Μετρώντας τον χρόνο με τον δικό της τρόπο η Lexus ρίχνει επιτέλους στην αρένα της ευρωπαϊκής αγοράς ένα μοντέλο που μπορεί να αλλάξει ποσοτικά την υπόστασή της καθώς το LBX τοποθετείται τιμολογιακά στη βάση της γκάμας της δίνοντας νέα απήχηση στην ούτως ή άλλως δεδομένη υβριδική τεχνολογία της.
Ο σχεδιασμός του πιστοποιεί τη δήλωση διαφορετικότητας, που διαχρονικά υπογράφει η μάρκα στο πεδίο της αυτοκίνησης, χωρίς ακρότητες, αισθητικές φλυαρίες και επιλογές με ημερομηνία λήξης. Ένα τόσο «ήσυχο» σχέδιο που απευθύνεται πρωτίστως στους πελάτες Lexus που δεν θέλουν να προκαλούν και μετά στους υπόλοιπους, οι οποίοι μπορούν για πρώτη φορά να γίνουν ευκολότερα κοινωνοί της φιλοσοφίας της.
Η πληθωρική μάσκα, η σχεδόν αιωρούμενη οροφή και το μήκος των 4,19 μέτρων δημιουργούν μια εικόνα που σε διαφορετικά χρώματα δείχνει αλλού πολυτελής και αλλού σπορ, παραμένει όμως εξαιρετική.
Η υποκειμενική αυτή εντύπωση γίνεται πιο ισχυρή στο άνοιγμα οποιασδήποτε πόρτας, αποκαλύπτοντας το πολυτελές αλλά διόλου προκλητικό εσωτερικό, με τα υλικά να θυμίζουν «sur mesure» υλοποίηση και τους φυσικούς διακόπτες να πλαισιώνουν την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη πολυμέσων των 9,8 ιντσών με τη σωστή θέση και τη γρήγορη απόκριση στις εντολές αφής οδηγού και συνοδηγού.
Παραδόξως για τα μέτρα της κατηγορίας ο πίνακας οργάνων είναι ακόμη μεγαλύτερος (12,3 ίντσες) και απολύτως ενημερωτικός, αν και τίποτα δεν συγκρίνεται με την απεικόνιση λειτουργίας του υβριδικού συστήματος στο κέντρο του ταμπλό.
Παρά το γεγονός ότι η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται το LBX συνδέεται άρρηκτα με το Toyota Yaris Cross, το μεταξόνιο εδώ έχει μήκος 2,58 μέτρα συντελώντας στην ύπαρξη χώρου για τέσσερις ενηλίκους την ώρα που το αρχικό μέγεθος του πορτμπαγκάζ είναι 332 λίτρα. Το διπλό πλεονέκτημα εδώ αφορά τόσο το μεγάλο σε πλάτος άνοιγμα της πέμπτης πόρτας όσο και το δύο επιπέδων δάπεδο του χώρου αποσκευών, απόδειξη ότι το LBX δεν είναι πολυτελώς μονοδιάστατο αλλά και πολλαπλώς χρηστικό, σαν ένα κόσμημα που δεν θα διστάσεις να φοράς κάθε μέρα.
Ποιότητα παντού
Το μέγεθος, ο σχεδιασμός, το εκλεπτυσμένο ύφος, η απόσταση των 17 εκατοστών από το έδαφος και βέβαια η σπανιότητα – ακόμα τουλάχιστον – της εμφάνισής του στους ελληνικούς δρόμους ασκούν μια διαρκή γοητεία στους παρατηρητές του. Το LBX τραβά τα βλέμματα τόσο αβίαστα, όσο αβίαστα αποδίδει και το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό του σύστημα. Είναι Lexus άλλωστε και ανεξαρτήτως διαστάσεων δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιεί άλλη τεχνολογία από αυτή.
Στην προκειμένη περίπτωση ένας τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1,5 λίτρων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 94 ίππων και ένα αυτόματο e-CVT κιβώτιο. Το αριθμητικά κυρίαρχο μέγεθος των 185 Nm ροπής συνοδεύει εκείνο των 136 ίππων που αρκούν λόγω του τρόπου διαχείρισης της ενέργειας στο πλήρως υβριδικό σύστημα για να επιτευχθεί επιτάχυνση από στάση σε 9,2 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα, ενώ η πραγματική κατανάλωση βρίσκεται ακόμη και κάτω από τα 5,0 λίτρα/100 χλμ. αποτελώντας μόνο μία από τις ενδείξεις πληρότητας του εγχειρήματος που αποπνέει τη γνωστή premium αίσθηση της Lexus υπό κλίμακα.
Οδηγώντας το θα εκπλαγείτε ευχάριστα από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, θα αντιληφθείτε ότι το απότομο πάτημα του δεξιού πεντάλ αποφέρει την αύξηση του θορύβου λόγω e-CVT και θα συνειδητοποιήσετε ότι το LBX λατρεύει το τακτ στην αντιμετώπισή του, αποδίδοντας εξαιρετικά αν οι αντιδράσεις σας είναι προοδευτικές και όχι απότομες.
Εκμεταλλευόμενο τον ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρία 1 kWh θα σας εξασφαλίσει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και θα σας ανταμείψει χωρίς αστερίσκους με περισσότερα «δωρεάν» χιλιόμετρα οδηγώντας σε σταθερό ρυθμό.
Αν αλλάζαμε κάτι σε αυτό, θα ήταν ο ημιάκαμπτος άξονας στην πίσω ανάρτηση και συγκριτικά με άλλα B-SUV o υποδεέστερος αριθμητικά χώρος αποσκευών. Αλλά οι επιλογές της Lexus στους συγκεκριμένους τομείς συνδέονται με την υβριδική ουσία και το κόστος του αυτοκινήτου, άρα δεν έχει πολύ νόημα να το συζητάμε. Το λατρεύεις – το πιθανότερο – ή το προσπερνάς. Τόσο απλά!