Η διείσδυση των Κινέζων παικτών στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου με διάφορες μορφές, τόσο ως προμηθευτή κρίσιμων για την ηλεκτροκίνηση στοιχείων όπως οι μπαταρίες όσο και ως ενός δυνάμει επικίνδυνου αντιπάλου για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, αποτελεί ένα μείζον ζήτημα με πολλές προεκτάσεις όσο και απόψεις.
Το αρχικό μούδιασμα των ευρωπαίων αυτοκινητοβιομηχάνων που «μεταφράστηκε» και σε μια υπό εξέλιξη έρευνα της Κομισιόν για την πολιτική επιδοτήσεων προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες από μέρους του κινεζικού κράτους, διαδέχθηκαν με μάλλον ταχείς ρυθμούς φωνές – ενίοτε από τους ίδιους ακριβώς ανθρώπους που είχαν αρχικώς «μουδιάσει» – που αντιτίθενται σε μια ενδεχόμενη πολιτική δασμών έναντι της Κίνας καθώς η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει μεγάλη εξάρτηση όσο και μεγάλη έκθεση στην αχανή ασιατική αγορά.
Επιπλέον αντί της ευθείας αντιπαράθεσης η πλειονότητα των κραταιών ευρωπαϊκών ομίλων δείχνει να επιλέγει τη συνεργασία με τους Κινέζους και σε άλλους τομείς εκτός από τους «επιβεβλημένους», επιχειρώντας να εκμεταλλευτεί την κινεζική ατμομηχανή και να επωφεληθεί από την «τεχνογνωσία» τους και σε ό,τι αφορά την περιστολή δαπανών.
H Great Wall το πρώτο «θύμα»
Με δεδομένα τα παραπάνω θα θεωρούσε κανείς ότι οι Κινέζοι λόγω ακριβώς αυτής της «τεχνογνωσίας» αλλά και της μαζικότητας θα έλυναν γρήγορα τον γρίφο της ευρωπαϊκής αγοράς. Επειδή όμως πάντα η αγορά υπόκειται στους δικούς της κανόνες της ζήτησης, η προσωρινή κάμψη της αγοράς ηλεκτρικών στην Ευρώπη μετρά ήδη το πρώτο της «θύμα» εκ Κίνας καθώς η Great Wall ανακοίνωσε το κλείσιμο των κεντρικών της γραφείων στο Μόναχο, επικαλούμενη τις δυσχερείς επιχειρηματικές συνθήκες όσο και τους επαπειλούμενους δασμούς που ενδεχομένως θα προκύψουν από μέρους της Ευρώπης, μετά τις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου.
Η συγκεκριμένη κίνηση χαρακτηρίζεται από την αμιγώς ηλεκτρική Great Wall ως ένα διαρθρωτικό βελτιωτικό μέτρο με φόντο τις παραπάνω συνθήκες και δεν θα επηρεάσει την πολιτική λανσαρίσματος μοντέλων της στη γηραιά ήπειρο. Παρ’ όλα αυτά δεν παύει να αποτελεί ένα πισωγύρισμα, ενδεικτικό της ευθραυστότητας του κινεζικού μοντέλου όταν αυτό εφαρμόζεται ταχύρρυθμα σε ευρωπαϊκό έδαφος.
Ενδεικτικό ως προς αυτό είναι ότι το μελλοντικά απολυμένο προσωπικό 100 ατόμων της Great Wall στο Μόναχο χαρακτήρισε ως εξαιρετικά τοξικό το εργασιακό περιβάλλον, με την έλλειψη σεβασμού και τη σιδηρά πυγμή από μέρους των κεντρικών στην Κίνα να δίνουν τον τόνο.