλαμβάνονται οι Ιάπωνες.

Ξεκινώντας από τη βάση, το μήκους 4,18 μέτρων LBX μπορεί να έχει την ίδια αφετηρία με το bestseller Toyota Yaris Cross αλλά σε μια βαρέως εξελιγμένη εκδοχή της που εκτός από τις διαφορετικές διαστάσεις οι οποίες έχουν αυξηθεί προς όλες τις κατευθύνσεις, προς όφελος μεγαλύτερης άνεσης αλλά και ενός πιο άκαμπτου συνόλου που εγγυάται καλύτερο πάτημα, διαθέτει διαφορετική γεωμετρία στην ανάρτηση και ένα διαφορετικό σε ρύθμιση και απόκριση σύστημα διεύθυνσης.

Ταυτόχρονα το υβριδικό σύνολο έχει μεν στο επίκεντρο τον γνώριμο τρικύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων αλλά ενισχύεται από την παρουσία ενός ισχυρότερου ηλεκτρικού μοτέρ 94 ίππων που ανεβάζει τη συνδυαστική απόδοση σε 136 ίππους.

Στα παραπάνω συνυπολογίστε μια εξοπλιστική ποιότητα και αφθονία, αντίστοιχη των μεγαλύτερων Lexus, και η απόσταση από τη συγγενική του σχέση με το Yaris Cross γίνεται ολοένα και πιο μακρινή για το μικρό Lexus που θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τον προσεχή Μάρτιο με κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς ξεκινώντας από τα 31.300 ευρώ.

Nissan Ariya Nismo

Αξιοποιώντας την εμπλοκή της στη Formula E, η Nismo καταπιάνεται με το πρώτο της ηλεκτρικό εγχείρημα ευρείας παραγωγής, παραδίδοντας δύο εκδόσεις του Ariya με τη χαρακτηριστική σφραγίδα της σε κάθε επίπεδο. Αμφότερες οι εκδόσεις Nismo υιοθετούν τη δικινητήρια διάταξη που συνδυάζεται με το σύστημα τετρακίνησης των Ιαπώνων e-4ORCE.

Η πρώτη, «B6» όπως ονομάζεται, υπόσχεται συνδυαστική ισχύ 367 ίππων και 560 Nm ροπής υποσχόμενη την ισορροπία ανάμεσα στις επιδόσεις και στην καθημερινή χρήση ενώ στην περίπτωση της δεύτερης B9, η διαθέσιμη ισχύς σκαρφαλώνει στους 435 ίππους και στα 600 Nm ροπής, καλύπτοντας με το παραπάνω όσα θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από ένα ηλεκτρικό SUV με οικογενειακό χαρακτήρα.

Εκτός από την επιπλέον ισχύ, οι επίμαχες εκδόσεις διαθέτουν μια σειρά από εκτεταμένες βελτιώσεις στο πλαίσιο και σε κάθε παράμετρο του ιαπωνικού SUV με στόχο μια συνολικά πιο δυναμική οδηγική εμπειρία που αυτονόητα στοιχειοθετείται και οπτικά χάρη σε σχεδιαστικές αλλαγές στα αεροδυναμικά στοιχεία και προσθήκες που καθιστούν ορατό τον διαφορετικό χαρακτήρα των εκδόσεων Nismo.

Mercedes EQG

Η G-Class είναι ένα μοντέλο που μετά από 45 χρόνια πορείας δεν χρειάζεται συστάσεις ούτε ως προς τις εγνωσμένου κύρους ικανότητές της ούτε ως προς τις καταβολές και τη στόχευσή της. Πλέον ετοιμάζεται να αποκτήσει ένα ηλεκτρικό alter ego, που ίσως σε αντίθεση με ό,τι θα υπέθεταν οι θιασώτες των συμβατικών κινητήρων σχεδιάζει να οδηγήσει όλες τις αρετές με τις οποίες είναι συνυφασμένο το πληθωρικό μοντέλο ένα σκαλί ψηλότερα ή μάλλον ακριβέστερα, ακόμα μακρύτερα σε αφιλόξενα εδάφη και off-road διαδρομές.

Με αυτό το σκεπτικό αφετηρία για την EQG δεν θα αποτελέσει μια από τις πολλές νέες ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές της Mercedes-Benz, αλλά μια ειδικά σχεδιασμένη για την περίσταση παραλλαγή του σκληροτράχηλου πλαισίου σκάλας όπου ήδη βασίζεται με γενναιόδωρες ενισχύσεις που θα προσφέρουν την απαραίτητη προστασία στην μπαταρία χωρητικότητας άνω των 100 KWh.

