Αν και η εφετινή 90ή μπιενάλε σηματοδοτεί την επάνοδο των Γερμανών στις εκθέσεις, αυτονόητα οι Γάλλοι είναι αυτοί που έχουν τον πρώτο λόγο.
Dacia Bigster
Έχοντας παρουσιάσει προσφάτως τη νέα, τρίτη κατά σειρά, γενιά του Duster, η θυγατρική των Γάλλων ετοιμάζεται για το επόμενο μεγαλύτερο βήμα της, προσθέτοντας στην γκάμα της ένα νέο μεσαίου μεγέθους SUV. O λόγος για την έκδοση παραγωγής του Bigster, για το οποίο η Dacia έχει ήδη προϊδεάσει με ένα ομώνυμο concept (φωτογραφία) που παρουσίασε το 2021.
Με μήκος που θα ξεπερνά τα 4,6 μέτρα το Bigster θα αποτελέσει το μεγαλύτερο μοντέλο της Dacia, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε όρους πρακτικότητας, όντας ταυτόχρονα και το πιο σκληροτράχηλο της γκάμας, οδηγώντας το concept του Duster ακόμα μακρύτερα σε ό,τι αφορά την ανθεκτικότητα, την αξιοπιστία αλλά και τη σχεδίαση που προδιαγράφεται πιο περιπετειώδης.
Το Duster αποτελεί μια καλή πυξίδα για τα όσα θα πρέπει να περιμένουμε σε επίπεδο κινητήριων συνόλων, με το Bigster να είναι διαθέσιμο σε ήπιες υβριδικές, full hybrid αλλά και εκδόσεις διπλού καυσίμου LPG σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, χωρίς να αποκλείεται να λείψουν οι εκπλήξεις σε ό,τι αφορά την ισχύ που στο ήδη γνωστό δημοφιλές SUV της Dacia φτάνει έως τους 140 ίππους αλλά και σε off-road δυνατότητες και gadgets που θα ενθαρρύνουν ακόμα περισσότερο τις μετακινήσεις εκτός πεπατημένης.
Peugeot E-3008 και Ε-5008 Long Range
Με δύο νέες επιλογές ετοιμάζεται να εμπλουτίσει την γκάμα των ηλεκτρικών Ε-3008 και Ε-5008 η Peugeot, καθώς στο περίπτερό της στην έκθεση του Παρισιού, με την προοπτική να διατεθούν αμέσως μετά, θα δώσουν το «παρών» οι επιβλητικής αυτονομίας εκδόσεις Long Range των δύο SUV.
Με επίκεντρο μια νέας τεχνολογίας γαλλικής κατασκευής μπαταρία με χωρητικότητα 96,9 kWh τo E-3008 Long Range υπόσχεται να προσφέρει αυτονομία 700 χλμ. ενώ το μεγαλύτερο Ε-5008 668 χλμ. διαδρομών ανάμεσα σε δύο φορτίσεις.
Οι νέες εκδόσεις θα επωφεληθούν και από ένα νέο ηλεκτρικό μοτέρ μεγαλύτερης ισχύος (230 ίπποι) ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το κύκλωμα φόρτισης της μπαταρίας επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας με ισχύ έως 160 kW, κάτι που με την προϋπόθεση σύνδεσης σε ταχυφορτιστή DC εγγυάται την επαναφόρτιση έως το 80% σε 27 λεπτά ή αλλιώς μια δεκάλεπτη παραμονή σε φορτιστή για την ενέργεια που απαιτείται για διαδρομή 150 χλμ.
Τα παραπάνω συμπληρώνει και ένα νέο σύστημα προετοιμασίας της μπαταρίας, το οποίο είναι συνυπεύθυνο για τους παραπάνω χρόνους, φροντίζοντας για την κατάλληλη θερμοκρασία των συστοιχιών πριν από τη διαδικασία επαναφόρτισης.
Renault 4
H ηλεκτρική αναγέννηση του R5 ήταν μόνο η αρχή μιας και η Renault ετοιμάζεται να παρουσιάσει από την έκθεση του Παρισιού, πλέον ως έκδοση παραγωγής, το επίσης ηλεκτρικό Renault 4, το οποίο έλκει την καταγωγή από το θρυλικό Quatrelle. Στη σύγχρονη εποχή του θα πάρει τη μορφή ενός περιπετειώδους SUV, για το οποίο η γαλλική φίρμα έχει ήδη δώσει μια γεύση το 2022 μέσω του πρωτότυπου 4Ever Trophy.
Αν και η έκδοση παραγωγής προδιαγράφεται πιο προσγειωμένη σε σχέση με το πρωτότυπο (φωτογραφία), η διάθεση περιπέτειας και η πιο τετραγωνισμένη σιλουέτα θα παραμείνει προς όφελος επιπλέον χρηστικότητας σε σχέση με το R5 και σε απόλυτη συμφωνία με τον πρόγονό του.
Σε ό,τι αφορά το «hardware», το 4 θα έχει ως αφετηρία επίσης την αρχιτεκτονική AmpR Small, κάτι που σημαίνει ότι θα προσφέρεται με μπαταρίες 40 και 52 kWh σε συνδυασμό με ηλεκτρικά μοτέρ ισχύος από 95 έως 150 ίππων.