Καθώς το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών μετατοπίζεται σταδιακά από τον χρόνο παραλαβής του μελλοντικού νέου αυτοκινήτου τους στην τιμή πώλησης που τελικά αυτό θα έχει, κινήσεις όπως αυτή της Tesla η οποία από την αρχή του 2023 έχει μειώσει δύο φορές τις τιμές της σε Ελλάδα και Ευρώπη (και συνολικά 5-6 φορές στις ΗΠΑ) δημιουργούν νέα δεδομένα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία η Tesla παρήγαγε το 2022 1.314.319 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μέγεθος αυξημένο κατά 40%(!) σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 2021. Η πληθώρα των διαθέσιμων αυτοκινήτων της, άλλαξε το ισοζύγιο «προσφοράς – ζήτησης» μεταβάλλοντας δραστικάτον τιμοκατάλογό της, πιέζοντας προς την ίδια κατεύθυνση τους άμεσους ανταγωνιστές της. Δεν είναι όμως μόνο αυτή. Στην έκθεση αυτοκινήτου της Σανγκάης, η οποία ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 27 Απριλίου, η BYD (ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εξηλεκτρισμένων οχημάτων στην Κίνα με αύξηση παραγωγής κατά 211% το 2022, φτάνοντας τις 1.858.634 μονάδες) προκάλεσε έκπληξη παρουσιάζοντας ένα ευρύχωρο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με αυτονομία που υπερβαίνει τα 300 χλμ. με μία φόρτιση και τιμή αναφοράς από 11.000 δολάρια (σχεδόν 10.000 ευρώ), δηλαδή περίπου το 1/3 εκείνης των δημοφιλέστερων mainstream ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.