Αυτή θα αναλάβει να τροφοδοτεί τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε τροχό, τα οποία είναι υπεύθυνα για το εντυπωσιακό show που έδωσε προσφάτως η EQG ως πρωτότυπο στο Las Vegas εκτελώντας επί τόπου περιστροφή 360 μοιρών καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου θα επιτρέπει τον ξεχωριστό έλεγχο για κάθε τροχό, ακόμα και αντίστροφη περιστροφή, ιδιότητα ιδιαίτερη εντυπωσιακή όσο και χρήσιμη για το μέγεθος της EQG αλλά και για τις διαδρομές εκτός πεπατημένης.

Εκτός από την έκδοση παραγωγής της EQG, σε ό,τι αφορά τις πιο «γήινες» αφίξεις των Γερμανών για εφέτος αναμένονται οι ανανεωμένες EQA, ΕQB αλλά και της GLB καθώς και η γοητευτική νέα πρόταση στα cabrio, CLE.

Peugeot 3008

Το SUV που σήκωσε στους ώμους του την εξαιρετικά επιτυχημένη επανεκκίνηση της Peugeot πριν μερικά χρόνια, υποδέχεται τη νέα γενιά του, η οποία θα διαθέσιμη και στη χώρα μας από τον Φεβρουάριο και κάπως δικαιωματικά αποτελεί το πρώτο μοντέλο του ομίλου Stellantis που θα έχει ως αφετηρία την ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική STLA Medium.

Προτού περάσουμε ωστόσο στην αθέατη πλευρά του, αξίζει μια ειδική αναφορά στην αισθητική γραμμή μιας σιλουέτας 4,54 μέτρων και πλάτους 1,89 μέτρων που δανείζεται στοιχεία από πολλά είδη, αποτελώντας το επιστέγασμα της αισθητικής τόλμης που επιδεικνύει η Peugeot στα νεότερα μοντέλα της, αποπνέοντας δυναμισμό χωρίς να προβληματίζει στο ελάχιστο χωροταξικά.

Για του λόγου το ακριβές, αν και το 3008 αποτελεί από τα πλέον compact σε διαστάσεις SUV της κατηγορίας C, προσφέρει χώρο αποσκευών 520 λίτρων και όλες τις ανέσεις σε πέντε επιβάτες. Εκτός από την άνεση, κυρίαρχο στοιχείο στα ενδότερα αποτελεί το νέο Panoramic i-Cockpit με την κυρτή οθόνη των 21 ιντσών πάνω από το ταμπλό, τα υλικά και η σχεδίαση του οποίου συνδυαστικά και με τα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού συνιστούν ένα ακόμα τολμηρό άλμα προς τη σωστή κατεύθυνση από μέρους της Peugeot. Σε ό,τι αφορά το «hardware», αρχικά το 3008 θα είναι διαθέσιμο ως ηλεκτροκίνητο σε τρεις εκδόσεις.

Οι δύο πρώτες επωφελούνται από μπαταρία 73 kWh και υιοθετούν ένα και δύο μοτέρ, αντίστοιχα, με ισχύ 214 και 326 ίππους προσφέροντας αυτονομία 525 χλμ. Η άτυπη κορυφαία εφοδιάζεται με μπαταρία 98 kWh και ένα μόνο μοτέρ 231 ίππων δίνοντας έμφαση στην αυτονομία, η οποία ανέρχεται σε 700 χλμ. Βάσει του σχεδιασμού των Γάλλων θα ακολουθήσουν επίσης ήπιες υβριδικές όσο και plug-in hybrid εκδόσεις.

Porsche Macan EV

Οι νέες προδιαγραφές κυβερνοασφάλειας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, θα καταστήσουν σύντομα την γκάμα του μικρότερου SUV της Porsche αποκλειστικά ηλεκτροκίνητη, με αρχή και… τέλος τη νέα αντίστοιχη και σχεδιασμένη εξαρχής με γνώμονα τις απαιτήσεις μιας EV κατασκευής Macan EV.

Όπως έχει ανακοινώσει η γερμανική φίρμα με κάθε ευκαιρία, αφετηρία για το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο αποτελεί η πλατφόρμα Premium Platform Electric η οποία έχει εξελιχθεί με τη συμμετοχή της Audi και θα αποτελέσει εξίσου εφαλτήριο και για το επίσης ηλεκτρικό επικείμενο Q6 e-tron και e-tron Sportback.

Το νέο δάπεδο αναμένεται να φιλοξενεί δύο ηλεκτρικά μοτέρ, τα οποία θα εξασφαλίζουν τετρακίνηση και ανάλογα με την έκδοση ισχύ από 407 έως 639 ίππους ενώ τις προδιαγραφές της Macan όσο και του τεχνολογικά συναφούς Audi θα συμπληρώνουν σύστημα τετραδιεύθυνσης, ενεργά αμορτισέρ δύο βαλβίδων και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τον πίσω άξονα.

Το δίδυμο των ηλεκτρικών μοτέρ θα τροφοδοτείται από μπαταρία 100 kWh με δυνατότητα φόρτισης, με ισχύ έως 270 kW.

