Μία από τις διαχρονικά σοφότερες φράσεις που αφορούν την εξέλιξη των πραγμάτων στο μέλλον αναφέρει πως «δεν χρειάζεται να το γνωρίζεις, αρκεί να μπορείς να το διαμορφώσεις».
Διαβάζοντας το άρθρο στη σελίδα 14 για τον γρίφο των ρύπων στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, θα αντιληφθείτε ότι η συγκεκριμένη διατύπωση είναι εξαιρετικά επίκαιρη για μια σειρά από λόγους καθώς τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και η αυτοκινητοβιομηχανία ως κλάδος, επιχειρούν τώρα να διαμορφώσουν το μέλλον, στον χρόνο που τους εξυπηρετεί καλύτερα.
Παρά τις εκκλήσεις των κατασκευαστών για παράταση της εφαρμογής μέτρων που επιφέρουν πρόστιμα αν αυτοί λόγω και της πανδημίας COVID-19 δεν προλάβουν να συμμορφωθούν με τα όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα του στόλου των αυτοκινήτων που κατασκευάζουν, η ΕΕ δείχνει ανένδοτη.
Και η αλήθεια είναι ότι πολιτικοί και νομοθέτες φαίνεται να έχουν αυτή την περίοδο το πλεονέκτημα στη διαπραγμάτευση με τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης να απαγορεύσει την πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου ήδη από το 2030 στο Ηνωμένο Βασίλειο θα επιταχύνει τις αντίστοιχες εξελίξεις και στην Ευρωπαϊκή Ενωση των 27 χωρών-μελών της.
Ο Herbert Diess, επικεφαλής του μεγαλύτερου ευρωπαϊκού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών, του VW Group, δήλωσε τις προηγούμενες ημέρες ότι «οι περιορισμοί στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες και οι απαγορεύσεις που εξαγγέλλονται, αρκούν ως απάντηση στο ερώτημα τι μοντέλα θα μπορούν οι πελάτες να αγοράσουν στο μέλλον».
Θέλοντας μάλιστα να δείξει ότι ο ίδιος και οι συνάδελφοί του έχουν πάρει το μήνυμα της ΕΕ, υπενθυμίζει ότι τα Plug-in υβριδικά οχήματα (τα οποία συνδυάζουν θερμικούς κινητήρες και ηλεκτροκινητήρες) αδίκως βάλλονται.
Χρησιμοποιώντας μάλιστα ως παράδειγμα το νέο Plug-in υβριδικό VW Tiguan, υπενθυμίζει πως οδηγοί που διανύουν λιγότερα από 50-60 χιλιόμετρα την ημέρα καλύπτονται πλήρως από μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας αξιοποιώντας τα θετικά χαρακτηριστικά της στους τομείς της οικονομίας καυσίμου και της προστασίας του περιβάλλοντος, λόγω των μηδενικών ρύπων που εκλύουν κατά τη χρήση τους αν κινούνται ηλεκτρικά.
Ο Diess γνωρίζει ότι σε καμία εθνική αγορά αυτοκινήτου στη γηραιά ήπειρο – εκτός της Νορβηγίας – δεν μπορεί σήμερα να υπάρξει ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης χωρίς τα οικονομικά κίνητρα που παρέχουν οι τοπικές κυβερνήσεις στους πολίτες τους. Γι’ αυτό και είναι πολύ προσεκτικός στις εκφράσεις του, παρά το γεγονός ότι τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις αυτοκινήτων με μπαταρίες στην Ευρώπη ξεπέρασαν εκείνες των πετρελαιοκίνητων και τον Οκτώβριο το δικό «του» αμιγώς ηλεκτρικό VW ID.3 ήταν το best-seller μοντέλο στην κατηγορία του, μόλις στον δεύτερο μήνα της επίσημης κυκλοφορίας του. Γι’ αυτό επιλέγει τώρα να παίξει άμυνα απέναντι στις λογικές, αν και καθυστερημένες, απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την αλλαγή του τοπίου στην αυτοκίνηση. Γνωρίζει άλλωστε πως με τον έναν ή τον άλλον τρόπο αυτός και οι συνάδελφοί του αποτελούν παράγοντες συν-διαμόρφωσης του μέλλοντός μας.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω