Το γνωρίσαμε από κοντά τον Ιανουάριο του 2018 στην έκθεση Consumer Electronics Show στο Las Vegas των ΗΠΑ ως το σπουδαιότερο νέο στο πεδίο της υδρογονοκίνησης. Το είδαμε τον Φεβρουάριο να πραγματοποιεί δοκιμές αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 (χωρίς οδηγό) απόστασης 190 χλμ. στο οδικό δίκτυο της Κορέας και τον Μάρτιο να καταγράφει 1.061 προπαραγγελίες στη διάρκεια μιας εβδομάδας, αριθμός ρεκόρ για μοντέλο με τεχνολογία κυψελών καυσίμου (fuel cell). Αυτή ήταν η απαρχή μιας νέας εποχής όπου το Nexo βγήκε μπροστά από τα υδρογονοκίνητα Toyota Mirai και Honda Clarity, αποδεικνύοντας ότι η Hyundai έχει ήδη την τεχνολογία που οι γερμανοί κατασκευαστές πιστεύουν πως θα πρωταγωνιστήσει τη δεκαετία 2030-2040.
Σε αντίθεση με τη fuel cell έκδοση του Hyundai iX35, το Nexo βασίζεται σε νέα αρχιτεκτονική που του επιτρέπει να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα δύο βασικά πλεονεκτήματα της τεχνολογίας του: τον μικρό χρόνο ανεφοδιασμού και τη μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης από οποιοδήποτε άλλο όχημα με μπαταρίες. Με βάση το νέο πρωτόκολλο μέτρησης κατανάλωσης WLTP το Nexo μπορεί να διανύσει 600 χλμ. με έναν ανεφοδιασμό ο οποίος διαρκεί μόλις πέντε λεπτά – σε αντίθεση με τα 30-40 λεπτά που απαιτούνται για τη φόρτιση των μπαταριών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε υπερταχυφορτιστή. Η νέα αρχιτεκτονική του εξασφαλίζει επίσης καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά λόγω της πιο ισορροπημένης διαχείρισης του βάρους ενώ συνδυάζεται με ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 120 kW ή 161 ίππους.
Πέραν της τεχνολογίας του – με την ηλεκτροχημική αντίδραση υδρογόνου και οξυγόνου να εκλύει μόνο νερό, άρα μηδενικούς ρύπους -, το Nexo έχει δύο ακόμα χαρακτηριστικά που φαίνονται καθοριστικά για την εμπορική του πορεία. Το πρώτο αφορά τις εκκινήσεις του συστήματος κίνησής του σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (ήδη από τους -30 βαθμούς Κελσίου, όταν το iX35 αδυνατούσε κάτω από τους -5 βαθμούς) και το δεύτερο τη 10ετή εγγύηση – ή για 160.000 χλμ. – που παρέχεται στους αγοραστές/χρήστες του.
Σε αυτά τις προηγούμενες εβδομάδες προστέθηκε και η διάκριση των πέντε αστέρων από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό δοκιμών πρόσκρουσης EuroNCAP, με το Nexo να πλαισιώνει τη Mercedes-Benz A-Class και το Lexus ES στην κορυφαία τριάδα των ασφαλεστέρων μοντέλων για το 2018. Αυτό αποδεικνύει ότι ένα ακόμα ερώτημα για την ασφάλεια που μπορεί να παρέχει ένα υδρογονοκίνητο μοντέλο απαντήθηκε με τρόπο εξαιρετικά πειστικό. Κατά τα λοιπά, είναι ένα απολύτως χρηστικό όχημα με ικανοποιητικούς χώρους, τεχνολογία αιχμής σε ό,τι αφορά τα συστήματα υποστήριξης οδηγού και απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά. Η αύξηση των πωλήσεών του στην Ευρώπη θα εξαρτηθεί από την αύξηση των σημείων ανεφοδιασμού υδρογόνου – σκεφθείτε ότι σήμερα η ηγέτιδα Γερμανία διαθέτει μόλις 30 σταθμούς υδρογόνου, με την προοπτική να φτάσουν τους 400 ως το 2025, ενώ η Γαλλία και η Ελβετία αποτελούν τις δύο επόμενες εθνικές αγορές-στόχους για τους Κορεάτες, οι οποίοι ανακοίνωσαν στις αρχές Δεκεμβρίου την επένδυση 6,7 δισ. δολαρίων ως το 2030 για την κατασκευή 700.000 συστημάτων κυψελών καυσίμου κάθε χρόνο από 3.000 που παράγουν σήμερα.