Renault 5

Mε υλικά από ένα ενδοξότατο παρελθόν η Renault-Ampere θα παρουσιάσει την άνοιξη από την έκθεση της Γενεύης την έκδοση παραγωγής του αναγεννημένου ως ηλεκτρικού Renault 5. Με βάση τις σχετικές συστάσεις η τελική μορφή του R5 θα μείνει απολύτως πιστή στις σχεδιαστικές αρχές του concept που με τη σειρά του φρόντισε να χωρέσει στο μήκος των 3,9 μέτρων του όλα τα σημαινόμενα του ονόματός του, θέτοντας τις βάσεις για το νέο ηλεκτρικό μέλλον των Γάλλων.

Αρχικά το R5 θα είναι διαθέσιμο με μπαταρία 52 kWh προσφέροντας αυτονομία 400 χλμ. ενώ σε δεύτερο χρόνο θα ακολουθήσει και πιο προσιτή έκδοση με μπαταρία 40 KWh και αυτονομία περί τα 320 χλμ. H διαθέσιμη ισχύς, προερχόμενη από ένα μοτέρ, θα κινηθεί στην περιοχή των 136 ίππων, ωστόσο αυτό που μάλλον θα έχει περισσότερη σημασία σε σχέση με την αναβίωση του R5 είναι η φύση ενός αυτοκινήτου με μικρό μεταξόνιο, μεγάλα μετατρόχια, χαμηλό κέντρο βάρους και άμεσα διαθέσιμη ροπή καθώς και πρωτοεμφανιζόμενα στοιχεία και λεπτομέρειες όπως π.χ. η οθόνη φόρτισης στο καπό ή η δυνατότητα V2G που θα φροντίσουν οι μνήμες που ξυπνά να αποκτήσουν… σίκουελ με blockbuster δυναμική.

smart#3

Αποτελώντας μια πιο coupe, πιο δυναμική προσέγγιση αλλά και με μεγαλύτερες διαστάσεις παραλλαγή του #1, το #3, αφού ξεκίνησε την εμπορική του πορεία από την Κίνα, ετοιμάζεται να αφιχθεί και στην εγχώρια αγορά προβάλλοντας ένα ενσυνείδητο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά χαρακτήρα με κυρίαρχο στοιχείο την ηλεκτροκίνηση. Αν και προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί οι λεπτομέρειες για τις εκδόσεις που θα είναι διαθέσιμες στη χώρα μας, το #3 είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη σε πέντε εκδόσεις.

Η εισαγωγική Pro εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 272 ίππων και μπαταρία 49 kWh που προσφέρει αυτονομία 325 χλμ. και υποστηρίζει φόρτιση με ισχύ 130 kW, η οποία εγγυάται αναπλήρωση της ενέργειας σε λιγότερο από μισή ώρα. Ακολουθούν οι αντίστοιχων προδιαγραφών Premium και η συλλεκτική 25th Anniversary Edition με αυτονομία 455 χλμ. και η Pro+ με αυτονομία 435 χλμ., οι οποίες διαθέτουν επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού ενώ στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η Brabus με δύο ηλεκτρικά μοτέρ ισχύος 428 ίππων και αυτονομία 330 χλμ.

Ο εξοπλισμός του μοντέλου περιλαμβάνει μεταξύ άλλων LED φώτα, πανοραμική οροφή, τροχούς 19 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα περιμετρικής θέασης, οκτώ αισθητήρες για τη στάθμευση καθώς και ένα δίπτυχο οθονών 9,2 και 12,8 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment αποτυπώνοντας ανάγλυφα τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Skoda Superb

H τέταρτη κατά σειρά γενιά του Superb έρχεται να επιβεβαιώσει εμφατικά όσα γνωρίζουμε για τη Skoda, προτάσσοντας τη μεθοδική βελτίωση έναντι του εντυπωσιασμού, χωρίς συμβιβασμούς.

Αυτό στην περίπτωση της νέας γενιάς του κορυφαίου μοντέλου της τσεχικής φίρμας που ξεκινά από τα 26.500 ευρώ όντας παραδοσιακά θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδοχές αμαξώματος, τετράθυρη και station wagon, μεταφράζεται στην αύξηση των διαστάσεών του (Limo +4,0 εκ., Combi + 4,3 εκ.) με στόχο ακόμα περισσότερη άνεση και χρηστικότητα (ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε 645 και 690 λίτρα), και παρά ταύτα, την ταυτόχρονη βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή και των δύο εκδόσεων προς όφελος της αποδοτικότητας.

Εφαλτήριο για την γκάμα αποτελεί η ήπια υβριδική έκδοση με απόδοση 150 ίππων και κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων ενώ ακολουθούν plug-in υβριδικές διαμορφώσεις με συνδυαστική ισχύ 204 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ.

