…ενίοτε ως φάρσα. Τέσσερις δεκαετίες μετά την πρώτη, πιλοτική τότε, εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στην Αττική, η μέθοδος υλοποίησης του περίφημου «Δακτυλίου» παραμένει σχεδόν ίδια. Βασίζεται στον διαχωρισμό των αυτοκινήτων που μπορούν να κυκλοφορούν από Δευτέρα έως Παρασκευή στο κέντρο της πόλης σε μονά/ζυγά με βάση το καταληκτικό ψηφίο της πινακίδας κυκλοφορίας τους, προσθέτοντας αυτή τη φορά και άλλες κατηγορίες οχημάτων – ηλεκτρικά, υβριδικά και εκ κατασκευής αεριοκίνητα (με κινητήρες υγραερίου και φυσικού αερίου). Ελεύθερα μπορούν επίσης να κυκλοφορούν καθημερινά και αυτοκίνητα με κινητήρες αντιρρυπαντικής τεχνολογία Euro 6, αρκεί να εκλύουν διοξείδιο του άνθρακα έως 120 γρ./χλμ.

Αν και είναι μάλλον νωρίς για να καταλήξουμε σε συμπεράσματα για την ορθότητα των αποφάσεων, η αλήθεια είναι πως κάθε πολιτική απόφαση – διότι οποιοσδήποτε Δακτύλιος με τις παραμέτρους του είναι πολιτική απόφαση – εγείρει αντιδράσεις, σήμερα αναμφίβολα δικαιολογημένες. Πράγματι, πρέπει να λαμβάνονται μέτρα με περιβαλλοντικό πρόσημο και προς όφελος των κατοίκων του κέντρου της πόλης για τη μείωση της κυκλοφορίας και της μόλυνσης της ατμόσφαιρας που επηρεάζουν άμεσα την ποιότητα της ζωής τους.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω