Οι 6+1 αφίξεις που ανεξαρτήτως κατηγορίας, ύφους, είδους και προσανατολισμού αποτυπώνουν τη συντεταγμένη προσπάθεια της αυτοκινητοβιομηχανίας να στραφεί προς εξηλεκτρισμένες «ατραπούς».
Skoda Elroq
Eχοντας ήδη παρουσιάσει ένα ομώνυμο, «ρεαλιστικό» concept car, συνοδευόμενο από τις πρώτες συστάσεις, το καμουφλάζ του συγκεκριμένου δοκιμαστικού πρωτότυπου αν και καλύπτει κάθε πτυχή του αποτελεί μάλλον μια διαδικαστική διατύπωση παρά δημιουργεί απορίες σε σχέση με την εμφάνιση του Elroq.
Για εκείνους που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις προϊόντικές εξελίξεις των Τσέχων, το Elroq είναι το επόμενο ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda και με μήκος 4,5 μέτρα θα λειτουργήσει ως το alter ego του Karoq ή ακριβέστερα, όπως ο σημειώνει η φίρμα, «ο συνεχιστής του».
Βασισμένο στην αρχιτεκτονική MEB+, το Elroq αναμένεται να προσφέρεται με τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε μπαταρίες 62 και 82 kWh καθώς και μεταξύ δικίνητων ή τετρακίνητων διαμορφώσεων με ένα ή δύο μοτέρ. Με αμιγώς ηλεκτρικές προδιαγραφές συνδυαστικά με το παραπάνω μήκος που κινείται στα άνω όρια τις κατηγορίας των B-SUV, το Elroq αναμένεται να προσφέρει πρωτόγνωρα επίπεδα ευρυχωρίας και πρακτικότητα όπως επιβάλλουν οι συνήθειες της Skoda.
Ταυτόχρονα ο εξοπλισμός του θα περιλαμβάνει ό,τι νεότερο έχει να επιδείξει η τσεχική φίρμα σε ψηφιακό επίπεδο καθώς και μια εκτεταμένη σειρά των χρηστικών λύσεων Simply Clever.
H πρεμιέρα του αναμένεται πριν την εκπνοή του έτους, ως του πρώτου εκ των συνολικά τεσσάρων ηλεκτρικών που έχουν ανακοινώσει οι Τσέχοι με ορίζοντα το 2026.
Lamborghini Temerario
Mε τη Huracan να έχει ολοκληρώσει από τον περασμένο Απρίλιο, με την ειδική έκδοση STJ, τον απολύτως επιτυχημένο κύκλο της μετά από μια πλήρη δεκαετία, η Lamborghini εξελίσσει το μοντέλο που θα τη διαδεχθεί και το οποίο, όπως επιβάλλουν οι τάσεις, θα αποτελέσει τομή στην αλληλουχία μοντέλων που εκπροσωπούν το σημείο εισόδου στην γκάμα των Ιταλών.
Αναλυτικότερα, η Temerario αποχαιρετά «για τα καλά» τον ατμοσφαιρικό V10 που εφοδίαζε τόσο τη Huracan όσο και την προκάτοχό της Gallardo. Tη θέση του θα πάρει ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 σε plug-in υβριδική διαμόρφωση που, όπως απέδειξε η πρόσφατη Urus SE, θα προσφέρει όσα έχουμε συνηθίσει να περιμένουμε από τη Lamborghini συν κάτι ακόμα.
Αν και προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί οι τεχνικές λεπτομέρειες για την Temerario, ενδεικτικό είναι ότι στην Urus SE το plug-in σύνολο προσφέρει συνδυαστική ισχύ 800 ίππων και 950 Nm ροπής και μια πολύ διαφορετική προσέγγιση στο πλαίσιο και στο σύστημα μετάδοσης που φροντίζουν για την καλύτερη και φυσικά πιο σπορ διαχείριση της διόλου ευκαταφρόνητης ισχύος.
Σε σχεδιαστικό επίπεδο η Temerario δείχνει, όπως και η Urus SE, να υιοθετεί λεπτομέρειες από την επίσης plug-in Revuelto. Σε ό,τι αφορά το όνομά της, αυτονόητα έλκει την καταγωγή του από έναν διάσημο ισπανικό ταύρο όπως επιβάλλουν οι παραδόσεις της φίρμας αλλά και μεταφράζεται ως «ριψοκίνδυνος».
Porsche 911
Tα σημαντικότερα νέα σχετικά με την επικείμενη άφιξη της ανανεωμένης 911 που θα αποκαλυφθεί επισήμως στις 28 Μαΐου, αφορούν την ένταξη υβριδικής τεχνολογίας για πρώτη φορά στην ιστορία του sportscar.