Τις επιλογές συμπληρώνουν δίλιτρα μοτέρ βενζίνης αλλά και diesel με απόδοση από 120 έως 265 ίππους. Στις προδιαγραφές του συγκαταλέγεται ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση με δυνατότητες παραμετροποίησης αυτόματα ή μέσω των προγραμμάτων, ενώ τον τόνο στο εσωτερικό δίνουν η νέα οθόνη αφής 13,0 ιντσών και για πρώτη φορά σε Skoda, Head-up Display. Η εγχώρια γκάμα της Skoda θα ενισχυθεί επίσης εφέτος με τα ανανεωμένα Kodiaq, Scala και Kamiq ενώ επίκειται και η πρεμιέρα του μικρού ηλεκτρικού SUV Elroq.

Toyota Land Cruiser

To Land Cruiser αποτελεί ένα από τα ικανότερα και διαχρονικότερα off-road μοντέλα και η νέα γενιά του, η οποία θα διατεθεί και στη χώρα μας σύντομα, δεν αποτελεί εξαίρεση συνδυάζοντας ποιότητα, ανθεκτικότητα και αξιοπιστία με το βλέμμα στις σκληρότερες συνθήκες.

Η Toyota αποφάσισε να υιοθετήσει μια πιο ιδιάζουσα και παιχνιδιάρικη σχεδίαση, η οποία συνομιλεί με την 73 ετών πορεία του μοντέλου αλλά και φροντίζει να διατηρήσει τον χαρακτήρα του. Από τους κοντούς προβόλους που διασφαλίζουν τις βέλτιστες δυνατές γωνίες προσέγγισης και διαφυγής και τα μεγάλα παράθυρα που παρέχουν άφθονη ορατότητα περιμετρικά έως τα περισσότερα μέρη του αμαξώματος και των προστατευτικών αφαιρούνται εύκολα σε περίπτωση που η χρήση προκαλέσει αβαρίες, συνηγορούν στο γνώριμο μοτίβο off-road μετακινήσεων.

Υπό το ίδιο ακριβώς σκεπτικό, η νέα αρχιτεκτονική GA-F, ένα βελτιωμένο πλαίσιο σκάλας υπόσχεται ακόμα περισσότερες δυνατότητες, μεταξύ των οποίων και η απεμπλοκή της μπροστινής αντιστρεπτικής ράβδου, αυξημένη ακαμψία αλλά και βελτιωμένη ανάρτηση. Σε επίπεδο κινητήρων το διαθέσιμο ως πενταθέσιο ή επταθέσιο Land Cruiser θα προσφέρεται με diesel μοτέρ 2,8 λίτρων, ισχύος 204 ίππων, αλλά και για πρώτη φορά στην ιστορία του με ήπια υβριδική τεχνολογία.

VW Tiguan

H πορεία του ως ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα της γερμανικής φίρμας συνεπάγεται ιδιαίτερη έμφαση από μέρους της VW στην τρίτη γενιά του, η οποία φροντίζει να βελτιώσει κάθε παράμετρο αλλά και να διευρύνει γεωμετρικά τις επιλογές του.

Η σημαντικότερη μεταβολή αφορά την προσθήκη δύο plug-in υβριδικών εκδόσεων στην γκάμα με απόδοση 204 και 272 ίππων, οι οποίες χάρη στην αξιοποίηση μιας μεγαλύτερης μπαταρίας 19,7 kWh με υψηλότερη ενεργειακή απόδοση προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ. αλλά και ταχύτερους χρόνους επαναφόρτισης με ισχύ έως 50 kW. Από τις διαθέσιμες επιλογές δεν λείπει φυσικά και η τετρακίνηση 4Motion, με τη διαφορά ότι οι επίμαχες εκδόσεις εφοδιάζονται αποκλειστικά με δίλιτρους κινητήρες βενζίνης ή και diesel ισχύος 193, 204 και 265 ίππων, ενώ υπάρχει και μια εισαγωγική diesel έκδοση με κίνηση στους δύο τροχούς και απόδοση 150 ίππων.

Οι ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις μήκους και ύψους έχουν φροντίσει να ενισχύσουν τη χρηστικότητα, με το πορτμπαγκάζ να ξεκινά από τα 652 λίτρα, όσο και την προσφερόμενη άνεση.

Στα highlights του Tiguan συγκαταλέγεται και ο ψηφιακός εξοπλισμός, ο οποίος βασίζεται στην τελευταία εκδοχή infotainment των Γερμανών, MIB4, και φιλοξενείται σε οθόνη 12,9 ή και 15,0 ιντσών. Εκτός από το Tiguan η γκάμα της VW θα εμπλουτιστεί το 2024 με τα ανανεωμένα Golf, το ID3 GTX και τη νέα γενιά του Passat.