Aν και προς το παρόν η Porsche δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα πληροφορίες σχετικά με τις προδιαγραφές του επίμαχου συνόλου, αυτό που έκανε ήταν να δοκιμάσει ένα αντίστοιχης τεχνολογίας πρωτότυπο μοντέλο στο Nurburgring.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, αυτό κατάφερε να ολοκληρώσει έναν γύρο στη διαδρομή των 20,8 χλμ. της γερμανικής πίστας, καταγράφοντας χρόνο 7 λεπτών και 16,934 δευτερολέπτων.
Για λόγους σύγκρισης η Porsche σημειώνει ότι ο παραπάνω χρόνος είναι βελτιωμένος κατά 8,7 δευτερόλεπτα σε σχέση με την «προκάτοχό» της.
Αν και η γερμανική φίρμα δεν διευκρινίζει για όλους τους ευνόητους λόγους ποια έκδοση θεωρεί ως το σημερινό ισοδύναμο της 911 Hybrid, εμείς απλώς θα σημειώσουμε ότι η τρέχουσα γενιά του μοντέλου προσφέρει έως 650 ίππους στη γνωστή έκδοση Turbo S, την οποία αναμένεται να «υποκαταστήσει» η Hybrid.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες εκδόσεις η ανανέωση θα φέρει εξίσου εκτεταμένες αλλαγές που θα εστιάζουν στη βελτίωση των εξακύλινδρων κινητήρων ως προς την ισχύ αλλά και την καλύτερη διαχείρισή της με τη συνδρομή αλλαγών στο πλαίσιο και στα σοφιστικέ συστήματα ελέγχου.
Mercedes-Maybach GLS
Aν και η GLS επωφελήθηκε ήδη από μια σειρά αναβαθμίσεων που οδήγησαν στην ανανεωμένη εκδοχή της τον Απρίλιο του 2023, η γερμανική φίρμα οδηγεί ξανά το πληθωρικό SUV της στη διαδικασία εξέλιξης.
Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με την κορυφαία από πλευράς πολυτέλειας έκδοση με τη φροντίδα της Maybach, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι έχουν υπάρξει κατασκοπικές λήψεις δοκιμαστικών πρωτοτύπων από όλο το εύρος της γκάμας της GLS, κάτι που σημαίνει ότι η Mercedes θα προβεί σε μια σειρά νέων βελτιώσεων με ορίζοντα το 2027 προκειμένου να διατηρήσει το SUV στην «παρούσα» μορφή του για όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται.
Αυτό που είναι προφανές είναι ότι η γερμανική φίρμα ετοιμάζει μια πλήρως ανασχεδιασμένη όψη και πίσω τμήμα για την έκδοση Maybach.
Σε ό,τι αφορά τις πιο ουσιώδεις αλλαγές, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η παρουσία περισσότερων των ενός plug-in υβριδικών εκδόσεων, οι οποίες αναμένεται να μειώσουν θεαματικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του μοντέλου, ανεξαρτήτως έκδοσης, αλλά και να εξασφαλίζουν ακόμα περισσότερα σε όρους ισχύος. Παράλληλα δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η αναβάθμιση του ψηφιακού εξοπλισμού στα τελευταία πρότυπα του MBUX και με την τεχνητή νοημοσύνη να κάνει ακόμα πιο αισθητή την παρουσία της.
BMW iX
Η αισθητική του όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2021 κρίθηκε μάλλον αμφιλεγόμενη, με την BMW να επιλέγει μια ιδιάζουσα σχεδίαση προκειμένου να εκφράσει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση αλλά και να τονίσει την καινοτόμο προσέγγισή της στην τεχνολογία.
Αν και πλέον η τάση επιβάλλει όσο το δυνατόν περισσότερη «κανονικότητα» στην ηλεκτροκίνηση με τα νέα αντίστοιχα μοντέλα να μη διαφέρουν από τα συμβατικής τεχνολογίας, το iX, στην ανανεωμένη εκδοχή του που αναμένεται έως τα τέλη της χρονιάς, εμμένει στις γνώριμες αναλογίες του και στη χαρακτηριστική όψη του με τη θηριώδη αλλά κλειστή γρίλια. Αυτό που δείχνει να αλλάζει σημαντικά σχεδιαστικά είναι ο πίσω προφυλακτήρας.
Την ανανεωμένη εικόνα θα συμπληρώσει το νέο μοτίβο των φωτιστικών σωμάτων και στοχευμένες αλλαγές που να ευνοούν την αεροδυναμική του.
Οι σημαντικότερες αναβαθμίσεις ωστόσο αναμένεται να αφορούν το «hardware», καθώς οι μηχανικοί της BMW αναμένεται να κάνουν τα πάντα προκειμένου να βελτιώσουν την αποδοτικότητα.
Αν και η αυτονομία των 610+ χλμ. της έκδοσης με την μπαταρία των 105,2 KWh κάθε άλλο παρά θα πρέπει να θεωρηθεί αμελητέα, η άφιξη των νεότερων τεχνολογικά πρώτων δειγμάτων της Neue Klasse με τη νέα χρονιά, σημαίνει ότι οι Βαυαροί θα φροντίσουν να διατηρήσουν το υψηλό status του iX.
Σε αυτό, τον δικό τους ρόλο θα παίξουν η νεότερη εκδοχή του λειτουργικού της BMW στις οθόνες των 14,5 ιντσών καθώς και αναβαθμίσεις στα συστήματα άνεσης, υποβοήθησης και ασφάλειας, όπως άλλωστε προδίδει το ανασχεδιασμένο kit συστημάτων επιτήρησης στη γρίλια.
Audi RS 6 e-tron
Έχοντας δει προσφάτως το νέο Q6 e-tron, μπορεί εύκολα να αποκωδικοποιήσει κανείς τις σχεδιαστικές επιρροές του συγκεκριμένου δοκιμαστικού πρωτότυπου που εντοπίστηκε στα πέριξ του Nurburgring.
Tην ίδια ακριβώς «προέλευση» θα έχουν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του καθώς η κορυφαία RS έκφραση του A6 e-tron θα έχει ως αφετηρία την ίδια αρχιτεκτονική και θα εφοδιάζεται με τη «διαιρούμενη» για λόγους ταχύτερης φόρτισης μπαταρία των 100 kWh.
Aυτό που δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό για τους προφανείς λόγους είναι το μέγεθος της ισχύος, ωστόσο η παρουσία του SQ6 e-tron των 517 ίππων αλλά και το γεγονός ότι η συναφής τεχνολογικά Porsche Macan Εlectric προσφέρει στην έκδοση Turbo 640 ίππους μας δίνουν μια κατεύθυνση σε σχέση με το τι να περιμένουμε από την ισχύ του RS 6 e-tron.
Εδώ βέβαια δεν έχουμε να κάνουμε με ένα SUV αλλά με ένα γοητευτικό fastback, οι αναλογίες του οποίου εκτός από τη βελτιστοποιημένη αεροδυναμική μπορούν να του εξασφαλίσουν πρόσβαση σε ακόμα μεγαλύτερα μεγέθη ισχύος, με τις πρώτες πληροφορίες να κάνουν λόγο ακόμα και για 700 ίππους με δεδομένη και τη θέση του στην γκάμα της Audi.
Για όσους δεν έχουν συνηθίσει ακόμα τη νέα πολιτική ονομάτων της γερμανικής φίρμας αξίζει να σημειωθεί ότι δεν πρόκειται για το ηλεκτρικό A6 αλλά για ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο.
Το γνωστό A6 με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μετονομαστεί σε Α7 και αναμένεται να προσφέρεται σε τετράθυρες όσο και σε Avant εκδόσεις προσφέροντας επίσης περισσότερα από υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις.
Ford Puma Gen E
H «μπλε οβάλ» φίρμα παρουσίασε τον περασμένο Φεβρουάριο την ανανεωμένη εκδοχή του δημοφιλέστερου μοντέλου της εφαρμόζοντας μια σειρά αναβαθμίσεων σε όλους τους τομείς, προσφέροντάς το σε ήπιες υβριδικές εκδόσεις με επίκεντρο τον κινητήρα EcoBoost του 1,0 λίτρου, σε διαμορφώσεις 125, 155 αλλά και 170 ίππων.
Πλέον ετοιμάζεται να κάνει το επόμενο βήμα στο πλαίσιο της στρατηγικής εξηλεκτρισμού της γκάμας της, εξελίσσοντας μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση για το μοντέλο, η οποία σύμφωνα με τις συστάσεις θα υιοθετήσει τα διακριτικά Gen E.
Το ηλεκτρικό Puma αναμένεται να προσφέρεται σε περισσότερες από μία εκδοχές ισχύος με την απόδοση να διαμορφώνεται σε 136 και 150 ίππους ενώ την τροφοδοσία του ηλεκτρικού μοτέρ θα αναλαμβάνει μπαταρία που θα ξεπερνά τη χωρητικότητα των 50 kWh με στόχο η προσφερόμενη αυτονομία να κινείται σε 400+ χλμ.
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς, το Puma Gen E θα παραλάβει εξίσου το νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,8 ιντσών σε συνδυασμό με οθόνη αφής 12,0 ιντσών για το infotainment που βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα SYNC 4, αν και αμφότερα θα προσαρμοστούν αυτονόητα ως προς τις ενδείξεις στον ηλεκτρικό χαρακτήρα του μοντέλου.
Mε δεδομένο επίσης το χρονοδιάγραμμα της Ford αλλά και τη διαθεσιμότητα των συμβατικών εκδόσεων, το Gen E αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του πριν το τέλος της χρονιάς.